- Prezydent Rzeszowa postanowił zatrudnić osobę do kreowania wizerunku miasta. Czy takie stanowisko jest w mieście potrzebne?
- W wielu miastach na zachodzie Europy takie stanowiska funkcjonują od dawna. Dla przykładu posłużę się szwajcarską miejscowością Neuchatel. Tam, osobą odpowiedzialną za kreowanie wizerunku miasta jest Pascal Sandoz. To w znacznej mierze dzięki pracy jego zespołu, Neuchatel stało się dla Europejczyków symbolem zimowych i letnich sportów. Wydobycie tego potencjału to nie tylko przydatna funkcja z punktu widzenia kraju, ale przede wszystkim mieszkańców, którzy mogą na tym skorzystać. Ważne jest jednak, aby przed taką osobą postawić precyzyjne wytyczne i zadania, które można będzie z sukcesem wykorzystać dla wizerunku miasta. Tylko wówczas ma to sens.
- W jaki sposób można z sukcesem kreować wizerunek miasta? Kampaniami, hasłami?
- Z pewnością kampanie są najbardziej widocznym elementem całego procesu kształtowania wizerunku. Ich sukces zależy jednak od dobrego przygotowania, właściwie określonych celów, dobranych kluczowych przesłań i narzędzi. Na etapie projektowania kampanii określa się to, co chcemy, aby było eksponowane podczas działań wizerunkowych. Uważa się, że sukces kampanii tkwi w wydobyciu wartości, jakie ma miasto i w wykorzystaniu ich w celach wizerunkowych.
- Rzeszów miał już wiele pomysłów na promocje, dały różne efekty. Dzisiaj promujemy się jako miasto innowacji. To dobry pomysł?
- Na pewno nie powinno się odrzucać bezkrytycznie tego, co dotychczas zostało wypracowane w oparciu o przygotowaną strategię. Można natomiast dokonać zestawienia i analizy efektów, ocenić potencjalne szanse, i jeśli zajdzie taka konieczność, dokonać ewentualnych modyfikacji.
- Jak inne miasta promują się i dbają o swój wizerunek?
- Każde duże polskie miasto prowadzi zintegrowane działania wizerunkowe. Np. Kraków opiera strategię budowy wizerunku m.in. na przygotowaniach do olimpiady w roku 2022. Promuje się jako miasto sportu. W ostatnim czasie w związku z potwierdzeniem, iż w Krakowie odbędą się Światowe Dni Młodzieży, miasto wzmacnia budowę wizerunku ukierunkowanego na turystykę religijną. Kraków jest ponadto postrzegany jako miasto kultury, dobrych festiwali i jako miasto najchętniej odwiedzane w Polsce. Inne z polskich miast - Zakopane, w procesie budowy wizerunku stawia na kulturę etniczną i masową, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania ludzi, którzy tworzyli kulturę polską, czerpiąc z inspiracji Zakopanego. W swoich działaniach wizerunkowych, kładzie również nacisk na bliskość z naturą. Ekologia jest niejako wspólnym mianownikiem. To tylko wybrane przykłady polskich miast, a pewnym jest, że ten kierunek, czyli budowa wizerunku miast będzie się rozwijał.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Zadymy na urodzinach uczestniczki "Rolnika". Karetka pogotowia, gaz pieprzowy. Szok!
- Dni Gąsowskiego w "TTBZ" są policzone?! TAKĄ niespodziankę zgotowała mu produkcja!
- Maja Rutkowski ZROBIŁA TO z premedytacją, teraz się tłumaczy. Okropne, co ją spotkało
- Była pięknością ze "Złotopolskich". Dziś Gabryjelska nie przypomina siebie | ZDJĘCIA