6 ofert na budowę drogi ekspresowej S19 Rzeszów-Babica. Najtaniej chcą budować Chińczycy

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
GDDKiA Rzeszów
6 ofert na budowę drogi S19 z Rzeszowa do Babicy złożyli wykonawcy do GDDKiA. Najniższa pochodzi od firmy China Harbour Engineering Company LTD i jest warta 1 198 082 115,00 zł. Najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem Porr SA na kwotę 3 195 977 598,35 zł.

Jak informuje Bartosz Wysocki z GDDKiA w Rzeszowie, odcinek od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy realizowany będzie w systemie „projektuj - buduj” co oznacza, że wykonawca zadania będzie miał możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2025.

Czytaj także

- W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich w tym tunelu o długości ok. 2 km, 5 estakad, 2 wiaduktów nad S19 oraz 3 przejść dla zwierząt i 1 przejazdu pod S19. W ramach umowy wykonany zostanie także węzeł Babica, którego wariant do realizacji zostanie ostatecznie zatwierdzony później. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową - mówi Bartosz Wysocki.

Budowa nowej drogi zdecydowanie poprawi komfort jazdy, ale także warunki życia mieszkańców. Dzięki budowie S19 zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z centrum miejscowości w ciągu istniejącej DK19, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców - wypadki, hałas, spaliny. Skróci także czas przejazdu na osi północ-południe i zwiększy bezpieczeństwo na drodze co jest niezwykle istotne zarówno dla lokalnych społeczności, jak i dla ruchu tranzytowego.

SUV BMW zablokował cały chodnik [MISTRZOWIE PARKOWANIA]

Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 od w. Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy jest częścią dużego zadania jakim jest realizacja międzynarodowej trasy Via Carpatia. Obecnie na Podkarpaciu w realizacji jest ponad 54 km S19, kolejne 85 km jest w przygotowaniu.

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Stan realizacji S19 przedstawia się następująco:

  • 30,2 km – oddane do ruchu od w. Sokołów Młp. do w. Rzeszów Płd.
  • 54,2 km - w realizacji systemem projektuj-buduj
  • 85,2 km – w przygotowaniu (realizacja Koncepcji Programowej)

ZOBACZ WIDEO: Tak ma wyglądać S19 Rzeszów-Babica z tunelem

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
5 lutego, 10:07, DT:

Koszt inwestycji można by obniżyć o ok. 30% gdyby: 1. zrezygnować z nie potrzebnych przejść dla zwierząt - tam nie ma dużych kompleksów leśnych przez które zwierzęta musiałyby się przemieszczać (jedyny większy las trasa pokonuje w tunelu) ,2. zupełnie niepotrzebny jest ten MOP w Lutoryżu (jeżeli już musi być to 3-4x mniejszy) 3. powinno się zrezygnować z 2 estakad przed tunelem przez odpowiednie ukształtowanie trasy przy pomocy nasypów i rozkopania górki (wjazd do tunelu od strony północnej powinien być wykonany głębiej) 4. Zjazd w Babicy jest wykonany "na bogato" - można by go znacznie potanić odpowiednio kształtując zjazdy i włączenia do istniejących dróg a nie tworzyć węzeł gigant na 6-8metrowych nasypach i skracając kilkusetmetrową estakadę... Ale co tam... trzeba przegwizdać miliardy bo to niczyje pieniądze a jak wiadomo pieniądze z dotacji i budżetu rosną na drzewach w ogródku ministerialnym. A poza tym dlaczego nie ma ani jednego zjazdu na całym odcinku ; powinien być zjazd przynajmniej do Boguchwały albo w Lutoryżu tak samo jak już dawno powinien być wykonany zjazd do Kielanówki

Przyjacielu, budowa dróg nie jest Twoją mocna stroną, ale miło że się interesujesz:)

L
Lewica razem
5 lutego, 10:07, DT:

