- Firma rozpoczęła działalność operacyjną w grudniu 2019 r., jednak początki organizacji sięgają grudnia 2017 roku. Wtedy udziałowcy, Lufthansa Technik i MTU Aero Engines, podpisali akt założycielski EME Aero i zdecydowali o zlokalizowaniu firmy na Podkarpaciu. Pół roku później rozpoczęła się budowa zakładu, rekrutacje i szkolenia - przypomniał dziś dr. Ulf Reinmöller, dyrektor zarządzający ds. biznesu w EME Aero.
EME Aero jest obecnie jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów serwisujących silniki lotnicze Pratt& Whitney. Firma jest już gotowa do serwisowania wszystkich zaplanowanych trzech typów silników i potwierdza osiągnięcie zdolności operacyjne na poziomie 450 silników od roku 2026.
- W marcu tego roku zrealizowaliśmy setny serwis. Dziś blisko 200 silników przeszło w EME Aero przez proces naprawy, przeglądu i testu. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia planowanej wydajności operacyjnej - mówił Robert Maślach, dyrektor zarządzający ds. operacyjnych.
W tym roku zatrudnionych zostało ponad 200 osób, w przyszłym pracę w EME znajdzie kolejne 200 osób.
- Poszukujemy osób o zróżnicowanym doświadczeniu -zarówno otwartych na nowe wyzwania specjalistów, jak i poszukujących pierwszej pracy absolwentów. Od początku inwestujemy w rozwój pracowników oraz podnoszenie ich kompetencji, czego dowodem jest m.in. liczba oferowanych aktywności rozwojowych. W tym roku pracownicy EME Aero mogli skorzystać z 600 szkoleń technicznych, językowych oraz miękkich - podkreślała Aleksandra Szafraniec, dyrektor ds. personalnych i komunikacji.
EME Aero angażuje się w rozwój regionalnego rynku pracy. Firma wspiera szereg działań na rzecz rozwoju edukacji lotniczej. We współpracy z Zespołem Szkół nr 2 w Łańcucie EME Aero uruchomiło klasy patronackie o profilu technik mechanik lotniczy. Współpracuje także ze szkołami średnimi i wyższymi technicznymi, m.in. Politechniką Rzeszowską i Zespołem Szkół Mechanicznych w Rzeszowie, organizując praktyki oraz płatne programy stażowe.
EME Aero to wspólne przedsięwzięcie dwóch wiodących firm z branży lotniczej - Lufthansa Technik AG (50%) oraz MTU Aero Engines AG (50%). Wspólna inicjatywa zaowocowała utworzeniem jednego z największych i najnowocześniejszych na świecie centrów serwisowych MRO dla silników lotniczych typu GTF. Firma specjalizuje się w obsłudze, naprawie i przeglądach najnowszej generacji silników turbowentylatorowych przekładniowych z serii PW1000G. Nowoczesny zakład zlokalizowany jest w południowo-wschodniej Polsce, w podrzeszowskiej Jasionce. Firma rozpoczęła działalność w grudniu 2019 roku. Pełna gotowość operacyjna EME Aero planowana jest na rok 2026, szacowana wydajność zakładu to ponad 450 wizyt serwisowych rocznie. Docelowo w EME Aero zatrudnienie znajdzie ponad 1000 osób.
Pomocnik rolnika przy zbiorach - zasady zatrudnienia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?