Budowa obwodnicy Strzyżowa zacznie się od wyburzenia masarni

Małgorzata Motor
Obwodnica w Strzyżowie ma być gotowa do 30 października przyszłego roku.
Obwodnica w Strzyżowie ma być gotowa do 30 października przyszłego roku. Archiwum
Zanim drogowcy wkroczą ze swymi maszynami, wcześniej muszą wyburzyć rzeźnię i masarnię.

Mieszkańcy doczekają się w końcu w Strzyżowie tzw. małej obwodnicy. Droga ma się rozpocząć na ul. Mostowej, a później ma się ciągnąć ul. Sanocką. Następnie będzie przebiegać między Wisłokiem, a torami kolejowymi. Zakończy się na ul. 1 Maja. W sumie ma mieć prawie 2 km.

2 miliony z Unii

Władze gminy otrzymały na budowę tej drogi 2 mln zł z kasy Unii Europejskiej. I to jeszcze w 2011 roku. Nie mogły jednak ruszyć z jej budową, bo mieszkańcy oprotestowali inwestycję.

Między innymi podnoszony był argument, że droga miałaby powstać w pobliżu obszaru Natura 2000. A to wiązało się z koniecznością opracowania dodatkowych dokumentów i uzyskania kolejnych decyzji. Starosta wystąpił więc o ponowną ocenę oddziaływania inwestycji na środowisko.

Władze gminy uzyskały w końcu pozwolenie na budowę i rozpoczęły procedurę przetargową. Droga ma być gotowa do 30 października przyszłego roku.

Chodnik i ścieżka rowerowa

Projekt budowy małej obwodnicy przewiduje nie tylko zbudowanie drogi, ale też chodnika, ścieżki rowerowej, kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia ulicznego.

- Ścieżka i chodnik będą wybudowane na całej długości, po jednej stronie drogi - wyjaśnia Jan Półzięć z Urzędu Miasta i Gminy Strzyżów.

Inwestycja będzie prowadzona etapami. Pierwszy ma się rozpocząć rozbiórką kilku budynków, w których była rzeźnia i masarnia Gminnej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" w Strzyżowie. Później drogowcy mają się zająć budową drogi od ul. Mostowej do ul. Sanockiej. W sumie odcinek ma liczyć prawie 800 m. Ma być gotowy jeszcze w tym roku.

- Inwestycję podzieliliśmy na dwa etapy po to, by pozyskać dodatkowe pieniądze. Pierwszy etap współfinansowany będzie przez gminę i Unię. Jeśli chodzi o drugi etap, w tym roku będziemy się starać o pieniądze z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, czyli o tzw. "schetynówkę" - tłumaczy Jan Półzięć.

Drugi etap ma ruszyć w przyszłym roku i dotyczyć będzie odcinka od ul. Sanockiej do ul. 1-go Maja.

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł

Grześku T,  przyglądnij się dobrze planom dużej obwodnicy w wersji z Żarnowej do Dobrzechowa, a zauważysz, że nie ma ona nic wspólnego z małą obwodnicą, którą chce teraz zbudować Gmina, a tym samym faktycznie pieniądze pójdą w błoto. Zastępca burmistrza na spotkaniu z mieszkańcami sam przecież powiedział, że tzw. mała obwodnica nie wyprowadzi ruchu ciężarowego z rynku, a zrobi to dopiero duża obwodnica. Ażeby skutecznie połączyć dużą i małą w okolicach byłej targowicy, droga musiałaby iść od Żarnowej przez Zadworze, potem wzdłuż Wisłoka, poniżej Pałacu  i przez ruiny strzelnicy, a i tak trzeba by zbudować drugie rondo koło mostu.  Według mnie, mimo wszystko,  taki przebieg obwodnicy mialby największy sens.

