Dietetyk podaje zdrowy jadłospis na cały tydzień

Ula SobolZaktualizowano 
- W diecie tej nie ma dokładnie wskazanych ilości, ponieważ każda dieta jest u nas opracowywana indywidualnie pod kątem zapotrzebowania danej osoby. Przykładowy jadłospis ma charakter poglądowy, dokładne ilości spożywanych porcji powinien określić dietetyk - Magdalena Socha-Sala, dietetyk z Centrum NutriPoint w Rzeszowie.<br> <br>
- W diecie tej nie ma dokładnie wskazanych ilości, ponieważ każda dieta jest u nas opracowywana indywidualnie pod kątem zapotrzebowania danej osoby. Przykładowy jadłospis ma charakter poglądowy, dokładne ilości spożywanych porcji powinien określić dietetyk - Magdalena Socha-Sala, dietetyk z Centrum NutriPoint w Rzeszowie. Archiwum dietetyczki
Przykładowy jadłospis opracowała Magdalena Socha-Sala, dietetyk z Centrum NutriPoint w Rzeszowie.

Dzień pierwszy

Po przebudzeniu szklanka wody mineralnej z cytryną.

Śniadanie: Pieczywo razowe, chudy, twaróg, pomidor, kefir, woda lub herbata

Śniadanie drugie: jabłko, woda lub herbata.

Obiad: Pierś indycza z bukietem warzyw, kasza gryczana, woda lub herbata.

Przekąska: Jogurt naturalny, maliny, otręby pszenne, woda lub herbata

Kolacja: Pieczywo razowe, plasterki chudej wędliny, liście sałaty, papryka, woda lub herbata.

Dzień drugi

Po przebudzeniu szklanka wody mineralnej z cytryną.

Śniadanie: Owsianka z malinami, woda lub herbata.

Śniadanie drugie: Serek ziarnisty lekki, pestki dyni, otręby pszenne, pomidor, woda lub herbata.

Obiad: Ryba w papilotach, ryż brązowy, Surówka z marchewki i jabłka, woda lub herbata.

Przekąska: Nektarynki, woda lub herbata.

Kolacja: Kolorowa sałatka, pieczywo razowe, woda lub herbata.

Dzień trzeci

Po przebudzeniu szklanka wody mineralnej z cytryną.

Śniadanie: Pieczywo razowe,

chudy twaróg, papryka, kubeczek kefiru, woda lub herbata.

Śniadanie drugie: Nektarynki, woda lub herbata.

Obiad: Krem z pomidorów z pestkami dyni i grzankami, woda lub herbata.

Przekąska: Koktajl owocowy, woda lub herbata.

Kolacja: Sałatka brokułowa; pieczywo razowe, woda lub herbata.
Dzień czwarty

Po przebudzeniu szklanka wody mineralnej z cytryną.

Śniadanie: Jajecznica ze szczypiorkiem, pieczywo razowe, woda lub herbata

Śniadanie drugie: Jabłko, woda lub herbata.

Obiad: Kurczak w sosie tzatztiki, kasza jęczmienna, szklanka dowolnych warzyw z wody, woda lub herbata.

Przekąska: Jogurt naturalny, borówki, otręby pszenne, woda lub herbata.

Kolacja: Sałatka A' la grecka, pieczywo razowe, woda lub herbata.

Dzień piąty

Po przebudzeniu szklanka wody mineralnej z cytryną.

Śniadanie: Pieczywo razowe, jajko na twardo lub na miękko, szczypiorek, pomidor, woda i herbata.

Śniadanie drugie: Kubeczek jogurtu naturalnego, garść borówek, woda lub herbata.

Obiad: Ryba po grecku, ryż brązowy, Sałata z oliwą, woda lub herbata.

Przekąska: Sałatka owocowa, woda, herbata.

Kolacja: Serek ziarnisty lekki, papryka, szczypiorek, pieczywo razowe, woda lub herbata.

Dzień szósty

Po przebudzeniu szklanka wody mineralnej z cytryną.

Śniadanie: Owsianka z jabłkiem i orzechami, woda lub herbata.

