Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Asseco wdraża nowy system e-bankowości dla klientów banków

Józef Lonczak
Asseco wdrożyło nową e-bankowość w Raiffeisen Polbank
Asseco wdrożyło nową e-bankowość w Raiffeisen Polbank Archiwum
Specjaliści z Asseco Poland stworzyli R-Online, nowy system bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych Raiffeisen Polbanku.

Nowy system e-bankowości został zbudowany w oparciu o autorskie rozwiązanie Asseco Customer Banking Platform (Asseco CBP), dzięki któremu klienci banku mogą sami dostosować wygląd serwisu do własnych potrzeb.

Celem realizowanego przez Asseco Poland projektu było wdrożenie oraz udostępnienie klientom indywidualnym i mikrofirmom systemu bankowości elektronicznej „R‑Online”. Do jego realizacji Asseco CBP czyli rozwiązanie bankowości internetowej i mobilnej, oparte na koncepcji miniaplikacji. Umowę dotycząca realizacji projektu podpisano w czerwcu 2015 r., a uruchomienie nowego systemu dla klientów nastąpiło za rok, w lipcu br.

Intuicyjny system

Narzędzia dostępne w Asseco CBP umożliwiają użytkownikom swobodne kształtowanie swojej bankowości oraz korzystanie z bogatej oferty produktów i usług, dostępnej na platformie zdalnego dostępu.
- Dzięki temu nie ma już konieczności projektowania systemów informatycznych z myślą o konkretnym segmencie klientów. System Asseco CBP może być użytkowany przez każdego, bo jest intuicyjny, a poprzez elastyczny dobór miniaplikacji bank może kierować swoją bankowość internetową i mobilną do różnych grup klientów - wyjaśnia Ewa Kryj, rzecznik prasowy Asseco Poland.

- Dzięki Asseco CBP klient/bank może szybko i skutecznie wdrożyć bankowość mobilną oraz internetową. Unikalna architektura tego rozwiązania oparta o platformę, miniaplikacje i adaptery daje niespotykane dotąd możliwości. Umożliwia odmienne podejście do projektu i kształtowania jego zakresu oraz etapów, dostarczając wymierne korzyści biznesowe w bardzo krótkim czasie. Swoboda personalizacji zarówno dla poszczególnych segmentów klientów, jak i ich indywidualnych potrzeb jest kluczową korzyścią płynącą z wdrożenia systemu – powiedział Sławomir Filar, szef projektu ze strony Asseco Poland S.A.

Szybsze wdrożenia

Projekt zrealizowano w wyjątkowo krótkim czasie w stosunku do zakresu prowadzonych prac. Było to możliwe dzięki wdrażania go etapami, co wynika z podziału na miniaplikacje. Tym samym bank jest w stanie szybko i bez ryzyka uruchamiać poszczególne funkcje systemu. Ponadto, nowe rozwiązania wdrażano bez wyłączania poprzedniego systemu bankowości internetowej, co pozwala klientom samodzielnie zdecydować o momencie przejścia na nowy system w wybranym przez nich momencie.
Warto podkreślić, że Asseco CBP pracuje na przeglądarkach mobilnych, eliminując konieczność tworzenia aplikacji natywnej, którą klient musi pobrać i instalować w telefonie. Zastosowana technologia RWD pozwala bankowi na szybkie wdrożenie systemu bankowości mobilnej na każdy model komputera, smartfonu czy tabletu. Dzięki temu na każdym urządzeniu klient ma do czynienia z tymi samymi funkcjami, grafikami i logiką wykonywania poszczególnych operacji. To eliminuje konieczność „uczenia się” przez klienta nowego systemu na każdym z nich z osobna – jak to było dotychczas. Nie ma też ograniczeń w zakresie dostępnych funkcjonalności w zależności od urządzenia, więc klient nie ma obawy, że sięgając np. po telefon nie będzie mógł zrealizować jakiejś operacji, którą ma dostępną na komputerze.

Indywidualna bankowość

Bank położył nacisk na wygodę klientów oraz prostotę obsługi, dlatego najczęściej wykorzystywane funkcje znajdują się tam, gdzie podpowiada intuicja oraz dostępne są przy minimalnej liczbie kliknięć. Informacje w systemie przejrzyste, aby klient od razu otrzymywał potrzebne mu dane, bez straty czasu na ich szukanie w kolejnych poziomach menu.

- Nowy serwis bazuje na architekturze oddzielnych aplikacji, znanej też ze smartfonów - mamy zatem oddzielną miniaplikację do rachunków, lokat czy płatności. Taki układ upraszcza i skraca czas niezbędny do wykonania poszczególnych operacji. Dodając do tego możliwość dowolnej personalizacji tych aplikacji, ich wyboru, układu, tworzenia skrótów dla najczęstszych transakcji, tak, aby wykonywać je jednym kliknięciem, otrzymujemy serwis, który każdy klient może skonfigurować w idealny dla siebie sposób, by korzystać z niego szybko i wygodnie – tłumaczy Tomasz Dymowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Oferty Produktowej i Relacji z Klientami w Raiffeisen Polbank.

W oparciu o aktualnie wdrożone rozwiązanie, bank może rozbudowywać system, zarówno pod kątem innych typów urządzeń, jak i w zakresie funkcjonalnym. Istotny jest także fakt, że zespół banku może poszerzać ofertę samodzielnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24