Era influencera – jak PR i marketing wykorzystują ich siłę perswazji

apl, ExactoZaktualizowano 
„Social media, influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe” – to będzie temat przewodni XIX Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się 25 i 26 kwietnia 2019 roku w Rzeszowie.

Nowe technologie w komunikacji wymuszają nowe formy w dziedzinie public relations, jedną z nich jest wykorzystywanie siły perswazyjnej internetowych influencerów. Siły wciąż rosnącej, nie tylko w promowaniu marki, ale także idei i akcji społecznych. Każdy z nich ma swoje grono followersów, dla których wnioski, spostrzeżenia, uwagi i opinie influencera są wytycznymi przy podejmowaniu decyzji.
W ubiegłym roku prawie 80 proc. marek zrealizowało kampanie marketingowe z ich udziałem. Influencer marketing staje się nie tylko wartościowym elementem kampanii promocyjnych, ale również narzędziem perswazji. Podczas Kongresu Profesjonalistów prelegenci będą dyskutować o tym, czy influencerzy są dla reklamy i promocji tym, czym niegdyś gwiazdy filmowe oraz w jaki sposób skutecznie z nimi współpracować.

Według raportu Launchmetrics, podsumowującego badanie znaczenia i wypływu influencerów, 90 proc. profesjonalistów związanych z marketingiem i PR uważa, że influencer marketing jest skuteczny w aspekcie generowania świadomości brandu oraz przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. W dzisiejszych czasach standardowa reklama nie jest już wystarczająco skuteczna, bowiem odbiorcy przejęli kontrolę nad treściami, które do nich docierają. Według raportu OnAudience z 2017 roku prawie 46 proc. internautów w Polsce ma zainstalowane aplikacje blokujące reklamy, które skutecznie ograniczają ich widoczność. W tym wypadku niezastąpieni są influencerzy – odbiorcy są bardziej skłonni poświęcić chwilę uwagi informacjom prezentowanym przez ich autorytety.
– Kiedy 19 lat temu organizowaliśmy pierwszy Kongres Public Relations nikt nie znał słowa „influencer” oraz nie spodziewał się tak szybkiego i dużego wzrostu ich popularności – wspomina Dariusz Tworzydło, pracownik Uniwersytetu Warszawskiego, prezes zarządu firmy EXACTO sp. z o.o. i organizator Kongresu. - Ten stosunkowo nowy trend tak silnie zagnieździł się w świadomości odbiorców, ale również marketingowców, że nie jestem w stanie wyobrazić sobie przyszłości PR, reklamy i marketingu bez influencerów. Kiedyś tego typu działalność była postrzegana jako hobby, a dzisiaj może to być sposób na życie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się poruszyć ten temat na najbliższym Kongresie Profesjonalistów Public Relations.
Influencerów w Polsce będzie coraz więcej i już dzisiaj warto zdobywać niezbędną wiedzę, ułatwiającą współpracę z nimi w przyszłości. Dlatego też organizatorzy Kongresu dostrzegają potrzebę wymiany doświadczeń i zalecanych praktyk w tym zakresie. XIX edycja kongresu oferuje nie tylko prelekcje wygłaszane przez ekspertów branży, ale również praktyczne warsztaty. Prelegenci i goście będą rozmawiać m.in. o skuteczności influencer marketingu, efektywnych działaniach social media oraz zarządzaniu kryzysem wizerunkowym w organizacjach.
Według raportu B(v)log Power, opublikowanego przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów, influencerzy ze swoim przekazem docierają do ponad 11 milionów użytkowników social mediów. Dla 25 procent internautów blogi i vlogi, to źródło zaufanej informacji zakupowej, a co trzeci z badanych pod wpływem treści zamieszczonych na blogu lub vlogu, zrezygnował z zakupu konkretnego produktu. Te dane potwierdza również Ryan Socach, Managing Director Mediakraft TV oraz jeden z prelegentów tegorocznej edycji Kongresu.
– Na rynku widoczny jest silny trend zmierzający do szerszego wykorzystania influencerów. Marki i marketerzy dostrzegają, że coraz bardziej liczy się jakość treści – kluczem do skutecznych działań promocyjnych jest właściwy dobór twórców. W 2019 roku budżety wydawane na współpracę influencerami na pewno wzrosną – mówi Ryan, twórca kanału Kult America, na co dzień współpracujący z influencerami.
Pomiędzy mediami społecznościowymi a influencerami istnieje dziś nierozerwalna zależność. Influencer marketing rozwija się w bardzo szybkim tempie, a kluczowe marki coraz chętniej i pewniej z niego korzystają. Tegoroczna edycja kongresu, to szansa na lepsze poznanie zasad współpracy marek z influencerami oraz na wykorzystanie zdobytych informacji we własnych kampaniach marketingowych.

Zgłoszenia do udziału w Kongresie przyjmowane są za pomocą elektronicznego formularza znajdującego się na stronie wydarzenia: www.kongresprofesjonalistow.pl w zakładce „Zgłoszenia”. Na stronie dostępny jest również pełny program Kongresu oraz sylwetki prelegentów.

polecane: FLESZ: Umacnia się rynek pracownika. Oto zawody najbardziej pożądane.

Wideo

Materiał oryginalny: Era influencera – jak PR i marketing wykorzystują ich siłę perswazji - Nowiny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3