Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Call Center w Urzędzie Miasta Rzeszowa. Będzie bezpłatny numer telefonu

Bartosz Gubernat
Pracownicy nowego centrum zostali przeszkoleni we wszystkich wydziałach urzędu miasta. Dzwoniąc do nich dowiesz się m.in. jak zarejestrować samochód, wymienić dowód osobisty i gdzie złożyć wniosek o wydanie warunków zabudowy.
Pracownicy nowego centrum zostali przeszkoleni we wszystkich wydziałach urzędu miasta. Dzwoniąc do nich dowiesz się m.in. jak zarejestrować samochód, wymienić dowód osobisty i gdzie złożyć wniosek o wydanie warunków zabudowy. Krzysztof Kapica
Lada dzień Urząd Miasta Rzeszowa uruchomi call center, czyli telefoniczne centrum obsługi mieszkańców.

- Do tej pory rzeszowianin chcąc załatwić sprawę zazwyczaj chwytał za słuchawkę i wykręcał pierwszy numer, jaki znalazł na naszej stronie internetowej. Zazwyczaj trafiał do ratusza, skąd był łączony z innymi wydziałami. Zdarzało się, że zanim dotarł do odpowiedniego urzędnika, tracił sporo czasu. Teraz będzie inaczej - zapowiada Marcin Stopa, sekretarz miasta Rzeszowa.

W rzeszowskim urzędzie miasta lada dzień zostanie uruchomione telefoniczne centrum obsługi petentów. Dzwoniąc pod bezpłatny numer telefonu mieszkaniec połączy się z jednym z pięciu konsultantów. Każdy z nich jest po kilkumiesięcznym szkoleniu i zna sposób załatwiania większości spraw we wszystkich wydziałach urzędu.

- Konsultanci będą pomagać od ręki. W przypadku bardziej skomplikowanych zagadnień, mogą natychmiast zasięgnąć pomocy u specjalistów. Istnieje także możliwość umówienia terminu wizyty w urzędzie miasta. Wszystko podczas jednego, bezpłatnego połączenia - mówi sekretarz Stopa.

Budując rzeszowskie call center urzędnicy korzystali z doświadczeń Wrocławia, gdzie w lutym centrala będzie obchodziła drugie urodziny. W tym czasie skorzystało z niej blisko 200 tysięcy mieszkańców.

- Mieszkańcy dzwonią z rozmaitymi sprawami, nie tylko urzędowymi. Dostajemy od nich także sygnały o problemach w mieście. Np. nieprawidłowo działającej sygnalizacji świetlnej, czy wandalach malujących sprayem elewacje budynków. Dzięki temu możemy szybko reagować na takie sytuacje - mówi Paweł Czuma, rzecznik prezydenta Wrocławia.

- U nas będzie podobnie, także czekamy na interwencje i będziemy natychmiast przekazywać je odpowiednim służbom - zapewnia M. Stopa.
We wrocławskim centrum pracuje piętnastu urzędników. Jego budowa kosztowała ok. dwa miliony złotych. Przede wszystkim ze względu na bardzo rozbudowany system informatyczny. W Rzeszowie na potrzeby piątki konsultantów zaadaptowano pomieszczenie w budynku urzędu miasta przy Placu Ofiar Getta.

- Do obsługi wykorzystamy komputery, które do tej pory pracowały w innych wydziałach. Jedyne koszty to zakup systemu informatycznego - 227 tys. zł - mówi sekretarz Stopa.

Centrum telefonicznej obsługi jest już gotowe. W tej chwili trwają ostatnie testy systemu komputerowego i telefonicznego. Jeśli przebiegną pomyślnie, pierwsi mieszkańcy skorzystają z niego najpóźniej w przyszłym tygodniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24