Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auta demonstracyjne dealerów to świetny interes

Artykuł sponsorowany
Ford Fiesta.
Ford Fiesta. Archiwum
Nie stać cię na kupno nowego auta? W takim razie poszukaj sprawdzonego, używanego. Świetną alternatywą dla giełd i komisów są oferty dealerów nowych aut, którzy w swojej ofercie mają pewne samochody używane.

Auta oferowane przy autoryzowanych stacjach dealerskich często w większości pochodzą z odkupu od klientów, którzy zamieniają je na nowszy model. Dealerzy odkupują jednak wyłącznie dobre, sprawne samochody, które uprzednio są dokładnie sprawdzane. Dzięki temu takie auta są bardzo często objęte gwarancją, a stan techniczny kolejnego użytkownika nie zaskoczy podczas użytkowania. przebiegu, jaki widnieje na liczniku można być pewnym.

Takiej pewności nie mamy poza ASO, gdzie z chęci osiągnięcia jak najwyższego zysku bardzo często sprzedawcy cofają liczniki i ukrywają wady samochodów. Nieco niższa cena ich samochodów w dłuższej perspektywie okazuje się kosztowną pułapką, gdyż koszty doprowadzenia auta do dobrego stanu technicznego bywają bardzo wysokie. Takiego ryzyka nie mamy, kiedy kupujemy od dealera używane auto z gwarancją stanu i przebiegu.

Ciekawą ofertą są samochody, które w salonach pracowały jako tzw. „demówki”. Takie pojazdy mają zazwyczaj niewielki przebieg, który zrobiły podczas jazd testowych organizowanych dla klientów. – Auto z przebiegiem rzędu 500-800 kilometrów w zasadzie niczym nie różni się od fabrycznie nowego. Pachnie nowością, części i silnik nie są zużyte ani uszkodzone. Obowiązuje na nie także gwarancja producenta. Tymczasem cena pojazdu jest znacznie niższa od katalogowej – mówi Bartłomiej Kloc z salonu Forda Res Motors w Rzeszowie.

W ofercie Res Motors takich samochodów jest w tej chwili kilkanaście – od najmniejszej Fiesty, po flagową limuzynę – Mondeo czy S-maxa. Ceny? Na przykład pięciodrzwiowe Mondeo z 2015 roku w wersji wyposażenia „Trend” kosztuje 86 900 zł, podczas gdy za fabrycznie nowe, w takiej samej wersji trzeba zapłacić 104 800 zł. Klient oszczędza więc 17 900 zł. Samochód ma 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 160 KM.

62 900 zł, czyli mniej o 16 800 zł względem ceny katalogowej trzeba przygotować na pięciodrzwiowego Focusa 1,0 ECOBOOST 100 KM. Auto w wersji wyposażenia „Trend” z pakietem Gold ma m.in. komplet przednich i bocznych poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej LED, elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację i tempomat. automatyczną, dwustrefową klimatyzację. Przednia szyba i przednie fotele dysze spryskiwaczy są podgrzewane.

Z kolei świetnie wyposażona Fiesta „Gold X” kosztuje 47 900 zł, o 8700 zł taniej, niż auto fabrycznie nowe, bez przebiegu. Ma 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 82 KM. To co istotne, to takie samochody można kredytować lub leasingować na takich samych zasadach jak samochody nowe. Dostępne dla nich są też specjalne pakiety ubezpieczeniowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24