Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

100 mln złotych na remont kolejowego przejścia granicznego w Medyce

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
PKP PLK w ostatnich latach znacznie zwiększyły remonty infrastruktury. Ma to poprawić efektywność transportu kolejowego, jako ekologicznego i konkurencyjnego w stosunku do drogowego.
PKP PLK w ostatnich latach znacznie zwiększyły remonty infrastruktury. Ma to poprawić efektywność transportu kolejowego, jako ekologicznego i konkurencyjnego w stosunku do drogowego. Archiwum PKP
Ponad 100 mln złotych PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczą na inwestycje przeprowadzone na polsko - ukraińskim, kolejowym przejściu granicznym w Medyce.

Kolejowe przejście graniczne Medyka - Mościska jest pierwszym na granicy polsko - ukraińskiej, pod względem wielkości przewozów. Zaplanowana modernizacja ma poprawić bezpieczeństwo ruchu pociągów oraz skrócić czas przejazdu składów.
PKP PLK SA ogłosiły właśnie przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w obrębie kolejowego przejścia, na stacji Medyka.

100 mln złotych na prace do 2023 roku

- Zadanie jest częścią dużego projektu „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka - Mościska II”, który zapewni zwiększenie dostępności kolejowego przejścia granicznego, skrócenie czasu obsługi przesyłek oraz poprawę konkurencyjności kolei w transporcie ładunków przez granicę wschodnią - informuje Joanna Kubiak, z zespołu prasowego PKP PLK.

Wartość prac w tym przetargu szacowana jest na 64,5 mln złotych. Ma zostać wymienionych 12 km torów oraz urządzenia sterujące ruchem kolejowym w rejonie stacji Medyka.

Prace dotyczą zarówno toru normalnego o długości 880 km, jak również 11,8 km toru szerokiego, jaki stosowany jest za naszą wschodnią granicą.

Projekt zakłada wydłużenie o 200 metrów torów o normalnej szerokości. Po wykonaniu tych prac ich długość wyniesie 1050 metrów. To będzie pozwalało na przyjmowanie dłuższych składów towarowych z Ukrainy i szybsze odprawy pociągów.

Sprawniejszy przejazd przez medycką stację umożliwią 54 nowe rozjazdy oraz przebudowa prawie 7 km sieci trakcyjnej. W ramach tego zadania PKP odnowi i przebuduje 35 obiektów inżynieryjnych. Chodzi o mosty, wiadukty i przepusty. Prace mają się zakończyć w 2019 r. i wtedy pociągi towarowe mają przejeżdżać z prędkością 40 km/h, czyli dwa razy szybciej niż obecnie.

Prace prowadzone będą także na innych stacjach

- Roboty zaplanowane przez PKP PLK na terenie województwa podkarpackiego w latach 2022 - 2023 obejmą siedem dojazdowych odcinków linii kolejowych do terminali przeładunkowych oraz stacje Żurawica, Krówniki, Chałupki Medyckie i Hurko - wylicza Kubiak.

PKP chcą wymienić 47 rozjazdów m.in. na odcinku Żurawica do granicy państwa oraz w obrębie stacji Żurawica. Zaplanowano modernizację torów szlakowych i głównych o długości ponad 26 km.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24