reklama

Autostrada Wierzbna – Radymno. Budowlańcy nadrobili opóźnienia

Norbert Ziętal n.zietal@nowiny24.plZaktualizowano 
Odcinek z Wierzbnej do Radymna należy do najszybciej budowanych w Podkarpackiem. Fot. Norbert Ziętal
Odcinek z Wierzbnej do Radymna należy do najszybciej budowanych w Podkarpackiem. Fot. Norbert Ziętal
Wykonanych jest już 60 proc. prac na odcinku autostrady z Wierzbnej do Radymna. Jeszcze w tym roku 15 z 25 km tej trasy ma być gotowych do położenia ostatnich warstw bitumicznych.

Ten odcinek należy do najszybciej budowanych w Podkarpackiem. Jeżeli zima będzie sprzyjała, to ta część autostrady zostanie oddana do użytku w kwietniu 2012 r., czyli zgodnie z planem.

- W sierpniu i wrześniu pogoda nam sprzyjała. Dzięki temu nadrobiliśmy czas stracony z powodu bardzo niesprzyjającej, deszczowej aury w czerwcu i lipcu. Obecnie pracuje tutaj ok. 1500 osób, w tym 120 inżynierów. Przeważnie na dwie, wydłużone zmiany. Niektóre prace ziemne prowadzone są całą dobę – mówi dyr. kontraktu Krzysztof Waśko z firmy Budimex.

Ciekawy jest przekrój narodowościowy osób, które tutaj pracują. Najczęściej w firmach - podwykonawcach. Oprócz Polaków także Czesi, Słowacy i Hiszpanie. Wcześniej byli Irlandczycy i Łotysze.

Budimex buduje autostradę od Wierzbnej (bez węzła) do Radymna, plus znajdujący się tutaj węzeł. Ponadto węzeł w Pawłosiowie. Łącznie 25 km autostrady. Musi wykonać 23 obiekty inżynierskie, 13 w ciągu autostrady i 10 w poprzek. Chodzi o mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt. Przy węźle w Radymnie powstaje obwód utrzymania autostrady. Budynki są już w stanie surowym, trwa ich wykańczanie. To tutaj pracę znajdą osoby odpowiedzialne za utrzymanie autostrady. Zaawansowane są prace przy miejscach obsługi podróżnych Gubernia i Dmytrowice, czyli autostradowych parkingach. Dwa kolejne MOP-y powstaną w Pawłosiowie i Cieszacinie.

- Na całym odcinku wykonywana jest konstrukcja drogi. Na ok. 2,5 km ułożono warstwę bitumiczną, podbudowę i warstwę wiążącą, na obydwu nitkach. 1 km na jednej nitce – informuje Krzysztof Kozioł, dyr. Biura ds. Komunikacji Budimex.

- To ładny teren, przyszła autostrada będzie pięknie położona. Równocześnie bardzo trudny dla budowy. Podmokły. Tu nie ma piasków, jak w innych częściach kraju – mówi kier. projektu Elżbieta Medyńska z oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.

- Musieliśmy zastosować odpowiednią technologię wzmacniania gruntu. Pod względem skali przedsięwzięcia to rzadkość w Polsce – wyjaśnia Waśko.

Ten odcinek A4 jest rekordowym pod względem wykopalisk archeologicznych. Prace archeologiczne blokowały roboty budowlane na 30 proc. pasa autostrady.

Autostrada na tym odcinku ma być gotowa w kwietniu przyszłego roku. Będzie kosztować 794,4 mln złotych.

 

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3