Energetyczne Centrum z Radomia dostało karę 90 tys. zł!

tik
Firma uzależniała wznowienie dostarczania prądu, po jego odcięciu z powodu zaległości w płatnościach, od dokonania dodatkowych opłat. Co jest niezgodne z prawem.
Firma uzależniała wznowienie dostarczania prądu, po jego odcięciu z powodu zaległości w płatnościach, od dokonania dodatkowych opłat. Co jest niezgodne z prawem. sxc
Firma stosowała niezgodne z prawem praktyki związane ze sprzedażą energii w domach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na nią karę ponad 90 tys. zł.

Do UOKiK wpływały liczne skargi na Energetyczne Centrum dotyczące podpisywania umów sprzedaży energii elektrycznej w czasie wizyt w domach, kierowane przez klientów spółki, powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów, Federację Konsumentów, przedsiębiorców oraz Urząd Regulacji Energetyki. W kwietniu 2012 roku urząd wszczął postępowanie przeciwko firmie - wątpliwości wzbudziła treść formularzy oraz sposób zawierania umów.

Ustalono, że spółka nie wywiązywała się z obowiązku wręczania klientom wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zgodnie z prawem konsumenci, którzy zawierają umowę poza lokalem przedsiębiorcy np. poprzez akwizytora składającego wizytę w domu, mają prawo do odstąpienia od niej w ciągu 10 dni. Obowiązkiem przedsiębiorcy jest poinformowanie o tym konsumenta i wręczenie mu formularza ułatwiającego odstąpienie od umowy. W opinii urzędu zaniechanie przez spółkę obowiązku wręczenia wzoru oświadczenia odstąpienia od umowy mogło utrudniać konsumentom korzystanie z przysługującego im prawa do rezygnacji z kontraktu.

Inna zakwestionowana praktyka polegała na uzależnianiu wznowienia dostarczania energii, po jej odcięciu z powodu zaległości w płatnościach, od wpłacenia przez konsumenta dodatkowych opłat (np. opłata za wznowienie sprzedaży 250 zł, opłata za wysłanie wezwania do zapłaty 30 zł). Tymczasem zgodnie z prawem przedsiębiorca ma obowiązek wznowić dostarczanie prądu niezwłocznie po ustaniu przyczyn uzasadniających wstrzymanie świadczenia.

Na Centrum Energetyczne UOKiK nałożyło karę 92 761 zł. Firma może odwołać się od niej.

To nie jedyne postępowanie podjęte przez UOKiK w sprawie Energetycznego Centrum z Radomia. W 2012 roku do sądu skierowany został pozew o uznanie za niedozwolone jednego z postanowień stosowanych we wzorach umownych przedsiębiorcy.

Wysokie czynsze, niewielu klientów. Restauratorzy zamykają biznesy.

Wideo

Materiał oryginalny: Energetyczne Centrum z Radomia dostało karę 90 tys. zł! - Gazeta Pomorska

Komentarze 53

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Teresa

Kilka lat temu zawarłam umowę z CE w Radomiu, udalo mi się uciec od tej złodziejskiej firmy. Dręczyli mnie jeszcze przez jakiś czas. To była najbardziej niekorzystna umowa w moim całym życiu.

s
sonia

Uważam ze trzeba uwazniej czytac umowy i wczesniej orientowac się w sprawach tego jak ewentualnie będzie wyglądala nasza współpraca z nimi.

 

l
luiza8

Jak widać każdy z nas ma zupełnie inne odczucia jeśli chodzi własnie o EC. U mnie sa one zupełnie inne niż u Was i jak najbardziej pozytywne.

 

w
wioletta

Warto i to na takiego sprzedwcę który jest w 100% pewny. Poczytajcie o Energetycznym Centrum, ponieważ naprawdę warto iść w tą stronę.

 

r
renata22

U nas szczerze mówiac zawsze było wszystko w jak najlepszym porządku i bardzo Wam polecam.

