Swoją ofertę przedstawiły cztery firmy i konsorcja: Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu, Newag - zakłady naprawcze taboru kolejowego w Nowym Sączu, konsorcjum Tabor Szynowy Opole wraz z Skoda Polska oraz konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki.
Teraz komisja przetargowa będzie sprawdzać oferty pod względem formalnym.
- W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln złotych. W 2012 roku przewoźnik zaplanował naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw - mówi rzecznik prasowy PKP Intercity, Łukasz Kurpiewski.
- Pieniądze na sfinansowanie modernizacji taboru na trasie Przemyśl-Szczecin-Przemyśl pochodzić będę z kilku źródeł m. in. z Funduszu Spójności, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika - dodał Kurpiewski.
PKP Intercity chce, by 68 modernizowanych wagonów zostało wyposażonych m.in. w klimatyzację, instalację elektryczną i gniazdka, tablice świetlne oraz zamknięty układ toalet. Ponadto tabor ten ma być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz do przewozu sprzętu sportowego.
Modernizacja ma także pozwolić na zwiększenie prędkości kursowania wagonów do 160 km/godz. Nowymi wagonami pojedziemy w pierwszym półroczu 2013 roku.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?