Drogowcy zaczynają budowę nowego mostu w Rzeszowie

Bartosz GubernatZaktualizowano 
Promost Consulting
Miasto przekazało plac budowy niemieckiej firmie, która połączy ul. Rzecha i Lubelską.

- Wykonawca jest już na miejscu i przygotowuje sobie zaplecze na placu budowy. Roboty rozpocznie w ciągu kilku dni i zakończy je do końca przyszłego roku - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Warta ponad 180 mln zł budowa składa się z dwóch części. Łatwiejsza to wykonanie dwujezdniowej, czteropasmowej drogi między skrzyżowaniem ul. Rzecha i Załęskiej, a ul. Lubelską w rejonie Agrohurtu. Drugim zadaniem jest budowa długiego na ok. 400 metrów i wysokiego na ponad 100 metrów mostu. Podwieszona na linach przeprawa pozwoli przejechać nad zbiornikiem wodnym elektrociepłowni i Wisłokiem.

- Roboty są podzielone na dwa etapy. Najpierw wykonawca będzie porządkować i przebudowywać sieci podziemne oraz zacznie budowę mostu i drogi na odcinku od ul. Lubelskiej do torów kolejowych przy ul. Rzecha. U zbiegu nowej trasy oraz ul. Lubelskiej i Krogulskiego powstanie rondo - mówi Maciej Chłodnicki.

W drugim etapie wykonawca doprowadzi drogę do ul. Załęskiej, gdzie dwupasmówka prowadząca od ronda im. Jacka Kuronia przechodzi w tej chwili w drogę jednojezdniową. Równolegle do niej Niemcy dobudują dodatkową jezdnię i przebudują skrzyżowanie.

Budowę nowej trasy i mostu udało się wpisać w wart ponad 415 mln zł program transportowy. W kwocie 184 mln zł sama budowa drogi i mostu to 171 mln zł. Pozostałe pieniądze zostały wydane głównie na wykup gruntów potrzebnych pod inwestycję. Miasto dostało już 92 mln zł dotacji na ten cel, ale prezydent Tadeusz Ferenc stara się, aby dotacja urosła do 150 mln zł.

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

n
neee
W dniu 11.07.2014 o 06:54, nowowsiok napisał:

Niedaleko za kilkaset metrow jest lotnisko sanitarne i szkoleniowe, a zaraz za nim pasazerskie. A co bedzie jak bedzie mglista pogoda i bedzie samolot pasazerski musiał ladowac awaryjnie ? Ile jest takich wypadkow w lotnictwie ze MUSI wyladowac ? Juz widze te filmy sensacyjne ktore kreci Hoolywood !!Jak ktory samolot zad.upczy w ten pylon to bedzie UBAW PO PACHY !Juz widze te salatke z lin jaka zrobi smiglowiec sanitarny lopatami nosnymi.

 

Dziecko co ty piszesz. Do lotniska masz ponad 6 km (a nie kilkaset metrow Hahahaha).

 

Druga sprawa - co z kominem elektrocieplowni?? Jakos stoi i zaden samolot w niego nie uderzyl, a ma ponad 200 m !! (2 razy wiecej niz planowany most).

n
nowowsiok
W dniu 09.07.2014 o 18:37, smutas napisał:

Tylko w Przemyślu pylon ma 60 metrów ... w Rzeszowie będzie miał 110. Więcej niż podobny most w Warszawie. :(

Niedaleko za kilkaset metrow jest lotnisko sanitarne i szkoleniowe, a zaraz za nim pasazerskie. A co bedzie jak bedzie mglista pogoda i bedzie samolot pasazerski musiał ladowac awaryjnie ? Ile jest takich wypadkow w lotnictwie ze MUSI wyladowac ? Juz widze te filmy sensacyjne ktore kreci Hoolywood !!

Jak ktory samolot zad.upczy w ten pylon to bedzie UBAW PO PACHY !

Juz widze te salatke z lin jaka zrobi smiglowiec sanitarny lopatami nosnymi.