 

h
heniek

dlaczego pobierają aż 30 zł ubezpieczenia chciałem z tego zrezygnować bo mam ubezpieczenie ale niezgodzili się ale jeszcze 7 miesięcy wytrzymam irezygnuje z tej firmy ludzie czytajcie umowy bo mówią a pużniej robią co chcą

 
k
kASIAb
W dniu 20.08.2016 o 07:56, Spaw napisał:

UNIKAĆ JAK DŻUMY!!! ALBO MAJĄ W TYM "CENTRUM" TOTALNY BAJZEL, ALBO INTERESUJĄ ICH WYŁĄCZNIE PIENIĄDZE NAIWNYCH KLIENTÓW. W INFOLINII NIE MOŻNA SIĘ NICZEGO DOWIEDZIEĆ! W MOJEJ RODZINIE DWIE OSOBY ZAPŁACIŁY ZA TEN SAM RACHUNEK, A INFOLINIA NIE POSIADA INFORMACJI O ZAISTNIAŁEJ NADPŁACIE. NIE MOŻNA SIĘ NICZEGO DOWIEDZIEĆ! KIEDY PYTAM O JAKIEŚ SZCZEGÓŁY DOWIADUJĘ SIĘ, ŻETELEFON PRZERYWA I ROZMÓWCZYNI NIE ROZUMIE MOICH SŁÓW. NĘDZA!!!!!!!! NIE PODPISUJCIE Z TĄ NĘDZĄ ŻADNYCH UMÓW.

 

Niech się Pan skontaktuje na rzecznik@ec.net.pl. Na pewno pomogą

k
kASIAb
W dniu 20.08.2016 o 07:56, Spaw napisał:

UNIKAĆ JAK DŻUMY!!! ALBO MAJĄ W TYM "CENTRUM" TOTALNY BAJZEL, ALBO INTERESUJĄ ICH WYŁĄCZNIE PIENIĄDZE NAIWNYCH KLIENTÓW. W INFOLINII NIE MOŻNA SIĘ NICZEGO DOWIEDZIEĆ! W MOJEJ RODZINIE DWIE OSOBY ZAPŁACIŁY ZA TEN SAM RACHUNEK, A INFOLINIA NIE POSIADA INFORMACJI O ZAISTNIAŁEJ NADPŁACIE. NIE MOŻNA SIĘ NICZEGO DOWIEDZIEĆ! KIEDY PYTAM O JAKIEŚ SZCZEGÓŁY DOWIADUJĘ SIĘ, ŻETELEFON PRZERYWA I ROZMÓWCZYNI NIE ROZUMIE MOICH SŁÓW. NĘDZA!!!!!!!! NIE PODPISUJCIE Z TĄ NĘDZĄ ŻADNYCH UMÓW.

 

Niech się Pan skontaktuje na rzecznik@ec.net.pl. Na pewno pomogą

k
klientka2

Stanowczo odradzam, obecnie sprawa jest w prokuraturze za sfałszowanie umowy i podrobienie podpisu. Jak taka firma może zatrudniać osoby prawomocnie skazane wyrokiem sądu za fałszerstwa i podrabianie podpisów? I takie osoby dalej pracują w tej firmie!! Dodatkowo teraz podali mnie do windykacji za niezapłacony rachunek który zapłaciłam w STYCZNIU bo zmieniali konto i nie przeksięgowali mojej wpłaty, i teraz są telefony z groźbami że komornika przyślą. Skandal!!!!! Mam nadzieję że szybko i marnie skończą i zamierzam się do tego przyczynić. STANOWCZO NIE!!!!!!!!!

d
dorota xxx

Witam, jestem niestety klientką Energetycznego Centrum. Moja droga przez mękę zaczęła się pod koniec lutego 2016 r, kiedy dostałam sms z EC, że jakoby zalegam z płatnością ubezpieczenia na kwotę 31,32 zł, zaznaczam, że płatność ta została zapłacona w terminie. zadzwoniłam więc do EC z prośbą o informację, przekazano mi, że faktycznie kwota jest opłacona, bez opóźnienia z mojej strony, przez 2 tygodnie miałam spokój, następnie znów zaczęły się SMS o tej samej treści, znów więc zadzwoniłam do EC z prośbą o wyjaśnienie, dostałam tą samą informację - nie zalegam, jest wszystko o'k. łącznie telefony kosztowały mnie więcej niż ten rachunek.  po kolejnym SMS napisałam oficjalną reklamację, opisując problem, dostałam odpowiedź 13,04,2016 ;"Dziękujemy za wiadomość. Pragniemy poinformować, że wśród naszych Klientów wystąpił duplikat numeru telefonu. Przesłaliśmy prośbę o weryfikację danych kontaktowych, informujemy także, iż na dzień 13.04.2016 r. nie posiada Pani na swoich umowach żadnych zaległości. " następnie - znów dostawałam SMs o tej samej treści, kolejna odpowiedź ze strony EC z 10,05,2016 "Informuję, iż na dzień 10.05.2016 r. na Państwa koncie nie widnieje żadno zadłużenie. (PISOWNIA ORYGINALNA Z MAILA, ABY KTOŚ MNIE NIE POSĄDZIŁ O DYSORTOGRAFIĘ) Wyjaśniam, iż wiadomość sms została wygenerowana w systemie w momencie gdy nie były jeszcze zaksięgowane na koncie Państwa wpłaty. Za zaistniałą sytuację serdecznie przepraszamy." nadmienię, że kwota ta była zapłacona przed 27,02,2016 r. Po czym - znów SMS-y o tej samej treści, po 2-3 sztuki tygodniowo, kolejne zgłoszenie mailowe, kolejna odpowiedź EC z dn.13,05,2016 r."Dziękujemy za wiadomość. Pragniemy poinformować, że usunięto rzeczony numer znajdujący się na koncie innego klienta. Pragniemy przeprosić za niedogodności. " miałam nadzieję, że to koniec, a tu dziś SMS z firmy windykacyjnej, bo okazało się, że EC sprzedało "mój dług" firmie - easy debt ns fiz. Czy muszę to komentować? Przekazali bezpodstawnie mój prywatny nr telefonu, jeszcze tylko komornika brakuje.....  Jeśli potrzebujecie nękania i traktowania Was jak złodziei i naciągaczy - podpisujcie umowę z EC, a kto jest mądry, będzie omijał tą firmę szerokim łukiem. ja tylko czekam - jeszcze rok - i szybko rozwiążę umowy i NIGDY WIĘCEJ.

S
Sylwia1981

Witam, Mama podpisala z nimi 3 miesiace temu umowe :/ Wczoraj sie o tym dowiedzialam. Prosze o pomoc, jak sie wyplatac z tej umowy? Jak naliczana jest kara za rozwiazanie umowy? Dodatkowo wcisneli jej ubezpieczenie hydrauliczne. Wszystko jest na 3 lata. Czy piszac wypowiedzenie do niech mam pisac 2 oddzielne pisma? Jedno odnosnie ubezpieczenia a drugie odnosnie energii elektrycznej?Pomocy
 

k
kate

Oni oszukują nie tylko na prądzie, ale tez na tych całym lux medzie.

D
Dobra Praca

Dobra praca w branży energetycznej i gazowej dla przedstawicieli handlowych . Najwyższe wynagrodzenie w Polsce . Sprawdź i się przekonaj . Kontakt mail: energia122@wp.pl

T
Teofil

Z zasady nie podpisuję żadnych umów za zerwanie których miałbym zapłacić choćby 1gr "kary". Wręcz przeciwnie pytam jakie odszkodowanie wypłaci mi firma jeśli będę niezadowolony z jej usług i zerwę umowę.
 

D
Dobra Praca

Dobra praca w branży energetycznej i gazowej dla przedstawicieli handlowych . Najwyższe wynagrodzenie w Polsce . Sprawdź i się przekonaj . Kontakt mail: energia122@wp.pl

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3