Bardzo szybki fortepian

#Bartosz Gubernat
Nowy Seat zaskakuje niekonwencjonalnym tyłem.
Nowy Seat zaskakuje niekonwencjonalnym tyłem. BARTOSZ GUBERNAT
Flagowa limuzyna seata z przodu jest niemal identyczna jak mniejsze modele - leon i altea. Różni się tyłem, który złośliwi nazywają fortepianem. Toledo może i wygląda jak fortepian, ale za to bardzo szybki!

WOJCIECH GÓRSKI, kierownik rzeszowskiego salonu seata: - Nowy Toledo, mimo smukłej, sportowej sylwetki, oferuje właścicielowi przestronne wnętrze, 5 komfortowych miejsc i siedzenie kierowcy z możliwością wyboru idealnej pozycji za kierownicą. Gdy dodamy bagażnik o pojemności 500 litrów, ergonomiczne siedzenia tylne oraz gamę dynamicznych i oszczędnych silników otrzymujemy samochód niekonwencjonalny, ale wszechstronny i wygodny.

To najbardziej kontrowersyjny samochód z nowej linii seata. Rzeczywiście na widok jego tyłu, rodem z renault vel satis, nie można pozostać obojętnym. Jest tak ekstrawagancki, że albo się podoba, albo nie. Jednak nie sylwetka ma być jego największa zaletą.

Sześć biegów w standardzie

Testowany egzemplarz miał dwulitrowy, benzynowy silnik o mocy 150 KM. W standartowym wyposażeniu sześciobiegowa skrzynia biegów. Samochód szybko się rozpędza, jest bardzo elastyczny i posłusznie reaguje na każdy ruch stopy kierowcy.

Dzięki zastosowaniu systemu TCS, zapobiegającego poślizgowi kół podczas przyspieszania, mimo stosunkowo dużej mocy, nad silnikiem można łatwo zapanować. Dla kierowców, którzy lubią czuć zapach palonej gumy, wystarczy kliknięcie przycisku wyłączającego system. Wówczas bez problemu autem można ruszyć z piskiem opon.

Kraciasty kokpit i wygodne fotele

Wnętrze przypomina rozwiązania z leona. Wszystko jest poukładane i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Wrażenie robią szczególnie deska rozdzielcza obłożona materiałem w kratkę, duża skórzana kierownica z zestawem przycisków sterujących radiem oraz centralna konsola z zestawem przycisków systemu audio i klimatyzacji.

Wygodne są przednie fotele jak i tylna kanapa. Dużo miejsca z tyłu i z przodu sprawia, że hiszpańska limuzyna może pełnić rolę przestronnego rodzinnego auta. I jeszcze bagażnik. Jest naprawdę duży. Dzięki zastosowaniu systemu podziału wnętrza, zamontowaniu siatek oraz pasów, ładunek można w nim dobrze poukładać. To pomaga zachować należyty porządek.

Dodatki w standarcie

Mocną stroną toledo jest poziom wyposażenia standardowego: system audio z 8 głośnikami i odtwarzaczem CD/Mp3, komputer pokładowy, tempomat, dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka (dodatkowo automatycznie składane na postoju).

ROMAN BARAN, wicemistrz Polski w wyścigach górskich, jeździ citroenem xsarą 1,8 VTS z 1998 roku: - Toledo to wygodny, przestronny i w miarę mocny samochód. Duży plus za wysokiej jakości wykończenie wnętrza, dynamiczny silnik i bogate wyposażenie. Minus za spore zużycie paliwa w cyklu miejskim. Jednak samochód, który waży 1400 kilogramów, musi spalać sporo paliwa. Cena w stosunku do jakości jest rozsądna.

Nad bezpieczeństwem czuwają m.in. poduszki oraz kurtyny powietrzne, a także systemy ABS, EBV (korektor hamowania tylnej osi), MSR (zapobiega poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem) ESP (stabilizacja toru jazdy podczas pokonywania zakrętów), HBA (asystent nagłego hamowania) i DSR (w krytycznych sytuacjach pomaga zachować właściwy tor jazdy).

Ropniak najdroższy

Testowany model kosztuje 85 tys. zł. W tej wersji wyposażeniowej toledo można kupić jeszcze z benzynowym silnikiem 1,6 (102 KM) i dieslami o pojemności 2,0 l (140KM) i 1,9 (105 KM). Kosztują kolejno 74 tys. zł, 90 tys. zł i 82 tys. zł.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie