To już drugie postępowanie przetargowe. Poprzednie zostało unieważnione 4 lutego z powodu zbyt wysokich kwot złożonych ofert, które przewyższały szacunkową wartość zamówienia.
– Inwestycja posiada już decyzję środowiskową. Koncepcja programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem opracowania KP będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji
– czytamy na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
Budowa II części obwodnicy Sanoka będzie obejmować budowę drogi klasy GP o długości ok. 3 km, w tym:
- rozbudowę 1 km istniejącej DK84,
- budowę 2 km nowego odcinka DK28,
- budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond),
- budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu,
- budowę trzech mostów,
- budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową,
- budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego,
- budowę urządzeń ochrony środowiska,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej,
- budowę oświetlenia drogowego,
- system zarządzania ruchem,
- organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- zagospodarowanie terenu zielenią.
– Budowa II etapu obwodnicy Sanoka spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa poprawi też dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla i dalej przejścia granicznego w Medyce i Korczowej, łączących Unię Europejską z Ukrainą. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju
– informuje GDDKiA w Rzeszowie.
W ramach rządowego Programu na Podkarpaciu do 2030 r. powstanie łącznie osiem obwodnic: tj. obwodnica Brzostka i Kołaczyc w ciągu DK73, Jasła w ciągu DK73, Kolbuszowej w ciągu DK9, Miejsca Piastowego w ciągu DK28, Nowej Dęby w ciągu DK9, Pilzna w ciągu DK73, Przemyśla w ciągu DK28/77 i Sanoka w ciągu DK84 - II etap.
ZOBACZ TEŻ: S19 z Iskrzyni do Miejsca Piastowego coraz bliżej realizacji. Przetarg na projekt i budowę w tym roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?