Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GDDKiA wybrała wykonawcę rozbudowy drogi DK28 z Przemyśla do polsko-ukraińskiego przejścia granicznego w Medyce [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
GDDKiA wybrała wykonawcę rozbudowy drogi z Przemyśla do polsko-ukraińskiego przejścia granicznego w Medyce.
GDDKiA wybrała wykonawcę rozbudowy drogi z Przemyśla do polsko-ukraińskiego przejścia granicznego w Medyce. GDDKiA
Oferta konsorcjum firm PBI Infrastruktura SA, PBI WMB i Inżynieria Rzeszów SA została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę 7-km odcinka drogi krajowej nr 28 Przemyśl-Medyka. Konsorcjum zadeklarowało, że prace o wartości 93,6 mln złotych wykona w terminie 19 miesięcy od daty zawarcia umowy, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

- Jeśli do 31 stycznia od dokonanego wyboru oferty nie wpłynie odwołanie, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą — informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Rzeszowie.

Odcinek drogi objęty rozbudową położony jest w granicach administracyjnych miasta Przemyśl, gminy Przemyśl, gminy Medyka, powiatu przemyskiego i województwa podkarpackiego. Trasa odcinka rozbudowy została wyznaczona w nawiązaniu do przebiegu drogi krajowej nr 28.

Początek projektowanego odcinka przyjęto w granicach administracyjnych miasta Przemyśla przed skrzyżowaniem drogi krajowej nr 28 z drogą gminną nr 116305 do Hureczka. Koniec opracowania przyjęto zamykanej rogatce wjazdu na platformę odpraw granicznych polsko-ukraińskiego przejścia drogowego Medyka-Szeginie.

ZOBACZ TEŻ:

Między Rzeszowem a Lublinem w realizacji jest blisko 130 kilometrów drogi.

Trwa budowa drogi ekspresowej S19 Rzeszów-Lublin [FOTO]

Rozbudową DK28 na odcinku Przemyśl-Hureczko obejmuje:

  • rozbudowę drogi do przekroju 4 x 3,5 m (z pasem dzielącym o szer. 3,5 m) z rozszerzeniem jezdni prawej do 4 pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną, a tuż przed przejściem granicznym do 5 pasów ruchu w kierunku Ukrainy,
  • korektę trasy i niwelację drogi,
  • wzmocnienie nawierzchni do nośności 115 kN/oś,
  • rozbudowę skrzyżowań z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych,
  • dostosowanie do wymogów w zakresie widoczności na zatrzymanie i wyprzedzanie,
  • renowację systemu odwodnieniowego (przebudowa i budowa rowów, przebudowa budowa i likwidacja istniejących przepustów),
  • budowę zatok autobusowych, budowę dodatkowych jezdni i zjazdów umożliwiających dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze,
  • budowę miejsca do ważenia pojazdów i kontroli pojazdów,
  • budowę i przebudowę oświetlenia drogi,
  • budowę kanału technologicznego,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska,
  • budowę lub przebudowę chodników, budowę ścieżek pieszo–rowerowych,
  • wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • budowę, przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji,
  • inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak wycinka i nasadzenia zieleni, rozbiórki elementów dróg istniejących, rozbiórki wiat przystankowych itp.

Zobacz też: Tak ma wyglądać S19 Rzeszów-Babica z tunelem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24