Koszt inwestycji można by obniżyć o ok. 30% gdyby: 1. zrezygnować z nie potrzebnych przejść dla zwierząt - tam nie ma dużych kompleksów leśnych przez które zwierzęta musiałyby się przemieszczać (jedyny większy las trasa pokonuje w tunelu) ,2. zupełnie niepotrzebny jest ten MOP w Lutoryżu (jeżeli już musi być to 3-4x mniejszy) 3. powinno się zrezygnować z 2 estakad przed tunelem przez odpowiednie ukształtowanie trasy przy pomocy nasypów i rozkopania górki (wjazd do tunelu od strony północnej powinien być wykonany głębiej) 4. Zjazd w Babicy jest wykonany "na bogato" - można by go znacznie potanić odpowiednio kształtując zjazdy i włączenia do istniejących dróg a nie tworzyć węzeł gigant na 6-8metrowych nasypach i skracając kilkusetmetrową estakadę... Ale co tam... trzeba przegwizdać miliardy bo to niczyje pieniądze a jak wiadomo pieniądze z dotacji i budżetu rosną na drzewach w ogródku ministerialnym. A poza tym dlaczego nie ma ani jednego zjazdu na całym odcinku ; powinien być zjazd przynajmniej do Boguchwały albo w Lutoryżu tak samo jak już dawno powinien być wykonany zjazd do Kielanówki

popieram

bardzo rozsądne słowa - mniemam od fachowca

K
Kominiarz
4 lutego, 16:47, Kominiarz:

Na miejscu mieszkańców tak bym się nie cieszył. TIRy będą jeździły nadal starą drogą tylko trochę szybciej ze względu na mniejszy ruch. W Polsce mieszkańcy są obywatelami 2 kategorii i mogą żyć w spalinach i hałasie.

4 lutego, 18:07, Gość:

Mądrością to nie grzeszysz

Znam to z autopsji. Mieszkam przy starej 19 (obecnie DW 878) w Sokołowie. Hucznie otwarto odcinek S19, nie mniej hucznie tzw. obwodnicę północną a nadal setki tirów każdego dnia i nocy przejeżdża pod moim oknem. Podejrzewam, że za DW 878 nie muszą płacić jak za S19. Podobnie będzie na pozostałych odcinkach. PARANOJA !

G
Gość

Ile środków przeznaczono na realizację zamówienia?

J
Jam jan
5 lutego, 10:07, DT:

Koszt inwestycji można by obniżyć o ok. 30% gdyby: 1. zrezygnować z nie potrzebnych przejść dla zwierząt - tam nie ma dużych kompleksów leśnych przez które zwierzęta musiałyby się przemieszczać (jedyny większy las trasa pokonuje w tunelu) ,2. zupełnie niepotrzebny jest ten MOP w Lutoryżu (jeżeli już musi być to 3-4x mniejszy) 3. powinno się zrezygnować z 2 estakad przed tunelem przez odpowiednie ukształtowanie trasy przy pomocy nasypów i rozkopania górki (wjazd do tunelu od strony północnej powinien być wykonany głębiej) 4. Zjazd w Babicy jest wykonany "na bogato" - można by go znacznie potanić odpowiednio kształtując zjazdy i włączenia do istniejących dróg a nie tworzyć węzeł gigant na 6-8metrowych nasypach i skracając kilkusetmetrową estakadę... Ale co tam... trzeba przegwizdać miliardy bo to niczyje pieniądze a jak wiadomo pieniądze z dotacji i budżetu rosną na drzewach w ogródku ministerialnym. A poza tym dlaczego nie ma ani jednego zjazdu na całym odcinku ; powinien być zjazd przynajmniej do Boguchwały albo w Lutoryżu tak samo jak już dawno powinien być wykonany zjazd do Kielanówki

No w sumie się zgodzę poza 1 pkt. Za wierzeta są w tym rejonie i wcale nie potrzeba dużych lasów. Wystarczy pojeździć drąga pomiędzy zjazdem z s w kielanowce a rondem na przemysłowej.

D
DT
5 lutego, 09:21, Jan Nowak:

Jakim cudem tą chińska firme dopuścili do przetargu??? China Harbour Engineering Company jest wpisana na "czarną listę" Banku Światowego za korupcję i oszustwa.

