Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dzień Dziecka 2021. Wtorek 1 czerwca spędzimy aktywnie i wciąż w gronie najbliższych

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Ekspert: "Widzimy dużą potrzebę kontaktów społecznych u konsumentów, pandemia powoli przestaje być już wyznacznikiem naszych codziennych planów". Ten trend decyduje także o tym, w jaki sposób spędzać będziemy Dzień Dziecka 2021.
Ekspert: "Widzimy dużą potrzebę kontaktów społecznych u konsumentów, pandemia powoli przestaje być już wyznacznikiem naszych codziennych planów". Ten trend decyduje także o tym, w jaki sposób spędzać będziemy Dzień Dziecka 2021. Piotr Krzyżanowski/Polska Press
W tym roku, z okazji Dnia Dziecka, wielu Polaków zdecyduje się na zakup sprzętów sportowych dla swoich pociech. Nauka zdalna oraz ograniczony kontakt z rówieśnikami wpłynęły na zwiększoną potrzebę aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Możliwość spędzenia czasu poza domem wydaje się być dla Polaków oczywistym wyborem. W odróżnieniu od zeszłego roku, cena produktów przestanie odgrywać kluczową rolę. Mimo to, z początkiem maja sieci handlowe zaczęły walkę o względy konsumentów, proponując szeroki wachlarz asortymentu w promocji.

W tym roku, z okazji Dnia Dziecka, wielu Polaków zdecyduje się na zakup sprzętów sportowych dla swoich pociech. Nauka zdalna oraz ograniczony kontakt z rówieśnikami wpłynęły na zwiększoną potrzebę aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.

W pierwszych tygodniach maja, do list zakupowych Listonic dodawaliśmy coraz więcej rowerów czy rolek, a gry planszowe (-4,10% r/r) czy puzzle (-31,36% r/r) przestały być już wystarczającą rozrywką.

Sprzęt sportowy, który najczęściej wybieramy dla naszych pociech

Polacy zaczynają przygotowania do Dnia Dziecka z początkiem maja. W tym roku, w pierwszych tygodniach miesiąca, analitycy Listonic odnotowali wzmożone zainteresowanie zakupem sprzętu sportowego dla dzieci. Polacy dodawali do list coraz więcej rowerów (+3,28% r/r), hulajnóg (+52,46% r/r) oraz rolek (+37,54% r/r).
Okres majowy, który rozpoczął się czasem wolnym dla dzieci i rodziców, spowodował, że coraz częściej myśleliśmy o zakupie sprzętu, który sprawi, że nasze pociechy będą uczestniczyć w zabawach na świeżym powietrzu. Rosnący trend zakupu sprzętów sportowych, a w efekcie aktywności fizycznej, który pojawił się w ostatnim roku, stale się utrzymuje. W 2020 roku, w ostatnim tygodniu maja tłumnie udaliśmy się do sklepów w poszukiwaniu rowerów (+104,31 r/r), hulajnóg (+49,21% r/r) i rolek (+27,18% r/r). Nauka zdalna przyczyniła się do potrzeby wyjścia z domu i kontaktu z rówieśnikami. W trakcie pandemii dzieci chciały spędzać ten czas w sposób bardziej aktywny. Ciepła wiosna, zniesione ograniczenia związane z przemieszczaniem się spowodowały, że wybór prezentów na Dzień Dziecka był oczywisty – Polacy stawiali na ruch i aktywność w plenerze.

Dzień Dziecka 2021 – aktywnie i na świeżym powietrzu

Pierwsze dni maja wskazują na nowy trend, który zaczyna być coraz bardziej widoczny wśród konsumentów. W zeszłym roku, Listonic odnotował wzrost liczby dodań do list zakupowych puzzli (+120,41% r/r), gier planszowych i video (+66,09% r/r) oraz zestawów plastycznych, w tym pędzli i farb (+84,32% r/r), jednak ten rok ukazał mniejsze zainteresowanie tymi formami rozrywki.
Do 15 maja, do naszych koszyków trafiało mniej puzzli (-31,36% r/r), gier planszowych i video (-4,10% r/r) czy zestawów plastycznych (-18,47% r/r). Zeszłoroczny wybuch pandemii sprawił, że domownicy zaczęli spędzać ze sobą coraz więcej czasu – dlatego oczywistym wyborem prezentowym stały się zabawki, które nie tylko wypełnią plan dnia, ale również sprawią, że po zabawie gracze będą bogatsi o zdobytą wiedzę. Jednak w tym roku, z uwagi na stopniowe znoszenie obostrzeń oraz pojawiające się możliwości szczepień, priorytetowym stał się dla nas wybór prezentu, który zmotywuje nasze pociechy do wyjścia z domu i skorzystania z pięknej pogody.
- Zeszły rok, podczas którego byliśmy zobowiązani do utrzymania obostrzeń i większej uważności, znacząco wpłynął na zmianę sposobu spędzania czasu wolnego przez dzieci i ich rodziny. Gry planszowe oraz puzzle to zabawy, które w znacznym stopniu integrują rodziny i przyczyniają się do edukacji najmłodszych, dlatego chętniej sięgaliśmy po te rozrywki w okresach lockdownów. Jednak po boomie, który odnotowaliśmy w 2020 roku nie ma już śladu. Ten rok sprawił, że zaczęliśmy poszukiwać alternatywnych form zabawy w postaci wycieczek rowerowych, jazdy na rolkach czy jeżdżenia po mieście hulajnogami. Widzimy dużą potrzebę kontaktów społecznych u konsumentów, pandemia powoli przestaje być już wyznacznikiem naszych codziennych planów - mówi Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Manager w Listonic.

