Zapraszamy wszystkich miłośników Bieszczad z Podkarpacia, kraju i Europy do przejażdżki naszą kolejką. Atrakcji nie zabraknie - powtarza Stanisław Warmiński, prezes Fundacji Bieszczadzka Kolejka Leśna.
Bazą kolejki jest stacyjka w Majdanie koło Cisnej. Stąd zaczynają się wszystkie kursy słynnej bieszczadzkiej ciuchci.
Pierwszy przejazd odbędzie sie 30 kwietnia o godzinie 10.00 na trasie Majdan – Przysłup – Majdan.
Organizatorzy proponuja różne formy przejazdu Bieszczadzką Kolejką Leśną:
• według rozładu jazdy
• na zamówienie
• drezyną
• fotostopy
- Sprzedaż biletów w dniu wyjazdu od godziny 9.00, nie prowadzimy przedsprzedaży ani rezerwacji biletów na pociagi kursowe - zaznaczają organizatorzy.
CENNIK
I Przejazd pociągiem według rozkładu jazdy
Majdan – PRZYSŁUP Majdan – PRZYSŁUP – Majdan
Bilet normalny 13,00 zł 20,00 zł
Bilet ulgowy 10,00 zł 14,00 zł
Majdan – BALNICA Majdan – BALNICA – Majdan
Bilet normalny 11,00 zł 16,00 zł
- Mam nadzieję, że przejazd Bieszczadzką Ciuchcią i w tym roku będzie nieodłącznym elementem Państwa wypoczynku w Bieszczadach dając wszystkim moc niezapomnianych wrażeń - dodaje prezes Wermiński. Wiele osób kupujących bilety zaskoczy klimatyczny, zabytkowy już budynek stacji kolejowej, małe, przesympatyczne wagoniki, a przede wszystkim przejazd lasem poprzez miejsca wyglądające jakby znajdowały się na końcu świata, gdzie jedynym znakiem bliskości cywilizacji są tory, po których porusza się kolejka.
Upór Wermińskiego
Jeszcze do niedawna wszystko wskazywało na to, że ta nietypowa linia kolejowa zostanie zlikwidowana. Jednak dzięki staraniom powołanej Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Cisnej – Majdanie udało się reaktywować jej działalność i udostępnić ją na nowo turystom.
Stuletnia historia
Wybuch I wojny światowej nie ograniczył ruchu kolejki. Dopiero niepowodzenia wojsk austriackich na froncie wschodnim spowodowały ewakuację pracowników, sprzętu i urządzeń kolejki. Zniszczono większość mostów, przepustów i innych budowli. Wkraczające wojska rosyjskie uruchomiły kolejkę wiosną 1915 r. Podczas ofensywy wojsk austriackich (wiosna 1916 r.) Rosjanie wycofując się zabrali część taboru, który austriackie wojska kolejowe uzupełniły i szybko odbudowały kolejkę. Tak więc w okresie I-szej Wojny Światowej kolejka funkcjonowała jako wojskowa kolej polowa, służąc kolejno wojskom austriackim i rosyjskim. Kolejkę niszczono również w okresie licznych starć o charakterze narodowościowym na tych terenach w tym okresie.
Ostatni kurs i... ratunek
W dniu 1.12.1994 r. bieszczadzka kolejka leśna została wyłączona z eksploatacji. Jednak miłośnicy Bieszczadów z całej Polski uderzyli na alarm. Interweniowali gdzie się dało. U posłów, władz wojewódzkich i centralnych. Aż dopięli swego. Powstała Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej ( 16.07.1996 r.), która zaczęła zawiadywać kolejką.
Po kilku latach starań i przygotowań słynna ciuchcia znowu ruszyła na szlak.**W sobotę rozpocznie kolejny sezon turystyczny.**
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Szpak pokazał swojego towarzysza. Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia
- Tomaszewska i Sikora spacerują z wózkiem. Wydało się, co ich łączy! [ZDJĘCIA]
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]