Fundusze Europejskie Nowe rozdanie. Inwestycje drogowe i kolejowe na Podkarpaciu

kmularz
K.Kapica
Do końca grudnia ma zostać oddany ostatni odcinek autostrady A4 na Podkarpaciu.

Wielu mieszkańców regionu ucieszy możliwość szybkiej podróży do Krakowa i dalej na Zachód, choćby do Berlina, jak również to, że wielki, międzynarodowy tranzyt ominie takie miasta jak Łańcut czy Przeworsk. Są także widoki na drogę ekspresową S19, wiodącą wzdłuż południowej granicy Polski, która ułatwi dotarcie z Rzeszowa do Lublina i na Słowację. Trasa ta powstaje etapami. Do 2017 r. ma być gotowy jej kolejny odcinek na Podkarpaciu - między Świlczą a Kielanówką, a do końca 2023 r. przewidywana jest budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Lublin - Rzeszów.

Teraz trzeba zadbać o to, by z siecią szybkich, międzynarodowych tras dobrze skomunikować drogi wojewódzkie i lokalne. Pomogą w tym Fundusze Europejskie, a dokładniej 211,5 mln euro z programu regionalnego województwa podkarpackiego. Na infrastrukturę komunikacyjną nasz region przeznaczy 406 mln euro, co stanowi niemal jedną piątą puli, jaką dysponuje w ramach RPO.

Głównie drogi dojazdowe

Nie na każdą drogę lokalną będzie można dostać dofinansowanie w tym rozdaniu Funduszy Europejskich. Wsparcie otrzyma tylko taka, która zapewnia konieczne, bezpośrednie połączenia z siecią TEN-T, przejściami granicznymi, portami lotniczymi, terminalami towarowymi, centrami lub platformami logistycznymi. W tym rozdaniu unijnych milionów najważniejsza będzie poprawa stanu technicznego dróg wojewódzkich, uzupełnienie braków w układzie ich sieci oraz budowa obwodnic, które sprawią, że ruch będzie odbywał się płynnie, a drogi wyższego rzędu staną się bardziej dostępne. Trzeba też dokończyć rozpoczęte w poprzednich latach inwestycje związane z przebudową i modernizacją ważnych tras i odcinków prowadzących bezpośrednio lub pośrednio do autostrady, na których natężenie ruchu jest duże.

Jednocześnie, aby nie emitować do środowiska zbyt wielu zanieczyszczeń, rozwinięty zostanie transport publiczny.

Stacja Wola Baranowska

Drugi cel transportowy, jaki chce Podkarpacie osiągnąć dzięki Funduszom Europejskim, to ułatwienie przewozu towarów Linią Hutniczą Szerokotorową, biegnącą od granicy z Ukrainą w województwie lubelskim, poprzez Podkarpacie i Małopolskę. Za PRL-u miała ona znaczenie strategiczne i służyła transportowi rudy żelaza, siarki oraz węgla do ówczesnego ZSRR. Jedna ze stacji znajduje się w Woli Baranowskiej. Zmodernizowanie i budowa terminali przeładunkowych i towarzyszącej infrastruktury sprawi, że tą trasą znów będzie można przewozić więcej towarów i surowców niż dziś.

Transport kolejowy na Podkarpaciu wciąż potrzebuje wsparcia. Także ten pasażerski. W RPO zarezerwowano więc fundusze na rewitalizację linii kolejowych, dworców, uzupełnianie taboru.
Zarówno inwestycje drogowe, jak i kolejowe poprawią spójność terytorialną województwa, spowodują wzrost konkurencyjności i ożywienie przedsiębiorczości.

"Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna"

Kontakt
Więcej na stronie:
www.funduszeeuropejskie.gov.pl. Główny Punkt Informacyjny: Rzeszów - tel.: 17 747 64 15, e-mail: zapytaj@podkarpackie.pl

Fiskus na tropie oszustów

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

666

Kolejny artykuł napisany przez dyletanta bez zainteresowania się i źródła.

a
aqq

Z tego co pamiętam  to A4 i S19 w całości miały być gotowe na Euro 2012:))   a tu S  19 przewidziana na 2023 a w realiach pewnie 2027....  Nie budujemy  tylko czekamy na kase z UNiii

B
B@ran W.

do końca grudnia 2015 to nawet przejezdności jednym pasem jezdni na brakującym odcinku autostrady nie będzie... niełudźcie się, 3 obiekty siadają a Generalna nie ma zamiaru płacic premii za wcześniejsze oddanie odcinka

G
Gość

i z czego się tu cieszyć? Autostrada płatna więc nielicznych będzie stać na jazdę nią. Obwodnica autostradowa Rzeszowa płatna więc to samo i jeszcze korki się zwiększą. PO przygotowało już projekt ustawy o wprowadzeniu obowiązkowych opłat za przejazdy drogami  krajowymi od pojazdów osobowych  na terenie polski!  By żyło się lepiej!

m
miras

Według nowin droga Rzeszów-Lublin w 2023 będzie przebiegała wzdłuż południowej granicy.?I że autostrada na podkarpaciu będzie ukończona do końca grudnia.No katastrofa.

P
Piotrek

2023... Masakra.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3