Dieta 1500 kcal - dlaczego warto? Jak ułożyć jadłospis na tydzień w diecie 1500 kcal?

KDZaktualizowano 
Dieta 1500 kcal sprawia, że nie czujemy strasznego głodu. Nasz jadłospis w diecie 1500 kcal można możemy ułożyć tak, aby mimo tego ograniczenia, wciąż czerpać radość i przyjemność jedzenia. Zobacz nasz tygodniowy jadłospis w diecie 1500 kalorii. Jak wygląda jadłospis na tydzień w diecie 1500 kcal?

Dieta 1500 kcal jest idealna dla tych, którzy nie chcą jeść przez cały dzień, tylko sałaty. Nie zrozumcie nas źle – sałata jest spoko, ale nie każdy pała do niej miłością. I właśnie dla tych, którzy wciąż chcą jeść to na co mają ochotę, a przy tym tracić na wadze powinni stosować dietę 1500 kcal. Choć wydaje się ona nieprawdopodobna, jej skutki są realne i możliwe do osiągnięcia.

pixabay/lloorraa

Jak działa dieta 1500 kcal?

Oczywiście są warunki. Co prawda, jadłospis w diecie 1500 kcal jest urozmaicony i powoduje, iż nie odczuwasz głodu. Co więcej, jesz ze smakiem. Trzeba jednak uważać, żeby wcześniej nie pochłonąć zbyt dużej ilości kalorii. Przy sporej różnicy kalorycznej, w pierwszych dniach stosowania diety 1500 kcal możesz odczuwać bardzo nieprzyjemne objawy (np. ból głowy). Co pocieszające, szybko mijają.

pixabay/marijana1

Dieta 1500 kcal - ile się chudnie?

To ile wagi stracimy zależy od naszego organizmu czy wieku. A jak wiadomo każdy z nas jest inny. Jeżeli będziemy przestrzegać naszej diety, to szybko uzyskamy pożądane efekty.

pixabay/moreharmony

Jakie ograniczenia diety 1500 kcal?

Przede wszystkim kalorie. Możemy ich zjeść tylko 1500 (!). Nie możemy się też objadać, co oznacza, że nie przyjmujemy jednego posiłku na raz. Oczywiście, nie musimy też rezygnować z fast foodów, ale to one będą nam w naszej diecie ‘zjadać’ najwięcej kalorii, a przecież mamy ich w tej diecie tak mało.

pixabay/PhotoMIX-Company

Jak powinniśmy się przygotować do diety 1500 kcal?

Przede wszystkim musimy zacząć sprawdzać i liczyć kalorie na produktach, które kupujemy. To samo w restauracji. W niektórych kalorie są podane w menu. Jeśli nie, należy o nie pytać kelnera. Aby ułatwić sobie życie, możemy do tego ściągnąć specjalną aplikację na telefon, która nam w tym pomoże. Mierzyć kalorie możemy też w sposób tradycyjny. To tego wystarczy zwykły zeszyt, długopis i kalkulator. Powinniśmy też być konsekwentni w naszym działaniu i nie przekraczać przewidzianej normy na dzień.
Dla diety 1500 kcal jadłospis jest do znalezienia w Internecie. Możecie się nimi zainspirować i wprowadzać do niej swoje ulubione składniki. Dieta 1500 nie musi być nieprzyjemna i oparta tylko na sałacie. Pamiętajmy, alby nasza dieta była jak najbardziej urozmaicona zróżnicowana. Nie zapominajmy, też o produktach, na które mamy alergie. Ważne jest też, aby przy diecie 1500 kcal, zjadać 5 posiłków dziennie. To da nam dawkę energii na cały dzień.

pixabay/PublicDomainPictures

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 1

  • Śniadanie - twarożek ze szczypiorkiem + pomidor + kromka chleba,
  • Drugie śniadanie - jajko na twardo szczypiorkiem + kromka chleba (bez masła),
  • Obiad – chude mięso + ziemniaki + warzywa,
  • Podwieczorek - serek homogenizowany,
  • Kolacja - sałatka z warzyw.
pixabay/reynaldodallin

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 2

  • Śniadanie – kanapka z szynką i liściem sałaty,
  • Drugie śniadanie – owoc (jabłko, gruszka),
  • Obiad – kapuśniak + leniwe pierogi na chudym serze + surówka,
  • Kolacja - 3 łyżki musli z owocami + szklanka mleka.
pixabay/silviarita 2