G
Grzesiek T

Narzekanie dla zasady i tyle... na razie odciąży tylko centrum ale za kilka lat jak województwo się weźmie za przebudowę tej drogi wojewódzkiej do wybudowanej teraz małej obwodnicy przez naszą gminnę dołączą dwa fragmenty pozostałe czyli od strony Rzeszowa (któryś z wariantów bo jeszcze nie wybrany) i od strony Dobrzechowa, także uciążliwość dla mieszkańców 1go maja będzie miejmy nadzieje tylko przez kilka lat. Gmina NIE DAŁA BY RADY UDŹWIGNĄĆ KOSZTÓW CAŁEJ OBWODNICY miasta bo wtedy wszystkie inne inwestycje dla mieszkańców poszły by w kosz przez kilkanaście lat!!!
Więc narzekający niech trochę tak pomyślą bo dlaczego my z naszych pieniędzy gminnych i tak małych mamy wyręczać w całości samorząd województwa!!!!
Gratulacje dla urzędników naszej gminy że sprytnie podzielili inwestycje aby dodatkowe dofinansowanie z zewnątrz wyciągnąć bo faktem jest co potwierdzam bo wiele się uczyłem na ten temat i interesuję się tymi funduszami że dofinansowanie kosztów kwalifikowanych inwestycji jest do 70% kosztów, ale maksymalna kwota wsparcia ze środków EFRR to 2mln zł. Tak więc jeśli koszty obwodnicy będą wyższe to i tak maksymalne dofinansowanie to tylko 2mln.
A województwo i tak na pewno nie wybudowało by obwodnicy przez żarnową nad Gbiskami itd. żeby całkiem ominąć miasto-nie wieżę w to-chyba że za 50lat. Zresztą dla Czudca jeden z wariantów to miał być tunel (zaledwie kilometr długości a całkiem omija czudec te wspaniałe budowle inżynieryjne most na Wisłoku i wiadukt w Zaborowiu) - i ładnie wyglądało na mapach bo się szybko wycofali z tego wariantu.

G
Gość

tak droga ułatwi.....dojscie do władzy Panu śliwińskiemu w następnych wyborach ;/;/ zobaczycie to jest droga do władzy a nie do zmniejszenia ruchu samochodowego i odciążenia rynku ;/

W
WOLTER

TO NIE ŻADNA OBWODNICA TYLKO DROGA GMINNA, KTÓRA BIORĄC POD UWAGĘ JEJ KOSZTY (8 700.000 ZŁ) NADWYRĘŻY BUDZET GMINY I STANIE SIE TYLKO DZIALANIEM PROWIZORYCZNYM, PROPAGANDOWYM NIE ROZWIAZUJĄCYM PROBLEMU ODCIAŻENIA RUCHU Z CENTRUM MIASTA.
NALEZAŁO BUDOWAĆ OBWODNICĘ W PLANOWANEJ PRZED LATY WERSJI Z POCZATKIEM W ZARNOWEJ A ZAKOŃCZENIEM W DOBRZECHOWIE I NIE TERAZ W KRYZYSIE ALE WCZEŚNIEJ. ALE NASI WLODARZE MUSIELI UZBROIĆ TERENY DLA NICH BARDZIEJ STRATEGICZNE, A TERAZ PRZED WYBORAMI WYBRALI WERSIE KROTKOWZROCZNA ALE WG. NICH WYSTARCZJACĄ NA POZYSKANIE POKLASKU PRZED WYBORAMI. CZY STAĆ NAS NA TAKIE FAJERWERKI NA UZYTEK WLADZY A W MNIEJSZYM STOPNIU MIESZKAŃCOW?

m
mieszkaniec Strzyżowa

Właśnie jest wypadek na wylocie ze Strzyżowa w kierunku Jasła i cały ruch jest wstrzymany. Więc zrobienie obwodnicy do ulicy 1-go Maja rozwiąże problem z objazdem dla miasta ale dalej od Orlenu w kierunku Jasła jeżeli się coś wydarzy to ta tzw. "mała obwodnica" nie pomoże.

R
Rysiek z Klanu

Zgadzam sie z toba w 100 %

To jest kasa kompletnie wyrzucona w bloto. Na prawde chcialbym wiedzec co i komu ta droga ulatwi? I czy to jest warte tych pieniedzy?

e
eminem

To jest kasa kompletnie wyrzucona w bloto. Na prawde chcialbym wiedzec co i komu ta droga ulatwi? I czy to jest warte tych pieniedzy?

