Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Estakada nad torami między Rzeszowem a Dębicą zamiast przejazdów kolejowych

Bartosz Gubernat
Adam Wojnar/Archiwum
450 m długości ma nowa estakada nad torami kolejowymi między Rzeszowem a Dębicą. Dzięki niej kierowcy nie muszą już stać przed szlabanami.

Budowa otwartej właśnie estakady jest częścią modernizacji linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów. Przeprawa nad torami powstała w miejscu przejazdów drogowo-kolejowych przy ul. Partyzantów i Konopnickiej. Ma ponad 450 metrów długości, dwa pasy ruchu, chodnik i ścieżkę rowerową. Przebiega od skrzyżowania ulic Kroczki, Partyzantów i Armii Krajowej nad torami stacji Sędziszów Małopolski i nową drogą, łączącą ul. Borkowską z ul. Konopnicką.

- Z wiaduktem będzie bezpieczniej, a kierowcy nie będą musieli już stać przy zamkniętych rogatkach. Ta inwestycja pozytywnie wpłynie na organizację ruchu i znacząco skorzystają z tego mieszkańcy. Podobnie jak zmodernizowana stacja stanowi dobrą wizytówkę zmieniającej się dziś kolei – mówi Bogusław Kmieć, burmistrz Sędziszowa Małopolskiego.

W Sędziszowie otwarto już także zmodernizowany wiadukt kolejowy na ul. Kolbuszowskiej (nad drogą wojewódzką). Ruch samochodowy odbywa się tu teraz dwoma pasami, poprzednio kierowcy musieli jeździć wahadłowo. Na nim także powstał chodnik i droga rowerowa. Na peronach stacji kolejowej zamontowano natomiast nowe wiaty, ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. Podróżni mogą już korzystać z trzech przejść podziemnych

W Dębicy PLK wybudowały bezpieczny przejazd pod linią kolejową w ciągu ul. Konarskiego, Głowackiego i Staszica.

- Obiekt jest po odbiorach technicznych i jeszcze we wrześniu przewidujemy uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i oddanie wiaduktu do ruchu. Zastąpi przejazd kolejowo drogowy – mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Inwestycja na linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów obejmuje blisko 140 km torów oraz 139 obiektów, m.in. wiaduktów, mostów i estakad. Na Podkarpaciu, na linii kolejowej, tylko w miejscu istniejących wybudowano 51 nowych wiaduktów i przejść, a dodatkowo w nowych lokalizacjach kolejnych 8 obiektów. Obecnie czas przejazdu najszybszych pociągów z Rzeszowa do Krakowa wynosi 1h 46 min. Po zakończeniu wszystkich prac składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.


Zobacz także: Pociąg uderzył we fragment wiaduktu. Dzięki przytomności maszynisty, udało się uniknąć katastrofy

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24