Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czytelniczka z Rzeszowa: czekaliśmy w kolejce do szczepienia razem z chorymi pacjentami. Był tłok. Lux Med odpowiada: To niedopuszczalne

Urszula Sobol
Urszula Sobol
Mieszkanka Rzeszowa jest oburzona sytuacją, która miała miejsce podczas oczekiwania na szczepienie przeciw COVID-19.
Mieszkanka Rzeszowa jest oburzona sytuacją, która miała miejsce podczas oczekiwania na szczepienie przeciw COVID-19. Krzysztof Łokaj
Trwają szczepienia seniorów przeciw Covid- 19. - Takiego bałaganu już dawno nie widziałam - zadzwoniła do redakcji zdenerwowana mieszkanka Rzeszowa, która wraz z mężem szczepiła się w Lux Medzie przy ul. Jabłońskiego.

Nasza Czytelniczka razem z mężem przyjęła pierwszą dawkę szczepionki w Centrum Medycznym LUX MED przy ulicy Jabłońskiego w Rzeszowie.

- Bardzo długo staliśmy najpierw w kolejce do rejestracji, razem z innymi chorymi pacjentami, którzy przyszli na wizytę do lekarza. W żaden sposób nie można było zachować odpowiedniego dystansu społecznego, bo tyle było ludzi - tłumaczy mieszkanka Rzeszowa

- Potem pod gabinetem lekarskim też było naprawdę tłoczno.

Nasza rozmówczyni dodaje, że po szczepieniu siedziała z mężem przez około 20 minut w poczekalni razem z innymi pacjentami.

- Myślę, że nie tak to wszystko powinno wyglądać

- ocenia organizację pracy w przychodni.

Trzeba zgłaszać uchybienia personelowi Lux Med

O zaistniałej sytuacji powiadomiliśmy Centrum Medyczne LUX MED.

- Do każdego zgłoszenia dotyczącego kwestii przestrzegania zasad bezpieczeństwa podchodzimy z najwyższą uwagą. Opisana sytuacja nie mieści się w przyjętych przez nas standardach działania. Szczepienia w naszej rzeszowskiej placówce są realizowane w wyznaczonych punktach szczepień z zachowaniem wymaganych procedur epidemicznych

- zapewnia Maciej Mikołajewski, menedżer współpracy z mediami i projektów zewnętrznych LUX MED Sp. z o.o.

I dodaje, że jeśli przybywający na wizytę do placówki pacjent byłby świadkiem podobnej sytuacji, prosi o niezwłoczne zgłoszenie tego faktu personelowi centrum medycznego.

- Jednocześnie pragniemy zapewnić, że po otrzymanej od państwa wiadomości, zobowiązaliśmy personel placówki do podjęcia ponadstandardowych kontroli ruchu pacjentów w ramach centrum medycznego

- zapewnia Mikołajewski.

Na Podkarpaciu działa ponad 400 punktów szczepień populacyjnych, 29 szpitali węzłowych szczepiących personel medyczny oraz 7 punktów wyjazdowych do wykonywania szczepień pacjentów leżących w swoich domach.

Pobyt pacjenta powinien być jak najkrótszy

- Każdy z punktów tak powinien zorganizować szczepienie, by było on szybkie i bezpieczne zarówno dla personelu, jak i dla pacjentów

- przypomina Rafał Śliż, rzecznik NFZ na Podkarpaciu.

Miejsce szczepień, oznakowanie i przygotowanie samego punktu powinno sprzyjać jak najkrótszemu przebywaniu pacjenta w pomieszczeniu zamkniętym. Pacjenci przywykli już do obowiązku noszenia maseczek, wciąż jednak jest problem z zachowaniem dystansu, czyli odpowiedniej odległości w stosunku do innych pacjentów.

- Pamiętajmy o punktualnym przychodzeniu na szczepienie, aby uniknąć niepotrzebnego tłoku. Przyjście dużo wcześniej, niż wynikało to z harmonogramu szczepienia, będzie oznaczało dyskomfort dla nas i innych, którzy w dobrej wierze przyszli punktualnie

- dodaje Rafał Śliż.


ZOBACZ TAKŻE: Kolejny etap akcji szczepień w Hiszpanii. Zaszczepiono tam już blisko 4 miliony osób

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24