Jeden odcinek połączy ul. Słoneczną (dzielnica Suchodół) z ul. Witosa (osiedle Traugutta). Drugi pobiegnie od krajowej 28 (skrzyżowanie w rejonie Leroy Merlin i Galerii Vivo!) do ul. Sikorskiego.
Projekty obu tych inwestycji miasto złożyło do konkursu w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.
- Zostały bardzo dobrze ocenione i tym samym znalazły się na liście podstawowej, otrzymując dofinansowanie - informuje Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna.
Tzw. droga G to ważne dla miasta przedsięwzięcie, wieloletnie i rozłożone na etapy. Docelowo ma otaczać całe Krosno. Nie tylko po to, żeby odciążyć komunikacyjnie centrum miasta i umożliwić szybki przejazd z jednego końca na drugi. Także po to, by zaktywizować peryferyjne jego tereny.
- W zasadzie możemy powiedzieć, że droga ta pobiegnie wzdłuż granic Krosna - obrazuje wiceprezydent Soliński.
Droga "G" realizowana jest niewielkimi odcinkami. Na razie gotowy jest tylko jeden, ale dość duży jest fragment: odcinek od ulicy Zręcińskiej, obok strefy inwestycyjnej (ulica Lotników) do skrzyżowana ulicy Traugutta z ulicą Słoneczną.
Jest też niewielki (kilkaset metrów) fragment po drugiej stronie miasta, w rejonie ul. Bieszczadzkiej, w kierunku ul. Sikorskiego.
- To skrzyżowanie ma pełną funkcjonalność i jest gotowe do włączenia do odcinka nowej drogi obwodowej, który pójdzie od ulicy Witosa do ul. Bieszczadzkiej - mówi wiceprezydent Soliński.
Teraz czas na kolejne kroki. Jeden to dokończenie odcinka od ul. Zręcińskiej do ul. Witosa (chodzi o cześć drogi od ul. Słonecznej). Na ten właśnie projekt miasto dostało dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Szacunkowy koszt budowy tego odcinka to 6 mln 48 tys. złotych. Dofinansowanie pozwoli na pokrycie ponad 50 procent kosztów inwestycji - wyniesie 3 mln 204 tys. złotych.
Natomiast drugi odcinek połączy skrzyżowanie z drogą krajową nr 28 (ul. Bieszczadzka) z ul. Sikorskiego. Na tym odcinku najważniejsza będzie budowa wiaduktu nad linią kolejową nr 108 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Ten fragment drogi G z ulicą Sikorskiego połączy nowe skrzyżowanie, wybudowane w rejonie ciepłowni miejskiej.
- Skrzyżowanie będzie miało formę ronda z "wypustem" w kierunku ulicy Chopina - opisuje wiceprezydent Soliński. - Umożliwi to "dopięcie" się w przyszłości do ul. Korczyńskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 991. Jednak to wymagać będzie budowy nowego mostu nad Wisłokiem.
Budowa odcinka od ul. Bieszczadzkiej do ul. Sikorskiego będzie trudnym i kosztownym dla budżetu Krosna przedsięwzięciem. Pochłonie blisko 37 mln złotych, z tego większość musi sfinansować miasto. Przyznane dofinansowanie to ok. 12,4 mln zł.
- Z dotacji została wyłączona budowa wiaduktu nad torami, uznano, że nie jest to tzw. koszt kwalifikowany - tłumaczy wiceprezydent Soliński. I dodaje, że miasto czeka wprawdzie ogromny wysiłek finansowy, ale warto go podjąć, bo inwestycja w istotny sposób podniesie atrakcyjność i dostępność terenów położonych pomiędzy torami kolejowymi a ul. Sikorskiego, która docelowo też ma być rozbudowana, w związku z planami zmiany granic.
Inwestycje mają się rozpocząć na wiosnę. Procedura przetargowa jest w toku. Magistrat czeka na oferty wykonawców. Terminy to 13 i 20 listopada.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Fitkau-Perepeczko nie nosi stanika. Pokazała z bliska, jak wygląda jej dekolt!
- Tak wygląda Bohun z "Ogniem i Mieczem". 60-latek nie przypomina siebie sprzed lat
- Wystrojona Cichopek dystansuje się od Kurzajewskiego na imprezie. Kryzys w niebie?
- Nieznana przeszłość Anity Werner. Zdjęcia dziennikarki w negliżu