Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firmy coraz częściej wykorzystują social media do działalności dobroczynnej

AIP
Dariusz Gdesz / Polska Press
W dynamicznym świecie, w którym dziś żyjemy, ludzie potrzebują sensu i znajdują go, pomagając innym. Także firmy zwracają coraz większą uwagę na otoczenie i społeczność wokół siebie. Rośnie popularność zorganizowanego wolontariatu i portali pośredniczących w akcjach dobroczynnych. Na platformie społecznościowej helpzy.com możemy bezpośrednio komuś pomóc, dostarczyć mu poszukiwanych informacji lub pośrednio - wspierając swoją aktywnością wybrane fundacje, tłumaczy ideę platformy, jej założyciel Konrad Kwiatkowski.

Polskie przedsiębiorstwa stają się coraz bardziej odpowiedzialne społecznie. Z roku na rok rośnie liczba firm zaangażowanych w działania CSR (Corporate Social Responsibility), mających wolontariuszy czy wspomagających wybrane organizacje dobroczynne. Firmy wyraźnie zwiększają wydatki na cele społeczne, kształtując przy okazji swój wizerunek w opinii publicznej. Z myślą o wszystkich firmach, w duchu ekonomii społecznej, uruchomiono Helpzy – pierwszą na świecie platformę społecznościowo – dobroczynną dla firm, które chcą wspierać innych, doceniając znaczenie społecznej odpowiedzialności za zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy.

„Uważamy, że pomaganie ludziom to szczytna działalność oraz cel. Zwłaszcza w biznesie, w którym wszyscy pędzimy bardzo mocno do przodu. To, co dodatkowo podoba mi się w idei platformy, to że działa ona w Internecie, w którym jest mnóstwo hejtu i nieatrakcyjnej treści, a Helpzy stawia na pomoc, robiąc to właśnie przez Internet” – twierdzi Artur Skiba, Prezes Antal.

Warto także zwrócić uwagę na to, że w Polsce działa ponad 1,9 mln firm, z których zdecydowana większość to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (99,8 proc.). Według raportu PARP o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw z 2016 r., w Polsce jest obecnie 57 tys. małych firm (średnia ilość pracowników nie przekracza 21 osób), natomiast średnich 16 tys. (zatrudniających do 100 osób). Pomyślmy, jak dużym wsparciem dla organizacji dobroczynnych współpracujących z Helpzy byłoby zaangażowanie na platformie chociaż 1 proc.powyższych firm. Wspólnie przez miesiąc wygenerowaliby aż 146 000 złotych, co w skali roku daje aż 1 752 000 złotych.

„W duchu naszych wartości jest pionierskie zachowanie. Inicjatywa, którą jest Helpzy jest dla nas pionierskim pomysłem. Chcemy budować, edukować, a jednocześnie wspierać działania odpowiedzialne społecznie, więc wierzymy, że do Helpzy dołączą inne firmy, które będą rzetelnie edukować rynek w zakresie, który oferujemy. Jesteśmy orędownikiem wartościowych zachowań biznesowych na rynku i tym samym promowania treści w kontekście edukacyjnym” – potwierdza Michał Iwanek, CEO Hitachi Capital Polska Sp. z o.o.

Ponadto, nowa nowelizacja ustawy o rachunkowości wprowadza przepisy implementujące Dyrektywę 2014/95/UE1, której głównymi założeniami jest zwiększenie transparentności informacji społecznych i środowiskowych w obszarze społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. W Polsce jest ok. 300 podmiotów spełniających te kryteria. Dodatkowo duże spółki giełdowe zostały zobowiązane do ujawniania danych z zakresu różnorodności. Zatem Helpzy, to idealne narzędzie do prowadzenia działań związanych z CSR-em. Zamiast zwiększać budżety na działania marketingowe, firmy mogą publikować wpisy na platformie, zaangażować pracowników w działalność dobroczynną, a przy okazji niskim nakładem środków spełniać unijną dyrektywę. Innymi słowy, zaangażowanie pracowników przekłada się na aktywność społeczną firmy.

Co więcej, według tego samego raportu PARP – kanały social media stają się coraz częściej głównym kanałem utrzymywania relacji z klientami. Firmy chętnie wykorzystują je do promowania swoich produktów i marek. Pozwala im to na budowanie grupy lojalnych klientów i skuteczne pozyskiwanie nowych. Ten trend obejmuje w większości duże podmioty (54,4 proc.), zatrudniające specjalistów od komunikacji i marketingu oraz posiadające wyższe budżety reklamowe na promocję własnej oferty. Niemniej, to właśnie na Helpzy mniejsze przedsiębiorstwa niskim nakładem kosztów i pracy mogą odnieść te same korzyści marketingowe, a dzięki wsparciu organizacji dobroczynnych – jeszcze większe wizerunkowo.

„Myślę, że w dzisiejszych czasach wrażliwość na innych jest ważna bardziej niż kiedykolwiek przedtem. W obecnym szybkim i intensywnym świecie, kiedy z różnych stron atakują nas bodźce i różne informacje, nie mamy czasu dla samych siebie, nie mówiąc już o myśleniu o innych, a Helpzy w naturalny sposób pomaga nam o nich pamiętać” – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited.

Helpzy - platforma wsparcia przez Internet

Helpzy to platforma, która wymyka się kategoryzowaniu, przy jednoczesnym płynnym połączeniu biznesu i społecznej empatii, co jest ciekawą ofertą dla wszystkich przedsiębiorstw bez względu na ich rozmiar. To jej kluczowy wyróżnik. Wpisy i treści dostępne są dla całej społeczności zainteresowanej danym obszarem, a nie tylko dla członków zamkniętych grup. Firmy, będąc aktywnym na platformie, nie tylko pomagają innym, ale też budują wspólnotę pracowników. Co miesiąc, na Helpzy publikowane są także rankingi dobroczynności ukazujące, które przedsiębiorstwo jest najbardziej zaangażowane. To element rywalizacji i zdrowej konkurencji, bo kto nie chciałby zostać nazwanym najbardziej dobroczynną firmą danej branży w swoim mieście?

„Jako menedżer zawsze na początku obdarzałem wszystkich współpracowników pełnym zaufaniem, uważając że wspiera ono u innych poczucie odpowiedzialności, innowacyjność. Mam nadzieję, że na takich wartościach będzie oparta także kultura społeczności Helpzy dla firm. Stanie się ona filarem do budowania wartości i kolejnym krokiem do wzmacniania Zespołu, z którym pracuje się na co dzień” – podkreśla Konrad Kwiatkowski.

Platforma współpracuje z 11 kluczowymi organizacjami w Polsce: są to m.in. Unicef Polska, Rak’n’Roll, Alivia, Fundacja VIVA!, Fundacja Anny Dymnej „Mimo wszystko”oraz Fundacja Kasisi, której prezesem jest Szymon Hołownia - dziennikarz, publicysta i ambasador Helpzy.

Model funkcjonowania Helpzy podobny jest do klasycznych forów internetowych. Firma rejestrując się, wybiera interesujące je obszary i kategorie tematyczne – tam publikuje swoje angażujące odbiorców wpisy. Może też ustanowić swoich ambasadorów, np. pracowników firmy. Każdy taki wpis w formie informacji, porady czy pytania może być klikany przez innych użytkowników, co wygeneruje Helpzy coiny – wirtualną walutę, którą Helpzy co miesiąc zamienia na rzeczywiste pieniądze i wpłaca na wskazane przez użytkowników organizacje dobroczynne.
Abonament dobroczynny dla firm wynosi 200 złotych netto miesięcznie. Pierwsze 2 tygodnie korzystania z serwisu są darmowe – potem należy wykupić abonament na jeden z trzech okresów: trzy, sześć lub dwanaście miesięcy. Koszt udziału w abonamencie firmowym Helpzy jest zdecydowanie, wyjątkowo niższy od zwyczajowych nakładów na np. działania reklamowe, a jego połowa wpłacana jest na rzecz wskazanej organizacji dobroczynnej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Firmy coraz częściej wykorzystują social media do działalności dobroczynnej - Strefa Biznesu

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24