M
Mieszkaniec

Podpisuje sie pod twoim postem dwojgiem rak. Jak juz cos budowac to z sensem a nie kolejna ulice co i tak problemu nie rozwiaze.Taka obwodnica mini to nie jest zadne rozwiazanie problemu. Jak mowisz, zaczac w Zarnowej a skonczyc na Dobrzechowie - jedyny sensowny i calkiem realny do zrealizowania plan.

Witam ta mini obwodnica niczego nie rozwiąże ruch dalej bedzie w mieście tylko przesunięty w strone spokojnych osiedli które będą teraz narażone na ciężarówki i huk obwodnica powinna zaczynać się w żarnowej a kończyc w dobrzechowie tak jak to było planowane tylko w następnym roku zaczynają się wybory i trzeba pokazać ludzią że coś się robi w naszym kochanym mieście nawet jeśli to jest bez sensu pozdrawiam wszystkich z "GTW" ( grupa trzymająca władze) w strzyżowie.....

s
strzyzowianka

A Wam to jeszcze nikt nie dogodził.Cały rok czytałam jaki to burmistrz jest be bo budowa obwodnicy nie rusza a jak rusza to te z jest be. Dla zasady be bo be.

g
gość

To nie obwodnica ale dodatkowa ulica. Już teraz współczuję mieszkańcom ulicy 1-go Maja. Ruch będzie skierowany spowrotem na skrzyzowanie przy Lidlu. Jedną taką obwodnicę wybudował burmistrz na Sienkiewicza. Woda wypłukuje potężne dziury w ziemi i jezdnia się zapada. A miało być tak pięknie. I widać parcie Półzięcia na udzielanie wszelkich informacji. Parcie na papier. A czy ktoś zastanawiał się od kogo zakupiono działki na pewnym odcinku przebiegu obwodnicy ? I jakie z tego tytułu gmina wypłaciła odszkodowania ?

c
ciotka z Ropczyc
Witam ta mini obwodnica niczego nie rozwiąże ruch dalej bedzie w mieście tylko przesunięty w strone spokojnych osiedli które będą teraz narażone na ciężarówki i huk obwodnica powinna zaczynać się w żarnowej a kończyc w dobrzechowie tak jak to było planowane tylko w następnym roku zaczynają się wybory i trzeba pokazać ludzią że coś się robi w naszym kochanym mieście nawet jeśli to jest bez sensu pozdrawiam wszystkich z "GTW" ( grupa trzymająca władze) w strzyżowie.....

Mozemy wam podeslac z Ropczyc burmistrza Bujaka specjaliste od budowania obwodnicy przez rynek i przez srodek miasta. Troche wam nasypow wybuduje pod oknami i zabierze ogrodkow. Przy okazji na rzece wybuduje tame i bedzie was zalewalo jak troche wiecej spadnie deszczu, a na wiosne to se za darmo poplywacie w sypialniach i pomiedzy lawkami w kosciele.
Ma juz doswiadczenie to was tez moze wyruchac jask nas wyruchal !!
s
strzyżowiak

Witam ta mini obwodnica niczego nie rozwiąże ruch dalej bedzie w mieście tylko przesunięty w strone spokojnych osiedli które będą teraz narażone na ciężarówki i huk obwodnica powinna zaczynać się w żarnowej a kończyc w dobrzechowie tak jak to było planowane tylko w następnym roku zaczynają się wybory i trzeba pokazać ludzią że coś się robi w naszym kochanym mieście nawet jeśli to jest bez sensu pozdrawiam wszystkich z "GTW" ( grupa trzymająca władze) w strzyżowie.....

p
pppp

Kolejny "genjalny" pomysł... W Ropczycach już wybudowali mini-obwodnicę, która jest zwykłym gniotem.

m
makma

A rynek też super pomysł menele bedą mieli gdzie chlać czyli bez zmian:D

m
makma

No oczywiście niech się Strzyżów rozwija a reszta gminy to dziura na dziurze i drogi jak w średniowieczu. Poza miastem niech samochodami dachują na tych psełdo drogach byle w wielkim mieście Strzyżów ciężarówki zagrożenia nie stwarzały super :

Dodaj ogłoszenie