T
Tomek

Niemcy będą budować w polsce a polacy będą zbierać ogórki w niemczech O_o

J
Jurek

W 2011 roku Starostwo odbudowywało most w Trzebownisku, również na Wisłoku. Normalny most, z 2 pasami ruchu o nośności 40 ton. Całkowity koszt to 7,9 mln...

b
bloger

w ktorym kosciele odbędzie się uroczysta msza w intencji budowy mostu i o ktorej godzinie odbedziesię uroczysty pokropek na placu budowy

R
Rzeszwosky
W dniu 09.07.2014 o 21:26, wa cek napisał:

Po co w Rzeszowie tak most, mała mieścina z wielkim mostem!

 

A po to żeby taki przemyślak tajojek zobaczył jak wygląda miasto i ostudził swoją dumę z posiadania mostku w tajojkowie.

n
naaa

^^ Zebyś ze wsi przyjechał i zobaczył jak miasto wygląda.

w
wa cek

Po co w Rzeszowie tak most, mała mieścina z wielkim mostem!

J
J

A ja sie pytam, kiedy napodkarpaciu drogi zacznie się budować z betonu ?

Beton o wiele wytrzymalszy, przyczepność lepsza, szybciej wysycha.

c
ciekawy

A dlaczego przy przebudowie ul. Lubelskiej nie zrobiono ronda , tylko teraz znowu zablokują drogę. Nikt w mieście innowacji nie liczy pieniedzy i czasu straconych przez kierowcow stojących w korkach.Przecież o budowie mostu mowi sie od kilku lat i można to było wykonać.

s
smutas

Tylko w Przemyślu pylon ma 60 metrów ... w Rzeszowie będzie miał 110. Więcej niż podobny most w Warszawie. :( 

 

 

T
To są tylko fakty

Mosty na świecie buduje się od bardzo dawna.

I zawsze starano się, aby owe mosty budować w miejscach, gdzie przeszkoda, czyli rzeka, jest albo najwęższa, choć głęboka, albo też najpłytsza, choć szeroka. W obu tych wariantach budowniczowie wykorzystywali ukształtowanie terenu i profil koryta rzeki w ten sposób, aby zbydować przeprawę jak najmniejszym kosztem i jak naprościej.

W Rzeszowie, Stolicy Improwizacji, postanowiono zbudować most w miejscu najmniej do tego przeznaczonym, czyli nad istniejącym od zapewne dwudziestu kilku lat zbiornikiem osadowym EC Załęże. Czy zaprzyjaźnieni z władzami Rzeszowa projektanci z Promost-u nie mogli zaprojektować mostu z ominięciem zbiornika przemysłowego (zresztą o wątpliwych walorach estetycznych czy krajobrazowych?

Czy nie można było mostu umiejscowić nieco dalej na północ i tym samym zaoszczędzić dziesiątki milionów zł publicznych pieniedzy?

Czy naprawdę taka mała rzeka jak Wisłok wymaga 400-metrowego mostu ze 100-metrowym pylonem?

Czy nie wystrczyłoby w tym miejscu coś na wzór mostu Narutowicza czy mostu na Lwowskiej, oczywiście odpowiednio szerszego?

Ale ośmielę się wysnuć tezę, iż im większy jest kontrakt z publicznych pieniędzy, tym więcej trafi do prywatnych kieszeni.

Gdyby był to teren prywatny i ktoś z własnych pieniędzy byłby zmuszony do budowy przeprawy w tym miejscu, to napewno nie powstałby taki projekt w tym miejscu, tylko coś adekwatnego do potrzeb za rozsądne pieniądze.

Mam nadzieję, iż post ten nie zostanie usunięty w ramach cenzury. Nikogo nie obrażam, a jedynie wyrażam swoje ogromne wątpliwości i rozczarowanie sposobem gospodarowania w Rzeszowie.

s
stary

I dokąd ten most poprowadzi?

J
J.BOND
W dniu 09.07.2014 o 15:22, Maly napisał:

A taki podobny most mamy już w Przemyślu.

Podobny ale o WIELE ładniejszy bo malowniczo na pagórkach położony

e
eliza

nie wiesz bo Polacy jak zrobia to sie za 2 lata rozleci .Fachowcy przeszli na emerytuty albo wyjechali z kraju .Poogladaj sobie program Usterki 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3