Budowa przejścia przez tory to koszt 2-3 mln zł

Zdzisław Surowaniec
Budowa przejścia przez tory to koszt 2-3 mln złSzpetna kładka z lat 70. zniknie za 2 lata, a ruch pieszy odbywać się będzie przez przejście na gruncie, bez konieczności wspinania się po schodach.
Budowa przejścia przez tory to koszt 2-3 mln złSzpetna kładka z lat 70. zniknie za 2 lata, a ruch pieszy odbywać się będzie przez przejście na gruncie, bez konieczności wspinania się po schodach. Zdzisław Surowaniec
Dopiero na koniec 2016 r. zniknie kładka nad torami w Stalowej Woli. Obok, za 2-3 mln zł miasto zbuduje przejście przez tory, niewymagające wspinania się po schodach.

Dopiero za dwa lata powstanie przejście przez tory na gruncie przy kładce, a kładka z lat 70. zostanie rozebrana

Starania władz miasta o możliwość wybudowania przejścia przez tory ciągną się od kilku lat. Trzeba było pokonać opór kolejarzy i dopełnić formalności urzędniczych. Właśnie wojewoda podkarpacki wydał decyzję lokalizacyjną dla kładki. Pozwala to ruszyć z kolejnym etapem przygotować do budowy przejścia.

- Ta inwestycja miała pecha - ocenia naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim Sylwester Piechota. W 2013 roku prezydent Andrzej Szlęzak zlecił specjalistycznej pracowni projektowej opracowanie dokumentacji. Po kilku miesiącach spółka padła i minęło sporo czasu, zanim w 2014 roku znaleziono kolejnego projektanta, mającego uprawnienia do projektów kolejarskich.

Poza tym inwestycja jest robiona w bardzo niekorzystnych warunkach technicznych. Trzeba się było dogadać z kolejarzami o zgodę na skrócenie peronu o pięćdziesiąt metrów nad przystankiem przy kładce. Aby przejście mogło powstać, na długości czterysta metrów trzeba podnieść tory, którymi jeżdżą pociągi do Huty Stalowa Wola. Te tory są bowiem nieco niżej od sąsiednich.

Przetarg na wykonawcę, który wybuduje przejście przez tory na gruncie, powinien być ogłoszony w połowie tego roku. Wyłonionemu wykonawcy zejdzie kilka miesięcy na dogadanie się z kolejarzami na wejście na teren torów, na zgodę spółek kolejarskich odpowiedzialnych za trakcję elektryczną i teletechniczną, za ruch pasażerski i kolejowy. Już ta wyliczanka świadczy o tym, jak skomplikowane jest to zadanie.

Kładka to budowla z lat siedemdziesiątych. Jest w fatalnym stanie i nie spełnia unijnych norm, jakie obowiązują tego typu konstrukcje. Jest za wąska i za stroma. W 2011 roku została wyremontowana, co pozwoliło przedłużyć jej żywot o kilka lat. Jednak nawet po remoncie to szpetny, przerdzewiały obiekt. Prezydent rozważał więc budowę nowej kładki.

Jednak budowa nowej kładki to byłby duży wydatek. W zależności od wyboru wersji (z windami dla niepełnosprawnych), koszt jej wzniesienia wyniósłby od trzech do dziesięciu milionów złotych. Zaletą przejścia poziomego jest tańsze wykonanie, jest także łatwiejsze do pokonywania torów niż wchodzenie na kładkę na wysokość pierwszego piętra. A to miejsce jest bardzo ruchliwe, łączy tak zwane zatorze z drugą częścią miasta w okolicy placu targowego. Każdego dnia przechodzą tędy tysiące ludzi.

Ranking polskich influencerów. Są zaskoczenia

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
J23
czy Pan Nadbereżny się z tym zgadza?
J
J23
czy Pan Nadbereżny się z tym zgadza?
J
J23
czy Pan Nadbereżny się z tym zgadza?
O
Oj
"Trzeba się było dogadać z kolejarzami o zgodę na skrócenie peronu o pięćdziesiąt metrów nad przystankiem przy kładce. Aby przejście mogło powstać, na długości czterysta metrów trzeba podnieść tory, którymi jeżdżą pociągi do Huty Stalowa Wola."
 
Panie Surowaniec, nasz język trudna język. Tego się nie da czytać.
J
Joannaaaaa
Czy autor tego artykułu przeczytał go przed jego ukazaniem???
zgadzam się z przedmówcą - przejście w poziomie szyn to poroniony pomysł - można sobie takie zrobić na bocznicy. kiedyś może dojdzie do remontu tej linii i 3 bańki pójdą w błoto bo i tak konieczne będzie przejście podziemne.
kwestia bezpieczeństwa widać również nikogo nie rusza.
 
j
josef
nie rozumię tego artykułu, to w końcu to ma być przejście podziemne pod torami , czy zwykłe przejście po torowisku a jeżeli tak to gdzie tu bezpieczeństwo.
Dodaj ogłoszenie