Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy można zwrócić towar kupiony w Internecie

[email protected]
Czy można zwrócić towar kupiony w InternecieRadomir Stasicki
Czy można zwrócić towar kupiony w InternecieRadomir Stasicki K. Baranowska
Na pytania odpowiada Radomir Stasicki, miejski rzecznik praw konsumenta w Rzeszowie

- Czy istnieje możliwość zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym?
- Tak, i to w ciągu 10 dni. A niektóre sklepy nawet ten termin jeszcze wydłużają. W przyszłym roku, we wszystkich krajach UE ma zostać wprowadzone 14 dni. Nie dotyczy to jednak transakcji zawieranych między osobami fizycznymi, np. na serwisach aukcyjnych, czy za pośrednictwem serwisów ogłoszeniowych.

- Jak mogę postąpić, gdy towar zakupiony w sklepie internatowym przestał się mi podobać. I co w sytuacji, kiedy sprzedający jest przedsiębiorcą zarejestrowanym za granicą?
- Jeżeli zakup przestaje nam się podobać to winniśmy na samym początku sporządzić oświadczenie o odstąpieniu od umowy i wysłać na adres przedsiębiorcy. Niestety w języku właściwym dla kraju zakupu. Pomocny w tym zakresie jest formularz dostępny na stronie Europejskiego Centrum Konsumnckiego: http://www.konsument.gov.pl/files/acce_just03_en.pdf Jeżeli sprzedawca nie udzieli nam satysfakcjonującej odpowiedzi możesz złożyć wniosek do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w formie elektronicznej na specjalnym panelu skargowym: http://www.konsument.gov.pl/files/formularz/ares_PROD_eccnet_normal_complaint_34.pdf Skargę możemy również wydrukować i wysłać na adres Europejskie Centrum Konsumenckie Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa.
Europejskie Centrum Konsumenckie udziela poradnictwa z zakresu ochrony konsumenta jedynie w przypadku zakupów na terenie Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii. Poza poradnictwem ECK podejmuje również interwencje wobec przedsiębiorców w porozumieniu z instytucjami działającym wewnątrz konkretnego kraju UE.

- Jestem częstym klientem sklepów internetowych.  Jak reklamować uszkodzenie powstałe w transporcie?
- Zazwyczaj uszkodzenie towaru przesłanego przez sprzedawcę wiąże się z uszkodzeniem opakowania, w którym jest transportowane.  Jeżeli paczka nosi ślady uszkodzenia powinniśmy zażądać sporządzenia protokołu szkodowego
Jeżeli jednak uszkodzenie mechaniczne zauważymy po rozpakowaniu paczki, powiśmy złożyć reklamację już do sprzedawcy, bo tak naprawdę nie wiemy kiedy uszkodzenie powstało.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24