Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elden Ring - analiza trybów jakości i wydajności wersji beta na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S od Digital Foundry

Kacper Derwisz
Kacper Derwisz
Digital Foundry to znany w branży portal analizujący dogłębnie niemal każdy głośniejszy tytuł. Tym razem autorzy opublikowali dogłębne porównanie trybu jakości i wydajności na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox X/S. Zobacz, czym różnią się oba wspomniane tryby.

Elden Ring - co wiemy?

Elden Ring to nadchodząca gra z gatunku soulslike tworzona przez FromSoftware - twórców takich hitów jak Dark Souls, Sekiro: Shadows Die Twice oraz Bloodborne. Akcja gry będzie miała miejsce w mitycznej krainie o nazwie Lands Between. W porównaniu do swoich duchowych poprzedników, będzie to produkcja z bardziej otwartym światem. Co ciekawe, współtwórcą gry jest pisarz George R. R. Martin, twórca m.in. niezwykle popularnej sagi Pieśń lodu i ognia, zekranizowanej pod nazwą Gra o tron. Premiera zapowiadana jest na 25 lutego 2022 roku na konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S oraz komputery z systemem Windows.

Niedawno wybrani gracze mieli okazję przetestować w bardzo ograniczonym czasie wersję beta gry. Digital Foundry wykorzystało tę okazję na analizę produkcji w obecnym stanie, by nieco przybliżyć różnice między poszczególnymi wariantami rozgrywki.

Elden Ring - porównanie trybów na konsolach

Jak wynika z testów, gra pozwala na następujące parametry rozgrywki:

Tryb jakości

PlayStation 5

  • Rozdzielczość: Natywne 4K
  • Płynność: około 45 FPS, nigdy poniżej 30

Xbox Series X

  • Rozdzielczość: Natywne 4K
  • Płynność: około 40 FPS, nigdy poniżej 30

Xbox Series S

  • Rozdzielczość: 1440p
  • Płynność: około 30 FPS przez większość czasu

Tryb wydajności

PlayStation 5

  • Rozdzielczość: od 1512p do 1800p
  • Płynność: około 45-60 FPS, w zależności od sceny

Xbox Series X

  • Rozdzielczość: od 1512p do 1800p
  • Płynność: około 45-60 FPS, jednak spadki do dolnej granicy o wiele częstsze, niż w przypadku PS5

Xbox Series S

  • Rozdzielczość: od 1440p do 1080p
  • Płynność: około 40-60 FPS, zazwyczaj 50 FPS

Więcej szczegółów w materiale źródłowym:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Elden Ring - analiza trybów jakości i wydajności wersji beta na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S od Digital Foundry - GRA.PL

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24