Uwagę zwraca szybkie tempo dużej inwestycji. Budowę nowej fabryki rozpoczęto w styczniu tego roku, a wmurowanie kamienia węgielnego nastąpiło wiosną. Nowy zakład znajduje się przy drodze krajowej nr 94, czyli popularnej czwórce, w odległości 3 km od istniejącej fabryki Safrana.
Według planów zakończenie robót ma nastąpić w pierwszym kwartale 2017 roku, zaś produkcja ruszy kilka tygodni później.
Budowany obiekt składa się z głównej hali produkcyjnej, dwukondygnacyjnej części administracyjno-socjalnej oraz jednokondygnacyjnej części technicznej. Trwają prace związane z pokryciem dachu, obudową hali płytami warstwowymi oraz wzmocnieniem podłoża pod parkingi. Rozpoczęto montaż instalacji przeciwpożarowych, elektrycznych oraz wentylacji. W nowej fabryce zainstalowane zostaną najnowocześniejsze urządzenia do obróbki cieplnej oraz laboratoria badań materiałowych. Warunki pracy mają być wręcz komfortowe. Obiekt zostanie wyposażony w ekologiczne oświetlenie, własną oczyszczalnię ścieków technologicznych.
Jan Sawicki, prezes sędziszowskiego Safrana zaznacza, że nowy projekt inwestycyjny jest bardzo dynamiczny. Pierwsza hala w nowym zakładzie będzie miała powierzchnię 10 tys. m. kwadratowych, jednak będzie budowana w sposób modułowy i w krótkim czasie jej powierzchnię produkcyjną można powiększyć nawet do 22 tys. m. kwadr. Nowa inwestycja związana jest z budową silników najnowszej generacji typu LEAP które zastąpią najpopularniejsze silniki lotnicze CFM w samolotach nowej generacji wprowadzanych na rynek przez koncerny Boeing, Airbus i chiński Comac.
Już przyjmowani są nowi pracownicy. różnych specjalności. Szanse na atrakcyjną pracę mają więc inżynierowie, absolwenci Politechniki Rzeszowskiej i innych uczelni technicznych w kraju, operatorzy obrabiarek sterowanych numerycznie, operatorzy procesów specjalnych związanych z obróbką cieplną, precyzyjni spawacze, monterzy przekładni lotniczych.
Także pierwszy, „stary” zakład sędziszowskiego Safrana zatrudniający już 650 pracowników dynamicznie rozwija się i wprowadza nowe produkty. Właśnie fachowcy finalizują prace związane z konstrukcją nowej przekładni lotniczej. Ma być lżejsza, tańsza w eksploatacji oraz mniej szkodliwa dla środowiska, a przy tym spełniać najwyższe wymagania bezpieczeństwa.
Projekt w ramach programu "Zaawansowane techniki wytwarzania przekładni lotniczych - INNOGEAR" zakończy się w połowie 2018 r. Całkowity koszt realizowanego w Sędziszowie projektu wynosi 19 mln zł przy czym w połowie współfinansowany jest ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Unii Europejskiej. Pozostała kwota pochodzi z budżetu Safran i Thoni Alutec.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Szpak pokazał swojego towarzysza. Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia
- Tomaszewska i Sikora spacerują z wózkiem. Wydało się, co ich łączy! [ZDJĘCIA]
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]