MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Co może stać się marką Przemyśla? Odpowiedź na to mają znaleźć eksperci [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Spotkanie konsultacyjne w ramach prac nad marką Przemyśla.
Spotkanie konsultacyjne w ramach prac nad marką Przemyśla. Witold Wołczyk/UM w Przemyślu
Przemyśl nie jest miastem, które budzi konkretne skojarzenia - to jeden z pierwszych wniosków pracy specjalistów z firmy Synergia w Lublinie, którzy mają znaleźć odpowiedź na pytanie, co może się stać marką Przemyśla?

- Młodzi przemyślanie chcą miasta atrakcyjnego, żywego, z ofertą wydarzeń i miejscami, która pozwolą im na ciekawe spędzenie wolnego czasu. Obecnie w poszukiwaniu weekendowych atrakcji młodzi wyjeżdżają na jednodniowe wycieczki do pobliskich miast – Rzeszowa, Krakowa - twierdzi Paulina Kowalczyk z firmy Synergia z Lublina, odpowiedzialnej za opracowanie strategii miasta Przemysla.

Jak dodaje, młodzieży z Przemyśla zależy na tym, by się rozwijać, odebrać dobre wykształcenie, a także móc zacząć pracować.

- Brak ofert pracy dla osób wchodzących w dorosłość, które chcą już zacząć budować swoje kariery, skłania młodych do opuszczania miasta - analizuje P. Kowalczyk.

To wnioski po drugim spotkaniu w Urzędzie Miejskim w Przemyślu. To część konsultacji w ramach pracy nad marką Przemyśla. Tym razem w o swojej wizji miasta opowiedzieli także przemyscy licealiści i studenci, którzy razem z urzędnikami, przedstawicielami instytucji kulturalno-turystycznych oraz przedsiębiorcami dzielili się swoimi przemyśleniami i oczekiwaniami w stosunku do miasta.

– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni dojrzałością i trafnością spostrzeżeń młodych mieszkańców Przemyśla. Ich głos jest bardzo ważny i pozwala uniknąć tego, co często ma miejsce w sytuacjach, gdy konsultacje społeczne zdominowane są przez jedną grupę przedstawicieli miasta. Pamiętajmy, że miasto to organizm, którzy tworzą przedstawiciele różnych grup wiekowych, ludzie o różnych poglądach, stylach życia i zainteresowaniach. Naszym zadaniem jest stworzenie idei marki miasta, która będzie odpowiadać emocjom i wartościom wszystkich mieszkańców Przemyśla – mówi Michał Basiński z firmy Synergia.

Podczas spotkania eksperci lubelskiej zaprezentowali pierwsze wyniki badań aktualnego poziomu marki i wizerunku Przemyśla przeprowadzonych na grupie mieszkańców miasta (wewnętrzny wizerunek Przemyśla) i na grupie ogólnopolskiej (zewnętrzny wizerunek Przemyśla).

Wnioski?

Wyniki badań jednoznacznie pokazały, że Przemyśl nie jest miastem, które budzi konkretne skojarzenia. Miasto nie budzi w turystach skojarzeń negatywnych, co jest istotne, bo nie trzeba walczyć ze złym wizerunkiem. Przemyśl jest miastem o niezaprzeczalnym dziedzictwie historycznym, które trzeba przekuć na konkretne doświadczenia turystyczne. Turystyka ciągle potrzebuje imprez, wydarzeń, emocjonujących momentów, również oferty dla młodzieży, dla których ludzie będą chcieli przyjechać właśnie do Przemyśla.

Prace nad marką tego miasta będą kontynuowane.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24