Artur Ragan: Przez wpis na Facebooku możemy stracić pracę

    Artur Ragan: Przez wpis na Facebooku możemy stracić pracę

    Małgorzata Motor

    Nowiny

    Aktualizacja:

    Nowiny

    Artur Ragan: Przez wpis na Facebooku możemy stracić pracę

    ©Archiwum

    Rozmowa z Arturem Raganem, ekspertem rynku pracy i rzecznikiem prasowym katowickiej agencji Work Express
    Artur Ragan: Przez wpis na Facebooku możemy stracić pracę

    ©Archiwum

    Nasza aktywność w portalach społecznościowych zwiększa nasze szanse na rynku pracy. Z drugiej strony - nie brakuje przykładów, gdy osoby z tego powodu straciły etat. O czym zatem powinniśmy pamiętać?

    Nasza tożsamość w sieci i poza nią stanowią jedność. Nie można się łudzić, że to, co opublikujemy, będzie rozpatrywane bez łączenia z naszym wizerunkiem zawodowym. Jeżeli mamy autorytet, pracuje się łatwiej i lepiej. Kiedy ktoś zraża się do nas z powodu zbyt radykalnej opinii lub kontrowersyjnego zdjęcia, szkodzimy nie tylko sobie.

    Na co więc zwracać uwagę?

    Na początek zmieńmy ustawienia prywatności na Facebooku. Trzeba zadać sobie proste pytanie: "których wpisów nie pokazałbym swoim rodzicom?". Powinniśmy mieć też świadomość, że lepiej zapobiegać niż leczyć, i może po prostu czujnie dobierać publikowane treści. Trzeba też pamiętać o tym, że nawet ograniczenie widoczności wpisów do "znajomych znajomych" nie załatwia sprawy. Świat jest mały, a serwisy społecznościowe często zmieniają reguły gry i zasady przetwarzania danych. Zdumiewająco wielu użytkowników przyjmuje zaproszenia od nieznanych sobie osób tylko po to, żeby mieć więcej kontaktów. Dzięki temu ktoś, kto założy fikcyjne konto, ma ułatwione zadanie, żeby obejrzeć czyjś profil.

    Które wpisy najbardziej szkodzą w pracy?

    Niestosowne żarty o współpracownikach i klientach, zdradzanie tajemnicy firmowej, groźby karalne, nawoływanie do przemocy, pomówienia, negatywne opinie o firmie czy klientach.

    Czytaj treści premium w Nowinach24 Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo