Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Francuzi budują w Sędziszowie drugi zakład i przyjmują pracowników

Stanisław Siwak
W sędziszowskim Safranie.
W sędziszowskim Safranie. Fot. Archiwum
W Sędziszowie odbyła się niedawno uroczystość zatknięcia wiechy na świeżo wzniesionych obiektach drugiego już zakładu produkcyjnego firmy Safran Transmission Systems Poland, do niedawna Hispano-Suizy.

Uwagę zwraca szybkie tempo dużej inwestycji. Budowę nowej fabryki rozpoczęto w styczniu tego roku, a wmurowanie kamienia węgielnego nastąpiło wiosną. Nowy zakład znajduje się przy drodze krajowej nr 94, czyli popularnej czwórce, w odległości 3 km od istniejącej fabryki Safrana.

Według planów zakończenie robót ma nastąpić w pierwszym kwartale 2017 roku, zaś produkcja ruszy kilka tygodni później.

Budowany obiekt składa się z głównej hali produkcyjnej, dwukondygnacyjnej części administracyjno-socjalnej oraz jednokondygnacyjnej części technicznej. Trwają prace związane z pokryciem dachu, obudową hali płytami warstwowymi oraz wzmocnieniem podłoża pod parkingi. Rozpoczęto montaż instalacji przeciwpożarowych, elektrycznych oraz wentylacji. W nowej fabryce zainstalowane zostaną najnowocześniejsze urządzenia do obróbki cieplnej oraz laboratoria badań materiałowych. Warunki pracy mają być wręcz komfortowe. Obiekt zostanie wyposażony w ekologiczne oświetlenie, własną oczyszczalnię ścieków technologicznych.

Jan Sawicki, prezes sędziszowskiego Safrana zaznacza, że nowy projekt inwestycyjny jest bardzo dynamiczny. Pierwsza hala w nowym zakładzie będzie miała powierzchnię 10 tys. m. kwadratowych, jednak będzie budowana w sposób modułowy i w krótkim czasie jej powierzchnię produkcyjną można powiększyć nawet do 22 tys. m. kwadr. Nowa inwestycja związana jest z budową silników najnowszej generacji typu LEAP które zastąpią najpopularniejsze silniki lotnicze CFM w samolotach nowej generacji wprowadzanych na rynek przez koncerny Boeing, Airbus i chiński Comac.

Już przyjmowani są nowi pracownicy. różnych specjalności. Szanse na atrakcyjną pracę mają więc inżynierowie, absolwenci Politechniki Rzeszowskiej i innych uczelni technicznych w kraju, operatorzy obrabiarek sterowanych numerycznie, operatorzy procesów specjalnych związanych z obróbką cieplną, precyzyjni spawacze, monterzy przekładni lotniczych.

Także pierwszy, „stary” zakład sędziszowskiego Safrana zatrudniający już 650 pracowników dynamicznie rozwija się i wprowadza nowe produkty. Właśnie fachowcy finalizują prace związane z konstrukcją nowej przekładni lotniczej. Ma być lżejsza, tańsza w eksploatacji oraz mniej szkodliwa dla środowiska, a przy tym spełniać najwyższe wymagania bezpieczeństwa.

Projekt w ramach programu "Zaawansowane techniki wytwarzania przekładni lotniczych - INNOGEAR" zakończy się w połowie 2018 r. Całkowity koszt realizowanego w Sędziszowie projektu wynosi 19 mln zł przy czym w połowie współfinansowany jest ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Unii Europejskiej. Pozostała kwota pochodzi z budżetu Safran i Thoni Alutec.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24