Śniadanie drugie: Pieczywo razowe, plasterki chudej wędliny, liście sałaty, pomidor, woda lub herbata.

Obiad: Klopsiki w sosie koperkowym, kasza jęczmienna, ogórki kiszone, woda lub herbata.

Przekąska: Brzoskwinie, woda lub herbata.

Kolacja: Sałatka - tuńczyk w roli głównej, pieczywo razowe, woda lub herbata.
Dzień siódmy

Po przebudzeniu szklanka wody mineralnej z cytryną.

Śniadanie: Pasta z tuńczyka, pieczywo razowe, woda lub herbata.

Śniadanie drugie: Gruszka, woda lub herbata.

Obiad: Penne ze szpinakiem i serem, woda lub herbata.

Przekąska: Jogurt naturalny, maliny, otręby pszenne, woda lub herbata.

Kolacja: Pieczywo razowe, plasterki chudej wędliny, liście sałaty, pomidor, woda lub herbata.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kasua

Hej, super wpis. Dużo wiedzy poukładanej wiedzy zebranej w jednym miejscu. Dobrze, że dzielisz się takimi informacjami. Od siebie polecę fajny kalkulator, który znalazłam na SFD: https://www.kalkulator-diety.pl. On automatycznie wszystko wylicza, także to, o czym była mowa w tym artykule.

M
Mama 2 dzieci

Ciągle kanapki. Nuuudy. A gdzie zupy?

k
karina30

Zdecydowanie jestem fanką mojej diety od Łódzkiego Pudełka bo patrząc na te jadłospisy wiem, że chodziłabym non stop głodna. Mam fajną, zbilansowaną dietę która przyrządzona jest z głową więć posiłki są smaczne, pełne witamin i zróżnicowane. Wzmocniłam sobie nimi odporność i czuję się lekka. Wcześniej gotując sobie obiady sama cały czas odczuwałam wzdęcia i byłam taka ociężała - nie podobało mi się to.

M
Mieszkaniec z Kołłątaja

Zostalem skierowany do dietetyka.

Pani dietetyczka zbadala mnie a wiec mialem zrobiona analize krwi, cisnienie, stan cukru we krwi itd itd.

Na nastepnej wizycie dostalem przepis "diety", a wiec jak i kiedy mam sie odzywiac. Ja po pobieznym przejrzeniu tej diety zapytalem pania dietetyczke czy wszystko co jest tam napisane mam zjadac ? Na co ona odpowiedziala ze tak, ale nic ponad to co jest na tej liscie.

Ja mowie na to ze to co czytam to jest dla mnie ZA DUZO bo ja tyle nie jadam. Ja mysle ze gdybym sie tak odzywial wedlug tej DIETY to przez drzwi do jej gabinetu bym sie nie zmiescil.

Po chwilowej dyskusji uzgodnilismy ze ja zrobie dokladna liste tego co jadam i mam z ta lista zglosic sie za 10 dni.

Po tych 10 dniach zjawilem sie z ta lista gdzie byly naznoczone godziny i dokladnie wagi z dokladnoscia do 1 grama i sklady posilkow, a byla tam nawet zaznaczona kazda szklanka wody i ilosc w mililitrach (cm3), bo oprocz porannej filizanki kawy ze slodzikiem zadnych innych plynow poza woda nie pije.

Pani dietetyk zadwolona ze ona mi pokaze co jest zlego w z moim odzywianiem wziela ode mnie ta liste i kazala przyjsc za 3 dni.

Przyszedlem i zaraz sie zaczelo rozpytywanie co ja oprocz tego jeszcze jadlem i jakie inne plyny pilem. Mowie do niej ze jak powiedzialem ze wszystko bedzie na tej liscie to i ta lista zawiera WSZYSTKO co jadlem i pilem i nic poza tym, chyba ze doliczy jeszcze do tego powietrze ktorym oddychalem.

W odpowiedzi na to taka padla odpowiedz pani dietetyczki ;

Jezeli jest to prawda, to ja panu nie moge nic pomoc. To co przeczytalam to jest za malo na podtrzymywanie podstawowych funkcji zyciowych doroslego mezczyzny. Musi miec pan cos w genach a na to ja panu juz nie pomoge.

