Obecna organizacja ruchu zakłada, że tiry oczekujące na odprawę, na polsko - ukraińskim przejściu granicznym w Korczowej, ustawiane są na autostradzie od przejścia do węzła Korczowa. Następnie na drodze krajowej 94.
Takie rozwiązanie powoduje, że na krajówce często tworzą się ogromne kolejki tirów. Z tej drogi korzystają mieszkańcy oraz wielu podróżnych, dla których jest ona wygodniejsza niż autostrada. Dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, gdy trzeba wyminąć kolejkę ciężarówek.
Problem ten był wielokrotnie zgłaszany przez mieszkańców Korczowej. Interweniowała m.in. poseł Prawa i Sprawiedliwości z Jarosławia Anna Schmidt - Rodziewicz. Jakiś czas temu sprawa nareszcie ruszyła z miejsca.
W połowie stycznia wybrano firmę, która wykona niezbędne prace. Jest to Alumbrados Viarios Sociedad Anonima z Zielonki. Zadeklarowała, że inwestycję zrealizuje do końca lipca obecnego roku, za 6,6 mln złotych. Firma oferuje 72-miesięczną gwarancję. 1 lutego ma zostać podpisana umowa z wykonawcą.
Na czym będzie polegał system buforowania? W sytuacji powiększania się ilości ciężarówek do odprawy, pojazdy będą automatycznie kierowane na parkingi znajduje się na terenie Miejsca Obsługi Podróżnych Hruszowice w ciągu autostrady A4 oraz w Młynach w ciągu drogi krajowej 84. Urządzenia będą monitorować warunki ruchu i odpowiednio reagować, wprowadzając objazdy i przekazując informacje kierowcom. Podadzą dane o ilości miejsc parkingowych, zapewnią dozór wizyjny itp.
- Bardzo się cieszę, że zakończono procedury przygotowawcze i wreszcie ruszą prace, które rozwiążą tak ważny dla mieszkańców Korczowej problem. Dziękuję GDDKiA za zaangażowanie w tę sprawę - mówi posłanka Anna Schmidt - Rodziewicz (PiS).
zobacz też: Wypadek śmieciarki na DK nr 94 pod Korczową. 3 osoby ranne