Dane o liczbie samochodów poruszających się po ulicach Rzeszowa zbiera centrum sterowania ruchem drogowym działające w Miejskim Zarządzie Dróg. Z jego najnowszych wyliczeń wynika, że pięcioma głównymi trasami wlotowymi, codziennie do miasta wjeżdża 135 tysięcy samochodów. Do centrum wjeżdżają między innymi ulicami Lwowską i Krakowską.
- Dokładając do tego pojazdy rzeszowskich kierowców, w godzinach szczytu otrzymujemy bardzo duży ruch na drogach. W mieście zarejestrowanych jest 130 tysięcy samochodów
– mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Ulica Lwowska z alejami Armii Krajowej i Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego łączy się rondem Pobitno w rejonie szpitala “na górce”. Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie podaje, że tygodniowo przejeżdża tędy około 450 tysięcy aut.
Jak obliczyli eksperci pracujący dla aplikacji Yanosik, w ubiegłym roku zanotowano tu najwięcej kolizji spośród wszystkich rzeszowskich skrzyżowań. Tylko użytkownicy tej aplikacji zgłosili ich 108, a przecież nie każdy kierowca korzysta z niej na swoim smartfonie. Zdaniem władz miasta, liczbę kolizji uda się zmniejszyć dzięki przebudowie skrzyżowania.
- Planujemy budowę drugiego poziomu. Ma to być tunel biegnący w ciągu alei Armii Krajowej i Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego. Miałby się zaczynać już na wysokości skarbca przy al. Armii Krajowej. Przebiegnie pod rondem i pozwoli włączyć się do ruchu już po stronie starego cmentarza – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Miasto otworzyło właśnie oferty od firm, które zgłosiły się do przetargu na opracowanie dokumentacji tego zadania. Jest ich pięć i wahają się od 1,40 mln zł do 2,69 mln zł. Najtańszą złożyły “Mosty Gdańsk”, które najprawdopodobniej otrzymają od miasta to zlecenie.
Przebudowa ronda to nie tylko tunel
Poza projektem tunelu wykonawca będzie musiał przemyśleć także zmiany w towarzyszącej rondu infrastrukturze. To przede wszystkim budowa nowych chodników i dróg dla rowerów, oświetlenia i odwodnienia. Konieczna będzie także przebudowa sieci podziemnych, których pod obecną jezdnią jest dużo. Trzeba zaprojektować także dodatkowe drogi, komunikujące tunel z istniejącą infrastrukturą.
- Chcemy, aby dokumentacja była gotowa najpóźniej na wiosnę przyszłego roku. Projektant będzie musiał zdobyć także wszelkie dokumenty niezbędne do rozpoczęcia budowy. Mając je w urzędzie, będziemy gotowi aby w każdej chwili ogłosić przetarg na wykonanie tunelu – mówi Maciej Chłodnicki.
Przebudowa jest planowana także w rejonie szpitala MSWiA, gdzie krzyżują się ulice Krakowska z Okulickiego i Aleją Witosa. W tym miejscu urzędnicy zapowiedzieli budowę wiaduktu z dodatkowymi pasami ruchu prowadzącymi od centrum w kierunku Krakowa. Na razie to zadanie odłożono jednak na półkę, a drogowcy wrócą do niego dopiero po przebudowie ronda Pobitno.
ZOBACZ TEŻ: Remont dworca PKP w Rzeszowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Makabryczny żart męża "Królowej Życia". Kobiety mu tego nie darują
- Bieniuk w PRZEŚWITUJĄCYCH spodniach na ściance. Tak wystroić mogła się tylko ona
- 19-letnia Emilia Dankwa odsłania brzuch i wygina śmiało ciało w cekinach i szpilkach
- Andrzej z "Sanatorium miłości" mieszka w DPS. Nie zgadniecie, kto chce mu pomóc