Przygotowania do 1 czerwca - najczęściej kupowane słodkości dla dzieci

Pierwszy tydzień maja tego roku obfitował w kosze pełne batoników (+21,05% r/r). Promocje na konkretne marki, coraz większa oferta słodyczy na sklepowych półkach, przyczyniły się do wzmożonego zainteresowania konsumentów tą kategorią produktową. W 2020 roku.

W 2020 r. w tygodniu poprzedzającym Dzień Dziecka, Listonic odnotował wzrost zakupu:

  • lizaków (+135,65% r/r),
  • czekolad (+97,98% r/r)
  • żelek (+131,33% r/r).

Wielu Polaków na co dzień ogranicza spożycie słodkości przez swoje pociechy. Dzień Dziecka jest często jedynym czasem, kiedy najmłodsi mogą bez ograniczeń sięgać po łakocie. Część z nas nie wyobraża sobie również 1 czerwca spędzonego bez interakcji z innymi. Mimo zeszłorocznych obostrzeń dotyczących zgromadzeń, w wielu miejscach odbywały się pikniki, na które można było udać się całą rodziną.
Jednak wielu konsumentów postanowiło zorganizować spotkania w gronie najbliższych – w domach lub ogrodach. Takie wybory pozwoliły im zachować niezbędne bezpieczeństwo i mieć kontrolę nad liczbą zaproszonych osób. Analitycy Listonic przewidują, że trend spędzania czasu w gronie przyjaciół i znajomych utrzyma się w tym roku, a w ostatnim tygodniu maja, do list zakupowych dodamy coraz więcej słodkości.

Lodowe przekąski w pierwszych tygodniach maja

Tegoroczny boom na lody marki Koral przyczynił się do spektakularnego wzrostu tego produktu w branży spożywczej. Wraz z nadejściem ciepłych dni, szczególną popularność zyskały lody na patyku, w pierwszych tygodniach maja Listonic odnotował wzrost zainteresowania mrożonymi słodyczami o 2449,12% r/r. W tej kategorii najczęstszym wyborem w pierwszym tygodniu maja były lody marki Koral (+81,10% r/r) i Nestle (+307,79% r/r). Lody sławnych youtuberów „Ekipa”, które zaoferowała marka, stały się hitem sprzedaży. Kolejki w sklepach, opóźnienia produkcyjne i mała dostępność artykułu spowodowały, że coraz więcej osób chciało przekonać się o fenomenie artykułu na własnej skórze.
– Analizując rynek i sprawdzając najnowsze trendy konsumenckie, warto wspomnieć o rosnącej popularności lodów „Ekipa”. Na sukces marki wpływa z pewnością dobrze dobrana strategia marketingowa. Znany przez wielu producentów chwyt marketingowy o nazwie „reguła niedostępności”, idealnie sprawdził się przy promocji tego produktu. Definicja tego działania jest bardzo prosta – im bardziej produkt jest dla mnie niedostępny, tym większą potrzebę zakupu odczuwam. Z uwagi na tak ogromny popyt, wytwórca zapowiedział, że linia produkcyjna będzie wydawać do miliona sztuk lodów dziennie. Ciekawym zjawiskiem są też aukcje online, które pojawiają się na platformie Allegro. Użytkownicy dodają papierki po lodach, których ceny zaczynają się od kilku złotych, a ostatecznie sięgają nawet kilkunastu tysięcy.
Promocja, która jeszcze kilka lat temu odbywała się w sposób „analogowy”, za sprawą pandemii przeniosła się w większości do świata online. Firmy i producenci muszą na nowo zdefiniować działania promocyjne. Należy jednak pamiętać, że skuteczna reklama to nie tylko pozycjonowanie w internecie, ale – jak widać na opisanym przykładzie – współpraca ze znanymi i lubianymi – podkreśla Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Manager w Listonic.

*

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dzień Dziecka 2021. Wtorek 1 czerwca spędzimy aktywnie i wciąż w gronie najbliższych - Strefa Biznesu

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24