Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dostałeś SMS lub e-mail o niezapłaconym rachunku za prąd? Uważaj, może być fałszywy. PGE ostrzega klientów

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
PGE ostrzega przed cyberprzestępcami, wysyłającymi fałszywe komunikaty do klientów, informujące o nieuregulowanych rachunkach. Radzi, jak odróżnić je od prawdziwych wiadomości by nie paść ofiarą oszustów i na co uważać

Cyberprzestępcy wykorzystują wiele możliwości do wyłudzenia pieniędzy czy danych osobowych. Jedną z ich metod jest wysyłanie SMS-ów lub e-maili z linkami. Ich nieostrożne kliknięcie może mieć fatalne następstwa.

PGE apeluje do klientów o ostrożność, w związku z takimi właśnie fałszywymi informacjami, zawierającymi informację o braku uregulowania płatności.

- Z punktu widzenia bezpieczeństwa danych najważniejsze jest, aby pod żadnym pozorem nie otwierać aktywnych linków zawartych w fałszywych komunikatach SMS. Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, zgłaszane do organów ścigania, a strony zawierające fałszywy link blokowane - czytamy w komunikacie.

PGE Obrót podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą klientów, wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować. Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury.

Jest też prosty sposób na odróżnienie fałszywego esemesa od prawdziwego.

- W SMS-ach od PGE Obrót przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest numer klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych - informuje spółka.

Cyberprzestępcy wykorzystują nie tylko SMS-y, ale też pocztę elektroniczną, wysyłając fałszywe e-maile z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur.

W tym przypadku także należy zachować szczególną ostrożność. Nie wpłacać pieniędzy na podane w fałszywej korespondencji numery konta oraz nie korzystać z linków przekierowujących do platformy płatniczej.

- W korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest numer klienta, numer faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. Nie ma natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych - zaznacza PGE w komunikacie skierowanym do klientów.

Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, zgłaszane do organów ścigania, a strony zawierające fałszywy link blokowane.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24