Dietetyk radzi: zrób pierwszy, mały krok w kierunku dużej zmiany. Niewątpliwie mamy najlepszy okres na odchudzanie

Ula Sobol
Ula Sobol
Ewa Muszyńska, dietetyk z Centrum Dietetycznego Naturhouse z Rzeszowa
Ewa Muszyńska, dietetyk z Centrum Dietetycznego Naturhouse z Rzeszowa Archiwum Nowin
Rozmowa z Ewą Muszyńską, dietetykiem z Centrum Naturhouse w Rzeszowie.

Czy to jest dobry czas na odchudzanie?
Niewątpliwie mamy najlepszy okres na odchudzanie. Święta Bożego Narodzenia za nami, postanowienia noworoczne określone, akcja wiosna i wakacje przed nami. Zdrowy ubytek masy ciała to od 2 do 4 kg miesięcznie dla osoby dorosłej, więc jeśli chcemy pozbyć się 5 czy 15 kg, to jest to realny cel.

A jeśli kilogramów jest zdecydowanie więcej?

To trzeba nastawić się na dłuższy proces. Na pewno trzeba podejść racjonalnie do odchudzania, aby nie zrobić sobie krzywdy. Ważne, aby dieta była odpowiednio zbilansowana, nigdy głodówka.

W gąszczu informacji, szczególnie w internecie, ciężko zweryfikować poprawność informacji. Nie bójcie się korzystać z pomocy fachowców. Służymy pomocą w naszych gabinetach dietetycznych Naturhouse, na pierwszej bezpłatnej konsultacji chętnie nakierujemy i zmotywujemy do działania. Warto zadać sobie pytanie, jaki tryb życia prowadzę, czy częściej jadam w mieście, czy gotuję dla całej rodziny, jakie popełniam błędy.

Co jest najtrudniejsze, aby zrobić ten pierwszy krok?
Najczęściej słyszę od swoich pacjentów, że najtrudniej umówić się na wizytę do dietetyka. Najgorsze są wymówki, są bardzo kreatywne i działają jak wampiry energetyczne, pożerają czas i chęci. Zrób mały krok w kierunku dużej zmiany np.dodam warzywa do 3 głównych posiłków, wypije wodę zamiast coli. Aby wspomóc motywację, pozbądźmy się przeszkód...

... czyli ?
Wyrzućmy lub rozdajmy produkty, które w zdrowym sposobie odżywiania przeszkadzają ( słodycze). Wyposażmy lodówkę w warzywa, owoce, nabiał, chude mięso, ryby, kupmy kasze, dobrej jakości chleb, płatki naturalne, oliwę, orzechy, zioła. Zróbmy porządki w szafkach, posegregujmy pojemniki, do których pakować będziemy jedzenie do pracy czy szkoły. Zaopatrzmy się w zachęcający bidon na wodę. Najgorszy jest brak działania. Czekanie na idealny czas, aż miną wszystkie okazje i pokusy na rozpoczęcie diety - uwaga - nie nadejdzie.

Poprawki do ustawy covidowej

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Najtrudniejszy pierwszy krok :) Aby się zmotywować kupiłam karnet na siłownię na 3 miesiące, zainstalowałam apkę zliczającą ile cisowianki już wypiłam a do pracy zabieram zdrowe przekąski typu warzywne tortille, świeże owoce, jaglanki czy rybę gotowaną na parze.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3