„Social media, influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe” – to będzie temat przewodni XIX Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się 25 i 26 kwietnia 2019 roku w Rzeszowie.

Nowe technologie w komunikacji wymuszają nowe formy w dziedzinie public relations, jedną z nich jest wykorzystywanie siły perswazyjnej internetowych influencerów. Siły wciąż rosnącej, nie tylko w promowaniu marki, ale także idei i akcji społecznych. Każdy z nich ma swoje grono followersów, dla których wnioski, spostrzeżenia, uwagi i opinie influencera są wytycznymi przy podejmowaniu decyzji.
W ubiegłym roku prawie 80 proc.

marek zrealizowało kampanie marketingowe z ich udziałem. Influencer marketing staje się nie tylko wartościowym elementem kampanii promocyjnych, ale również narzędziem perswazji. Podczas Kongresu Profesjonalistów prelegenci będą dyskutować o tym, czy influencerzy są dla reklamy i promocji tym, czym niegdyś gwiazdy filmowe oraz w jaki sposób skutecznie z nimi współpracować.

Według raportu Launchmetrics, podsumowującego badanie znaczenia i wypływu influencerów, 90 proc. profesjonalistów związanych z marketingiem i PR uważa, że influencer marketing jest skuteczny w aspekcie generowania świadomości brandu oraz przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. W dzisiejszych czasach standardowa reklama nie jest już wystarczająco skuteczna, bowiem odbiorcy przejęli kontrolę nad treściami, które do nich docierają. Według raportu OnAudience z 2017 roku prawie 46 proc. internautów w Polsce ma zainstalowane aplikacje blokujące reklamy, które skutecznie ograniczają ich widoczność. W tym wypadku niezastąpieni są influencerzy – odbiorcy są bardziej skłonni poświęcić chwilę uwagi informacjom prezentowanym przez ich autorytety.
– Kiedy 19 lat temu organizowaliśmy pierwszy Kongres Public Relations nikt nie znał słowa „influencer” oraz nie spodziewał się tak szybkiego i dużego wzrostu ich popularności – wspomina Dariusz Tworzydło, pracownik Uniwersytetu Warszawskiego, prezes zarządu firmy EXACTO sp. z o.o. i organizator Kongresu. - Ten stosunkowo nowy trend tak silnie zagnieździł się w świadomości odbiorców, ale również marketingowców, że nie jestem w stanie wyobrazić sobie przyszłości PR, reklamy i marketingu bez influencerów. Kiedyś tego typu działalność była postrzegana jako hobby, a dzisiaj może to być sposób na życie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się poruszyć ten temat na najbliższym Kongresie Profesjonalistów Public Relations.
Influencerów w Polsce będzie coraz więcej i już dzisiaj warto zdobywać niezbędną wiedzę, ułatwiającą współpracę z nimi w przyszłości. Dlatego też organizatorzy Kongresu dostrzegają potrzebę wymiany doświadczeń i zalecanych praktyk w tym zakresie. XIX edycja kongresu oferuje nie tylko prelekcje wygłaszane przez ekspertów branży, ale również praktyczne warsztaty. Prelegenci i goście będą rozmawiać m.in. o skuteczności influencer marketingu, efektywnych działaniach social media oraz zarządzaniu kryzysem wizerunkowym w organizacjach.
Według raportu B(v)log Power, opublikowanego przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów, influencerzy ze swoim przekazem docierają do ponad 11 milionów użytkowników social mediów. Dla 25 procent internautów blogi i vlogi, to źródło zaufanej informacji zakupowej, a co trzeci z badanych pod wpływem treści zamieszczonych na blogu lub vlogu, zrezygnował z zakupu konkretnego produktu. Te dane potwierdza również Ryan Socach, Managing Director Mediakraft TV oraz jeden z prelegentów tegorocznej edycji Kongresu.
– Na rynku widoczny jest silny trend zmierzający do szerszego wykorzystania influencerów. Marki i marketerzy dostrzegają, że coraz bardziej liczy się jakość treści – kluczem do skutecznych działań promocyjnych jest właściwy dobór twórców. W 2019 roku budżety wydawane na współpracę influencerami na pewno wzrosną – mówi Ryan, twórca kanału Kult America, na co dzień współpracujący z influencerami.
Pomiędzy mediami społecznościowymi a influencerami istnieje dziś nierozerwalna zależność. Influencer marketing rozwija się w bardzo szybkim tempie, a kluczowe marki coraz chętniej i pewniej z niego korzystają. Tegoroczna edycja kongresu, to szansa na lepsze poznanie zasad współpracy marek z influencerami oraz na wykorzystanie zdobytych informacji we własnych kampaniach marketingowych.

Zgłoszenia do udziału w Kongresie przyjmowane są za pomocą elektronicznego formularza znajdującego się na stronie wydarzenia: www.kongresprofesjonalistow.pl w zakładce „Zgłoszenia”. Na stronie dostępny jest również pełny program Kongresu oraz sylwetki prelegentów.