Bank Światowy też powinien sam się wpisać na tą listę... a tak w ogóle to ktoś tutaj wie co to jest Bank Światowy - kto go stworzył, z jakich pieniędzy i w jakim celu? Dlaczego Węgry nie chcą mieć do czynienia z BŚ? Fajna nazwa "Bank Światowy" (wymyślona dla zmylenia przeciwnika) jak inna piękna nazwa: Rezerwa Federalna

D
DT

Koszt inwestycji można by obniżyć o ok. 30% gdyby: 1. zrezygnować z nie potrzebnych przejść dla zwierząt - tam nie ma dużych kompleksów leśnych przez które zwierzęta musiałyby się przemieszczać (jedyny większy las trasa pokonuje w tunelu) ,2. zupełnie niepotrzebny jest ten MOP w Lutoryżu (jeżeli już musi być to 3-4x mniejszy) 3. powinno się zrezygnować z 2 estakad przed tunelem przez odpowiednie ukształtowanie trasy przy pomocy nasypów i rozkopania górki (wjazd do tunelu od strony północnej powinien być wykonany głębiej) 4. Zjazd w Babicy jest wykonany "na bogato" - można by go znacznie potanić odpowiednio kształtując zjazdy i włączenia do istniejących dróg a nie tworzyć węzeł gigant na 6-8metrowych nasypach i skracając kilkusetmetrową estakadę... Ale co tam... trzeba przegwizdać miliardy bo to niczyje pieniądze a jak wiadomo pieniądze z dotacji i budżetu rosną na drzewach w ogródku ministerialnym. A poza tym dlaczego nie ma ani jednego zjazdu na całym odcinku ; powinien być zjazd przynajmniej do Boguchwały albo w Lutoryżu tak samo jak już dawno powinien być wykonany zjazd do Kielanówki

J
Jan Nowak

Jakim cudem tą chińska firme dopuścili do przetargu??? China Harbour Engineering Company jest wpisana na "czarną listę" Banku Światowego za korupcję i oszustwa.

G
Gość

jak zwykle poziom tekstu jak widać. większość przeklejona z poprzednich. a może coś by dodał imiennik Głowackiego spod Racławic ile teraz GDDiK będzie to rozpatrywać, kiedy przewiduje podpisanie umowy, jaki był limit finansowy i takie tam nic nieznaczące informacje...

G
Gość

Odrzucić najmniejsza. I najdroższą proste proste skąd taka olbrzymią roznica

G
Gość
4 lutego, 20:47, Gość:

Była już nauczka z chińczykami na A2? Chyba muszą poszukać lepszego tłumacza dla kitajcow, bo cenę negocjuje się tylko w przetargu, a nie żali się w połowie inwestycji że to jednak więcej kosztuje. Inwestor wykłada 1.7mld, kitajce dają 1.2 mld a druga najniższa oferta to Mostostal 2.2 mld!!! Nawet jakby łopatami kopali to i tak nie wyjdą na

Ale to u nas robi się tak ze większa polowe zrobia Chińczycy później się ich wyrzuca bo wiadomo. Później kończy Budimex. To to nie trzeba być kto wie kim by to wiedzieć szkoda ze Prokuratorzy nic z tym nie robię.

K
Kazek
4 lutego, 18:38, Fan:

Oby nie Chińczycy. Już raz wzięli się za autostrady i każdy wie jak to się skończyło.

4 lutego, 19:19, Gość:

Masz rację teraz wszystko złe jest z Chin zupa chińska z ołowiem, wirus z Chin badziewie z Chin więc przyszła pora na autostrady ,bo jak się okazuje państwo polskie zamiast wspierać polskie filmy to wspiera obcy kapitał

Podaj 1 nazwę polskiej firmy która pociągnie temat... większość padła przy budowie autostrad za Tuska... szmal popłynął do Niemiec, Francji, Austrii i hiszpani... u nas zostali bankruci... znam temat z autopsji...

G
Gość

Była już nauczka z chińczykami na A2? Chyba muszą poszukać lepszego tłumacza dla kitajcow, bo cenę negocjuje się tylko w przetargu, a nie żali się w połowie inwestycji że to jednak więcej kosztuje. Inwestor wykłada 1.7mld, kitajce dają 1.2 mld a druga najniższa oferta to Mostostal 2.2 mld!!! Nawet jakby łopatami kopali to i tak nie wyjdą na

G
Gość

jjj

G
Gość
4 lutego, 16:47, Kominiarz:

Na miejscu mieszkańców tak bym się nie cieszył. TIRy będą jeździły nadal starą drogą tylko trochę szybciej ze względu na mniejszy ruch. W Polsce mieszkańcy są obywatelami 2 kategorii i mogą żyć w spalinach i hałasie.

4 lutego, 18:07, Gość:

Mądrością to nie grzeszysz

Co się dziwisz. Wszak on z Nowoczesnych inaczej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3