I tak sie skonczylo moje odchudzanie.

T
Tomasz

Witam, jadlospis moze i zdrowy ale brak najwazniejszych informacji. Mario nic dziwnego ze nie dales rady, ta rozpiska jak sie domyslam jest "ogolna" lecz nie dostosowana indywidualnie. Trzeba wziac pod uwage zabotrzebowanie kacl. Dobrze tez wyliczyc makroskladniki. Nie ma podanych info np waga poszczegolnych skladnikow no i dla kogo ten jadlospis jest przygotowany. Jestem trenerem personalnym i wiem ze diete trzeba dopasowac indywidualnie do kazdego. Pozdrawiam
Ps macie pytania piszcie 8best6@gmail.com

B
Baśka

Polecam jadłospis diety strukturalnej, bo tu nie ma podane ile czego trzeba wziąć np kaszy gryczanej. Mam jadłospis 800 kcal diety strukturalnej to tam jest napisane ile czego trzeba wziąć, ile ma kalorii i jak to ugotować 

i
inex19825

Warto ten temat zostawić zawodowcom... Przynajmniej według mnie...

M
Mario

Nie dałem rady dojść do 7dnia
Jestem już taki głodny
Nie jest to odżywianie dla osoby aktywnej w ciągu dnia

k
kaja

dobrze zmieniac diete co jakis czas np co 1-2 tygodnie zmieniac menu zeby organzim sie za bardzo nie przyzwyczajał. Warto tez kupowac ekologiczne produkty bo mozna uzyskac wiecej smaku z potraw, ja kupuje z organic24 pl duzo produktow i kuchnia jest duzo ciekawsza

 
h
hela69

Oczywiście - podstawa to odpowiedni plan żywieniowy. Ale wazna jest tez nasza motywacja i nastawienie psychiczne bo podobno to jak jemy wynika z naszych uwarunkowań psychicznych. Będąc w Anlaya Day Spa skorzystałam z usług psychodietetyka. To była naprawdę bardzo cenna lekcja nie tylko na temat zdrowego odżywiania ale stylu życia. Bo odpowiednia dieta nie powinna być kilkutygodniowa, ale powinna wejść nam w krew i stac się metoda na życie

M
Mirek

Oczywiście grunt to prawidłowa dieta tak jak pisze 

~OE_Big-Active~

 ale dobra suplementacja to też droga do sukcesu. Ja kupiłem colon men i stosuję już drugi tydzień i muszę przyznać, że efekty przeszły moje oczekiwania! 

 

O
OE_Big-Active

Pozwolę sobie dołączyć do dyskusji na bliski mi temat odchudzania. Na dobry początek warto pożegnać się z podjadaniem pomiędzy posiłkami. Na ograniczenie apetytu polecam herbatę funkcjonalną Big-Active Slim Plus, w której składzie znajdziecie m.in. morwę białą, ekstrakt z owoców opuncji figowej, liść hibiskusa, zieloną herbatę, yerba mate i jagody goji. Oprócz redukcji apetytu Slim Plus ogranicza wchłanianie węglowodanów, a w połączeniu ze zbilansowaną dietą i regularną aktywnością fizyczną przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej.
Zachęcam do zadawania pytań na temat herbat funkcjonalnych Big-Active. Z przyjemnością o nich opowiem i pomogę w doborze odpowiedniej.
Pozdrawiam,
Online Ekspert Big-Active

 

j
julia
W dniu 07.05.2017 o 13:49, Amelia napisał:

Dlaczego w piątek są klopsiki skoro to post poza tym wszystko ok

Ja na przykład nie poszcze i co związku z tym ze jakis .... posci
U
Ula

Ja do codziennej diety dodaję błonnik, np jak jem jak w podanej wyżej diecie jogurt na śniadanie, to dosypuję dwie łyżeczki colon c i dzięki temu szybciej się najadam, jestem bardziej syta, a i problemy z zaparciami minęły. 

 

D
Daga

Bo nie każdy postu przestrzega

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3