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy – dzień 3

  • śniadanie – serek z ogórkiem, bułka grahamka
  • II śniadanie - jogurt
  • obiad - kurczak, ryżu, sałatka
  • podwieczorek - banan
  • kolacja - 100 g wędzonej ryby, dwie kromki chleba cienko posmarowane masłem
pixabay/silviarita

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 4

  • Śniadanie - jajecznica z dwóch jajek + kromka chleba + herbata bez cukru,
  • Drugie śniadanie - kromka pieczywa z masłem + rzodkiewki + jabłko,
  • Obiad - barszcz + naleśniki + sałata,
  • Podwieczorek - owoce,
  • Kolacja - makaron zapiekany z brokułami.
pixabay/stevepb

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 5

  • Śniadanie - jaecznica + herbata czarna + kawa inka bez cukru,
  • Drugie śniadanie – banan lub inny owoc,
  • Obiad - papryka faszerowana kaszą gryczaną,
  • Podwieczorek - 2 jabłka,
  • Kolacja - sałatka z tuńczykiem.

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy – dzień 6

  • Śniadanie - grahamka, 2 plasterki polędwicy drobiowej, sałatka
  • Drugie śniadanie - chudy twarożek zmiksowany z jagodami) i płatkami owsianymi
  • Obiad - zupa pomidorowa zabielana jogurtem naturalnym z brązowym ryżem + filet z dorsza w sosie jogurtowo-paprykowym + ziemniaki + gotowane brokuły + kompot bez cukru
  • Podwieczorek - kisiel + owoc lub brzoskwinia
  • Kolacja – sałatka + kromka chleba razowego + zielona herbata bez cukru

Dieta 1500 kcal: jadłospis tygodniowy - dzień 7

  • Na śniadanie - zapiekanka paprykowa, szklanka,
  • Drugie śniadanie - jogurt,
  • Obiad - jaja sadzone z brokułem i zsiadłym mlekiem,
  • kolacja - pasta twarogowa z warzywami, 2 kromki chrupkiego pieczywa, pół grejpfruta, herbata niesłodzona

Jeśli jednak nie chce Wam się przygotowywać diety, ktoś może to zrobić za Was. Dostępne są teraz diety pudełkowe. Firmy cateringowe zadbają o nasz jadłospis przy diecie 1500 kcal za nas, przygotowując nam pyszne dania. Jaki jest minus diety pudełkowej? Na pewno cena. Jeśli jednak jesteśmy zmotywowani, aby stracić wagę i zyskać oszałamiającą figurę to taką cenę będziemy musieli zapłacić.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
J
Jagoda

Zdecydowanie zgadzam się, że pudełka są najlepsze. Zwłaszcza w takich restrykcyjnych dietach - częstość spożywania jest tu b. ważna i nawet przy niewielkiej podaży energii człowiek czuje się po prostu dobrze. Ja jestem na takiej diecie z Warszawskiego Dnia - jest wspaniale.

K
Kasia

Hej, super wpis. Dużo wiedzy poukładanej wiedzy zebranej w jednym miejscu. Dobrze, że dzielisz się takimi informacjami. Od siebie polecę fajny kalkulator, który znalazłam na SFD: www.kalkulator-diety.pl. On automatycznie wszystko wylicza, także to, o czym była mowa w tym artykule.

L
Lose

Nie warto! Dieta musi być dostosowana konkretnie pod nasze potrzeby. Można sobie wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i obciąć np. 200kcal - to jest dobry sposób na redukcję. Do tego kapsułki Extreme Slash, dzięki którym spalanie tkanki tłuszczowej jest szybsze i skuteczniejsze. Ja stosuję od początku roku :)

b
brukselka

Warto bo przy określonej kaloryczności się nie podjada. Wiem po sobie mam 1500 kalorii w daniach jakie dostaje od lightdiet i więcej niczego nie jem. Mam gotowe posiłki i dodatkowo dietetyk dba o to,żebym dostawała dobre jedzenie i przy tym chudła. Byłam na diecie 1000 kacal ale to za mało.. 1200 czy 1500 to już się rozumie. kwestia też jaki tryb życia się prowadzi 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3