MKTG SR - pasek na kartach artykułów

GDDKiA unieważniła przetarg na budowę S19 Lutcza - Domaradz

PAP/Wojciech Huk
Krzysztof Kapica
Rzeszowski oddział GDDKiA unieważnił przetarg na budowę odcinka S19 między Lutczą a Domaradzem na Podkarpaciu. Oferta z najniższą kwotą, która została złożona w przetargu, znacznie przekroczyła kosztorys, jaki założyła GDDKiA.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Rarus, aktualnie przygotowywany jest materiał do ponownego ogłoszenia postępowania przetargowego. Powinno to nastąpić jeszcze w tym roku.

GDDKiA zaznaczyła, że jeżeli cena oferty wykonawcy przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych może on unieważnić postępowanie przetargowe.

W przetargu na budowę odcinka S19 Lutcza - Domaradz najniższą ofertę złożyła firma Kolin Inşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi; opiewała ona na kwotę ponad 1,4 mln zł. Natomiast GDDKiA zamierzała przeznaczyć na tę inwestycję ponad 1,2 mld zł. Jak podkreślono w informacji, GDDKiA nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej oferty, stąd decyzja o unieważnieniu postępowania.

Odcinek S19 Lutcza - Domaradz będzie miał ok. 6,4 km długości; oprócz samej drogi wybudowany zostanie m.in. węzeł drogowy Domaradz w miejscu skrzyżowania S19 z drogą wojewódzką nr 886.

W ramach inwestycji powstaną również obiekty inżynierskie, w tym dwunawowy tunel o długości około 990 m pod górą Hyb, jak również Obwód Drogowy w Domaradzu.

„Jego częścią będzie Centrum Zarządzania Tunelami obsługujące tunele wybudowane w ciągu drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim. Na potrzeby akcji ratunkowych wykonane zostaną także dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR” – zaznaczyła przedstawicielka rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Odcinek drogi ekspresowej między Lutczą a Domaradzem będzie przebiegał przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej. Obszar ten, jak stwierdziła Joanna Rarus, charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem terenu, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny.

„W dolinach i w rejonie tunelu dominują obszary leśne. Specyficzne ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo” – wyjaśniła przedstawicielka GDDKiA.

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km i będzie przebiegać przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

W województwie podkarpackim trasa będzie miała docelowo ok. 169 km. Z tego niemal 82 km trasy oddane jest do ruchu.

Źródło:

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24