Dworzec lokalny w Rzeszowie będzie działał w trzech miejscach. Tymczasowo

Bartosz Gubernat
Jesienią tego roku ma się rozpocząć przebudowa dworca lokalnego w Rzeszowie pod wiaduktem Śląskim.

- Inwestycja będzie kosztować 20 mln zł. Wykonawca, będzie musiał nowy dworzec zaprojektować w oparciu o gotową już koncepcję, a potem go wybudować. Będzie miał na to czas do końca 2018 roku – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Przebudowa terenów pod wiaduktem jest jednym z wielu zadań, na które miasto dostanie unijne dotacje. Ich wartość szacuje się na 200 mln zł. Na mocy umowy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości kwota dotacji to w tym przypadku 141 mln zł. Obok nowego dworca na liście dofinansowanych inwestycji jest m.in. wymiana kolejnych wiat przystankowych, modernizacja zatoczek, jezdni i skrzyżowań, a także kupno 50 kolejnych autobusów dla MPK. 10 z nich ma być zasilanych energią elektryczną.

Kluczowych zmian na dworcu będzie kilka. To przede wszystkim budowa nowego, dwupiętrowego pawilonu z poczekalnią, przechowalnią bagażu, punktem informacyjnym, kasą biletową i toaletami w podziemiach. Od nowa zostanie zaaranżowany plac dworca. Zyska nową nawierzchnię i taki układ stanowisk, który ułatwi ruch autobusom i pasażerom. W ślad za przystankami autobusowymi przy ulicach, tu także stanowiska zostaną wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne.

Przewoźnicy wykorzystają je do wyświetlania godzin przyjazdów i odjazdów swoich autobusów. Wiaty dla podróżnych zostaną wybudowane głównie ze szkła i metalu, a ich stylistka ma być zbliżona do nowoczesnych przystanków stawianych w centrum Rzeszowa.

- Projekt zakłada montaż wysokiej liczby ogniw fotowoltaicznych. Dzięki temu w pogodne dni dworzec będzie produkować energię elektryczną ze słońca. Po zmroku instalacja wykorzysta ją do oświetlenia placu – tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Dodaje, że podczas przebudowy terenu powstaną tu nowe parkingi dla rowerów i samochodów.

Na czas modernizacji terenów pod wiaduktem Zarząd Transportu Miejskiego będzie musiał przenieść przystanki autobusowe w inne miejsce. Początkowo rozważano stworzenie tymczasowego dworca na terenach PSK, między dworcem PKS a torami kolejowymi. Inny pomysł zakładał utworzenie przystanków na parkingu przy ulicy Pułaskiego, obok Rzeszowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Ostatecznie zdecydowano się na trzy lokalizacje.

- Autobusy PKS będą kursować z jego głównego dworca. dla pozostałych przystanki zostaną utworzone na placu przed główną stacją PKP oraz na ulicach w rejonie dworca komunikacji lokalnej. Po zakończeniu robót pod wiaduktem, wszystkie kursy wrócą na swoje miejsce – mówi Katarzyna Pawlak z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.


Zobacz też: Poprawki na ul. 3 Maja w Rzeszowie

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pniok Rzeszowski
W dniu 17.08.2017 o 12:59, Robert napisał:

Do malkontentow:Zanim zaczniecie pisac ze zmarnowane pieniadze, po co dwa dworce itp. to poznajcie fakty.Dworzec PKS jest za maly zeby obsluzyc caly ruch autobusowy, nawet po przyszlej przebudowie, dlatego troche zimnej glowy i trzymajmy sie faktow.

Dworzec kolejowy od malej rampy na Batorego/Laczna az do ul Grunwaldzkiej. Postoj taksowek w miejscu Hurtowni na Bardowskiego. (hurtownie przeniesc do dzielnicy przemyslowej).

Dworzec autobusowy (dalekobiezny) przeniesc w miejsce Parowozowni Nr 1, laczac go podziemnym przejsciem i galeria pod torami z Dworcem kolejowym. W Parowozowni Nr 2 Dworzec Busikow polaczen miedzynarodowych i dalekobieznych.

Obecny dworzec PKS przerobic jako Lokalny dworzec Regionalnych Lini Autobusowych wojwodztwa Podkarpackiego.

Pod wiaduktem wybudowac Dworzec Miejskich Lini Komunikacyjnych.

Oto moj projekt ktory powielam wielokrotnie gdy jest mowa o wybudowaniu calego wezla komunikacyjnego w Rzeszowie.

R
ROMAN

nie ma co marudzić jak to ma być metropolia no to taki obiekt " nie zaszkodzi" mieć na pewno potrzebne będzie skomunikowanie tego dworca z centrum komunikacyjnym ale 2 nowoczesne autobusy elektryczne wahadłowo mogą to obsłużyć bez problemu : a za darmo oczywiśćie w ramach reklamy miasta
innowacji

R
Robert

Do malkontentow:

Zanim zaczniecie pisac ze zmarnowane pieniadze, po co dwa dworce itp. to poznajcie fakty.

Dworzec PKS jest za maly zeby obsluzyc caly ruch autobusowy, nawet po przyszlej przebudowie, dlatego troche zimnej glowy i trzymajmy sie faktow.

A
Adam

Dokładnie marnowanie kasy. Oh ta stolica imitacji.

C
Czytelnik

DT. Ale żeś na gadał. Ha ha.

D
DT

Idiotyzm, ten "dworzec lokalny" powinien zostać dawno zlikwidowany - obecnie nie ma takiej liczby kursów autobusów które nie obsłużyłby jeden dworzec PKS i "dzikie" dworce busików. Zupełnie niepotrzebna inwestycja - zmarnowane pieniądze. W tym miejscu powinien powstać parking wielokondygnacyjny bez opłat (za pieniądze na ten bezsensowny "dworzec" można by wybudować taki obiekt) - ale w tym mieście nikt nie myśli żeby sensownie wydawać pieniądze publiczne.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3