1352 oszukanych klientów sklepów internetowych. Wpłacali pieniądze, ale nie dostawali towaru

Jerzy Leniart jer
Jerzy Leniart jer
Podkarpacki Wydział Zamiejscowy Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Rzeszowie skierował do Sądu Okręgowego w Łodzi akt oskarżenia przeciwko 4 oskarżonym o dokonanie oszustw przy dokonywaniu transakcji sprzedaży sprzętu RTV i AGD za pośrednictwem sklepów internetowych. W toku prowadzonego śledztwa ustalono 1352 oszukanych klientów sklepów, a wartość wyłudzonego mienia na kwotę ponad 2 milionów złotych.

W liczącym 2860 stron akcie oskarżania prokurator zarzucił czterem osobom oszustwo na szkodę 1352 klientów sklepów internetowych sprzedających rzekomy sprzęt AGD i RTV. Prokurator Podkarpackiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Rzeszowie zarzucił oskarżonym popełnienie przestępstwa oszusta co do mienia znacznej wartości kwalifikowane z art. 286 § 1 k.k. w zw. z art. 294 § 1 k.k. Oskarżeni uczynili sobie ze swojej działalności stałe źródło dochodu.

Czyny zarzucone oskarżonym zagrożone są karą do 10 lat pozbawienia wolności.

Fałszywe sklepy internetowe

Jak informuje Prokuraura Krajowa, w toku postępowania ustalono, że sklepy internetowe 17dni.pl, fotohrabia.pl, platinium RTV, agdzdostawa.pl i megamall.pl., należące do spółek Thurman Holdings, Newcastle, Navarro i Iron Gate, w ramach prowadzonej działalności polegającej na sprzedaży detalicznej sprzętu AGD i RTV oferowały klientom towary, których nie posiadały na stanie magazynowym.

Prezentowana na stronach internetowych tych sklepów oferta była ofertą sprzedaży sprzętu dostępnego u dystrybutorów, który był zamawiany przez sklepy dopiero po opłaceniu zamówienia przez klienta. Spółki nie posiadały magazynów przeznaczonych na składowanie i przechowywanie towarów oferowanych do sprzedaży. Klienci, pomimo uregulowania należności, nie otrzymywali zamówionego towaru ani nie uzyskiwali zwrotu zapłaconej kwoty.

Ponad tysiąc oszukanych klientów

Przestępczy mechanizm działania polegał na niezrealizowaniu w okresie od października 2011 roku do grudnia 2012 roku ponad tysiąca opłaconych przez klientów zamówień na dostawę sprzętu AGD zakupionego w sklepach internetowych oferujących atrakcyjne ceny towarów, które przyciągały potencjalnych klientów.

W czerwcu zapłaciliśmy w sklepach mniej niż w maju

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie