reklama

E. Wilkinson: Na świecie trwa rewolucja w mediach

Wojciech Rogacin / AIPZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
– Dziennikarstwo ma przyszłość – mówił podczas wizyty w Polska Press Grupie Earl J. Wilkinson, szef International News Media Association (INMA), zrzeszającego firmy medialne z całego świata. Przekonywał, że na świecie trwa rewolucja w mediach, której częścią są także polskie media.

Earl J. Wilkinson przyznaje, że wyzwaniem mediów w obecnych czasach jest przejście od kultury druku do kultury wieloplatformowej. - Przechodzimy okres wielkiej przebudowy, wielkiej transformacji - wyjaśniał.

Swoje obserwacje opiera na wizytowaniu grup medialnych na całym świecie i spotkaniach z zarządami tych instytucji. Ostatnią taką podróż odbył w ciągu minionych 37 dni, a jej przedostatnim etapem była właśnie Polska.

Wilkinson mówi, że w wielu regionach świata zaczynamy już w mediach obserwować tzw. Kulturę Netfliksa, czyli pozyskiwania przychodów przez media w internecie dzięki sprzedaży comiesięcznych abonamentów. Mają one zasypać straty, jakie media notują z powodu mniejszej ilości sprzedanych egzemplarzy gazet drukowanych i reklam. I ten system działa – nie tylko w przypadku wielkich tytułów, jak amerykański „New York Times”, który sprzedaje ponad 2 mln subskrypcji, ale też w mediach mniejszych, lokalnych. Tak się dzieje np. w Skandynawii, Australii, ale również w Polsce.

Wilkinson zwraca jednak uwagę, że grupy medialne muszą cały czas wybiegać w przyszłość, gdyż sytuacja na rynku medialnym zmienia się błyskawicznie, a kolejne lata jeszcze przyniosą nowe zjawiska.

INMA liczy ponad 7,5 tys członków w 60 krajach. Zapewnia swoim członkom dostęp do pomysłów, wymiany doświadczeń i rozwiązań, które mogą się przyczynić do zwiększenia zainteresowania produktami medialnymi.

Link do strony INMA: www.inma.org.

Materiał oryginalny: E. Wilkinson: Na świecie trwa rewolucja w mediach - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3