Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogowcy rozbudują cztery skrzyżowania w Rzeszowie

Bartosz Gubernat
Rondo Dmowskiego, czyli skrzyżowanie al. Piłsudskiego i Cieplińskiego jest jednym z czterech, które zostaną przebudowane. Zyska m.in. dodatkowe pasy ruchu i nową nawierzchnię chodników.
Rondo Dmowskiego, czyli skrzyżowanie al. Piłsudskiego i Cieplińskiego jest jednym z czterech, które zostaną przebudowane. Zyska m.in. dodatkowe pasy ruchu i nową nawierzchnię chodników. KRZYSZTOF KAPICA
Przy głównych ulicach mają powstać dodatkowe pasy ruchu.

Aktualnie w Rzeszowie jest zarejestrowanych ponad 100 tysięcy samochodów, a ich liczba cały czas rośnie. Aby rozładować korki, w poprzednim rozdaniu pieniędzy z Unii Europejskiej władze miasta zrealizowały tzw. program transportowy. Wart ponad 400 mln zł pakiet inwestycji objął m.in. przebudowę sygnalizacji świetlnej na 53 skrzyżowaniach i budowę centrum zdalnego sterowania ruchem drogowym. Przy niektórych ulicach powstały tez dodatkowe pasy, głównie dla skręcających samochodów. W rozpoczętej już nowej perspektywie unijnej miasto chce realizować kolejne inwestycje transportowe.

Wykopy w przyszłym roku

Pierwszym zadaniem ma być przebudowa czterech skrzyżowań: al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego, al. Wyzwolenia z al. Okulickiego, al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego i al. Niepodległości z al. Armii Krajowej. Miejski Zarząd Dróg ogłosił właśnie przetarg na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej tych inwestycji.

- Na skrzyżowaniu Wyzwolenia z Okulickiego zamierzamy dobudować prawoskręty i ścieżki rowerowe z bezpiecznymi przejazdami przez ulice dla rowerzystów. W planach jest też nowa zatoka autobusowa i modernizacja chodników. Z kolei na Sikorskiego potrzebny jest przede wszystkim pas dla pojazdów skręcających w al. Powstańców Warszawy, który można tu dobudować kosztem części pasa zieleni. W tym rejonie także przebudujemy chodniki, drogi rowerowe i zmodernizujemy oświetlenie – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Nowe pasy dla samochodów skręcających planowane są także w rejonie Galerii Rzeszów. Miasto już kilka lat temu zapowiadało przede wszystkim budowę prawoskrętu w kierunku wiaduktu Tarnobrzeskiego.

- Chcemy, aby jesienią projekty dla wszystkich czterech skrzyżowań były gotowe. Wówczas będzie można złożyć wniosek o dofinansowanie inwestycji pieniędzmi z Unii Europejskiej – mówi Maciej Chłodnicki.

Rejestracja wykroczeń

Roboty drogowe to jednak nie koniec planowanych inwestycji, bo rozbudowa planowana jest także dla systemu sterowania ruchem. Nowością ma być sprzęt monitorujący ruch na buspasach, rejestrujący wjazd na krzyżówki na czerwonym świetle i odcinkowy pomiar prędkości.

W tym rozdaniu Miejski Zarząd Dróg chce także dokończyć budowę połączenia alei Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. - Droga powstanie jako przedłużenie 700-metrowego odcinka, który zbudowaliśmy już między skrzyżowaniem al. Rejtana z ul. Lwowską, a terenem, na którym powstanie niedługo nowe targowisko - wyjaśnia Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Wybudowany odcinek ma 700 metrów długości i na razie jest to jednia jezdnia, z dwoma pasami ruchu. Równolegle do niej w drugim etapie powstaną dwa dodatkowe pasy. Między targowiskiem a ul. Ciepłowniczą także powstaną dwie jezdnie. Największym wyzwaniem będzie wzmocnienie osuwiskowego terenu w rejonie kopca Konfederatów Barskich oraz budowa estakady nad torami kolejowymi relacji Rzeszów - Przemyśl. Koszt całego łącznika władze Rzeszowa wstępnie szacują na ok. 150 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24