MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Brzegi dolnego Wisłoka w Rzeszowie zamieniły się w wielki plac budowy. Tak powstaje Wisłokostrada [ZDJĘCIA]

Piotr Samolewicz
Piotr Samolewicz
Krzysztof Kapica
Krzysztof Kapica
Nad Wisłokiem trwają prace budowlane nad połączeniem południowej i północnej części Rzeszowa.
Nad Wisłokiem trwają prace budowlane nad połączeniem południowej i północnej części Rzeszowa. Krzysztof Kapica
Nad dolnym biegiem Wisłoka w Rzeszowie trwają pracę nad połączeniem południowej i północnej części miasta. Powstają dwa mosty, estakada nad torami kolejowymi, mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów Barskich.

- Wisłokostrada jest jedną z największych inwestycji drogowych współczesnego Rzeszowa i największym z prowadzonych obecnie zadań drogowych. Dzięki tej inwestycji połączymy nową drogą południe miasta z północą i dalej z drogą ekspresową S19. Inwestycja jest prowadzona w wielu miejscach. Budowany jest m.in. nowy most załęski oraz most przebiegający nad rzeką Młynówką. Rozpoczęliśmy już prace przy posadowieniu estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi. - mówi o znaczeniu tej inwestycji Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Nowy most załęski będzie obiektem trzyprzęsłowym o długości 68,4 m. Obiekt składał będzie się z dwóch niezależnych konstrukcji, na których zaprojektowano po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku wraz z ciągami pieszo-rowerowymi na każdej z nitek.

Na ten moment zakończono prace związane z wykonaniem pali pod wszystkimi podporami oraz wykonano ławy fundamentowe podpór skrajnych (przyczółków). Obecnie wykonawca prowadzi prace związane z wykonywaniem ław fundamentowych podpór pośrednich (filarów).

Równolegle na moście na rzece Młynówka zakończono prace związane z betonowaniem ław fundamentowych. Obecnie trwają prace związane z montażem zbrojenia korpusu podpór. W najbliższym czasie wykonawca przystąpi do betonowania korpusu przyczółków. Budowa nowego obiektu na rzece Młynówka pozwoli na poszerzenie ul. Dworaka do dwóch pasów ruchu dla każdego kierunku jazdy. Na obiekcie zaprojektowano jezdnię o dwóch pasach ruchu oraz ciąg pieszo-rowerowy.

Kolejnym obiektem inżynierskim będzie estakada nad torami kolejowymi. Obiekt zaprojektowano z dwóch niezależnych konstrukcji o długości całkowitej 373,69 m (nitka lewa) oraz 270,74m (nitka prawa). Konstrukcję nośną obiektu stanowi wieloprzęsłowy, płytowo-belkowy ustrój ciągły z betonu sprężonego. Podobnie jak na moście załęskim zaprojektowano po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku wraz z ciągami pieszo-rowerowymi na każdej z nitek.

Powstanie też mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów Barskich. Obecnie wykonawca zakończył wykonywanie palisady i prowadzi prace związane ze zbrojeniem jednego z elementów konstrukcji, tzw. oczepu.

W dalszym ciągu kontynuowane są prace związane ze wzmocnieniem podłoża pod nasypy, budową nasypu od strony ul. Dworaka wraz z budową infrastruktury podziemnej.

Wartość inwestycji to 169,2 mln zł. Planowany termin zakończenia inwestycji to wiosna 2026 rok. Wykonawca robót jest konsorcjum firm ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.

Nad Wisłokiem trwają prace budowlane nad połączeniem południowej i północnej części Rzeszowa.

Brzegi dolnego Wisłoka w Rzeszowie zamieniły się w wielki pl...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24