Oferty od wykonawców zainteresowanych tą inwestycją otwarto na początku lutego. Najniższa z nich jest warta 1,198 mld zł. Złożyła ją firma China Harbour Engineering Company Ltd. z Chin.
Mostostal Warszawa S.A. wycenia budowę S-19 na 2,230 mld zł, Metrostav Polska S.A. – 2,400 mld zł, Strabag Sp. z o.o. – 2,562 mld zł, Budimex S.A. – 2,809 mld zł a PORR S.A. proponuje budowę za 3,195 mld zł.
GDDKiA wybierając wykonawcę weźmie pod uwagę przede wszystkim cenę.
Tak będzie wyglądać S19 Rzeszów-Babica z dwukilometrowym tun...
Dwa pozostałe kryteria przetargowe to długość gwarancji na wyposażenie tunelu, oraz elementów wyposażenia drogi – m.in. ekranów akustycznych. W przypadku gwarancji, wszystkie firmy zaproponowały przedłużenie jej okresu o 5 lat. Decydować będzie więc przede wszystkim cena.
- Nie dokonaliśmy jeszcze wyboru oferty. To bardzo duże zadanie, oferty są wciąż sprawdzane i analizowane – mówi Bartosz Wysocki z GDDKiA w Rzeszowie. I dodaje, że urzędnicy nie potwierdzili jeszcze, czy oferta od chińczyków jest według przepisów rażąco niska. Na to wskazują jednak wstępne szacunki. Podczas gdy GDDKiA oszacowała koszt budowy tego odcinka drogi na około 1,7 mld zł, firma z Azji zaoferowała cenę niższą niż 70 procent tej kwoty. Jeśli wnikliwe analizy dokumentów, oraz kosztów potwierdzą te założenia, oferta zostanie odrzucona, a GDDKiA wybierze najtańsza spośród pozostałych, które spełnia wymagania postawione przed wykonawcami w przetargu. Rozstrzygnięcia przetargu można się spodziewać w tym miesiącu.
Wykonawca, z którym GDDKiA podpisze umowę będzie musiał opracować ostateczny projekt i wybudować drogę między Rzeszowem a Babicą. Dostanie na to czas do 2025 roku. Odcinek będzie miał 10,3 km długości. Powstanie na nim między innymi tunel o długości około 2 km, a także 5 estakad, 2 wiadukty nad S19 i 3 przejścia dla zwierząt. Zlecenie zakłada również budowę węzła w Babicy.
Droga będzie mieć dwie jezdnie, na każdej po dwa pasy ruchu. Pozwoli wyprowadzić ruch z miast i wsi leżących przy drodze krajowej nr 19, prowadzącej w kierunku Barwinka. Skorzysta na tym m.in. Boguchwała, przez którą codziennie przejeżdża kilkadziesiąt tysięcy samochodów. Docelowo doprowadzi do granicy państwa, przejmując ruch tranzytowy od strony Słowacji.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?