Cyfrowa Transformacja. Małe i średnie przedsiębiorstwa stają się „inteligentne i cyfrowe”

Materiał informacyjny Zaktualizowano 
Małe i średnie firmy to motor napędowy naszej gospodarki i silnik dla nowoczesnych technologii. Innowacyjność jest dla tych firm ważna, bo daje im szanse w rywalizacji z konkurencją i większymi rywalami. Aby stanąć w szranki z globalnymi konkurentami, MŚP muszą postawić na transformację cyfrową. Dzięki usprawnieniu procesów w firmie i wykorzystaniu pełnej mocy oprogramowania dla biznesu, mniejsze firmy z województwa podkarpackiego mogą szybciej się rozwijać. Jak wejść na drogę dynamicznego wzrostu?

Według badań IDC dla firmy SAP, 39% reprezentantów sektora MŚP na świecie przyznaje, że aktywne zaangażowanie w cyfrową gospodarkę jest dla nich kluczem do przetrwania na rynku. Szczególnie, że zaawansowane oprogramowanie jest dziś dostępne nawet dla najmniejszych firm. Transformacja cyfrowa może więc dotyczyć nawet kilkuosobowego zespołu.

MŚP na cyfrowej ścieżce

Na polskim rynku nie brak przykładów na to, że sektor MŚP szuka możliwości zdobywania przewagi konkurencyjnej dzięki technologiom. Z badań Ipsos MORI wynika, że 50% polskich firm z sektora MŚP planuje w najbliższym czasie zwiększenie wydatków na IT. Jak podkreśla Anna Jagodzińska, SAP Business One Channel Sales Manager w SAP Polska, w zaangażowaniu polskich firm MŚP w inwestycje IT wciąż widać ogromne rezerwy, z których małe i średnie podmioty coraz chętniej korzystają.

- Na bezpośrednich spotkaniach z klientami MŚP widzimy tkwiący w nich ogromny potencjał rozwojowy. Wielu z nich nadal jest zdziwionych, jak wiele rozwiązań IT jest dla nich dostępnych tu i teraz. Dobrym przykładem jest oprogramowanie SAP, które przez wiele lat uchodziło za dostępne wyłącznie dla wielkiego biznesu. Dziś 80% naszych klientów to MŚP. Coraz więcej firm sięga np. po nasz flagowy produkt dla MŚP, czyli Business One, z którego skorzystało już 65 000 firm. Dzięki jego wykorzystaniu mniejsze przedsiębiorstwa osiągają dostęp do wysokiej jakości pakietu rozwiązań, obejmującego niemal cały obszar ich działalności - przekonuje Anna Jagodzińska.

W pełni cyfrowi

Wspomniane oprogramowanie SAP Business One skutecznie usprawnia najważniejsze procesy ważne dla większości przedstawicieli sektora MSP: od księgowości, poprzez zarządzanie relacjami z klientami, produkcją i łańcuchem dostaw, aż po zakupy i raportowanie.

Na wdrożenie tego rozwiązania zdecydował się m. in. czołowy dystrybutor publikacji językowych w Polsce. Firma chciała usprawnić zarządzanie swoją sprzedażą hurtową. Obejmuje ona cztery punkty sprzedaży i centralny magazyn o powierzchni ponad 6000 mkw. Z systemu korzysta na bieżąco blisko 40 osób. Wdrożenie umożliwiło przedsiębiorstwu zoptymalizować procesy handlowe i sprzedażowe, przekrojowo raportować swoje wyniki, a także analizować przyszłe kroki biznesowe.

Business One sprawdza się także w bardzo małych organizacjach. Przychodnia dentystyczna z Wrocławia wykorzystuje go do planowania całego procesu leczenia stomatologicznego swoich pacjentów, jego kosztów i harmonogramu. Oprogramowanie ma blisko 20 użytkowników – czyli wszystkich pracowników firmy.

Rosnąć wraz z technologią

Za oba wspominane wdrożenia odpowiadają firmy współpracujące z SAP Polska, czyli partnerzy wdrożeniowi.

- Wśród wielu użytkowników Business One są liderzy swoich branż będący MŚP, np. EGIS Tarnów i Wytwórnia Urządzeń Chłodniczych PZL-Dębica. Ich historie pozwalają nam obalać mity, że oprogramowanie SAP jest drogie i skomplikowane, a wdrożenie trwa wieki. Na wielu firmach wrażenie robi intuicyjny interfejs i szybkość wdrożenia, które zamyka się średnio w kilku miesiącach. Business One obejmuje swoim zakresem niemal wszystkie obszary działalności małych i średnich firm, co umożliwia tworzenie dowolnych modyfikacji systemu dzięki wbudowanym narzędziom programistycznym, odróżniając go od innych rozwiązań. Co więcej, jest bardzo elastyczne i może harmonijnie rosnąć wraz z firmą – mówi Artur Ząbek, Prezes Zarządu Petrosoft.

Okazją, aby poznać bliżej rozwiązania SAP oraz partnerów wdrożeniowych jest cykl spotkań SAP Business One Roadshow.

Kiedy? 14 maja 2019

Gdzie? Hotel Rzeszów, al. J. Piłsudskiego 44, Rzeszów

Partnerzy wydarzenia: Lenovo i Petrosoft

Podczas SAP Business One Roadshow, pokazujemy jak rozwiązania SAP wspierają MŚP w budowaniu i rozwoju biznesów. Prezentujemy funkcje rozwiązania Business One, które usprawniają pracę z perspektywy m.in. zarządów, finansów czy sprzedaży. Biorąc udział w wydarzeniu można poznać przykłady klientów, którzy uprościli zarządzanie biznesem czy nawet kilkakrotnie zwiększyli swoje przychody, nie zwiększając kosztów administracyjnych.

W trakcie wydarzenia można wziąć udział w sesjach prezentujących możliwości Business One, zapoznać się z trendami na styku biznesu i IT, wysłuchać prezentacji rozwiązań SAP w biznesie oraz wymienić doświadczenia z innymi MŚP.

Więcej informacji o wydarzeniu do znalezienia na stronach SAP Business One Roadshow

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3