Dziś Black Friday. Skąd wzięła się ta nazwa i czym jest Black Friday

kum

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Rozmowa z Bartłomiejem Cieszyńskim, wykładowcą marketingu Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Idea Black Friday pochodzi z USA. W czwartek Amerykanie obchodzą Święto Dziękczynienia, a ponieważ od weekendu dzieli ich tylko jeden dzień, większość pracodawców daje ludziom wtedy wolne. Należało więc to wolne w jakiś sposób zagospodarować - tłumaczy w rozmowie nasz gość. Detaliści z jednej strony mają w tym czasie spadki w sprzedaży trwające do samych mikołajek, a z drugiej chcą wyczyścić półki z towarów przed świętami, żeby później zapełnić je nowymi. Tak naprawdę więc ten Black Friday to wstęp do tego, żeby robić zakupy mikołajkowe. Stąd też wzięła się nazwa Black Friday: chodzi o to, żeby te czerwone cyferki w wynikach sprzedaży, czyli minusy zamienić na czarne, czyli na zyski. Owszem, w Stanach te promocje są faktycznie wyższe. W Polsce rzadko zdarzają się takie sięgające 80 czy 90 proc. Wynika to z tego, że polskie sklepy nie mają aż tak dużego obrotu, który by pozwolił właścicielowi przeznaczyć część towaru na sprzedaż po kosztach.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie