Gimnazjaliści i ósmoklasiści poznali wyniki egzaminów. Najlepiej poradzili sobie z językami,słabiej z matmą

Beata Terczyńska/ OKEZaktualizowano 
15.04.2019 bydgoszcz egzamin osmoklasisty - poniedzialek sp 31 ulica karlowicza  fot.dariusz bloch/polska press
15.04.2019 bydgoszcz egzamin osmoklasisty - poniedzialek sp 31 ulica karlowicza fot.dariusz bloch/polska press brak
Młodzież poznała wyniki egzaminów na koniec szkoły. Dla gimnazjalistów najtrudniejsze z matematyki okazało się zadanie „na dowodzenie”. Dla ósmoklasistów z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym musieli odczytać z rysunku zależności pomiędzy długościami odpowiednich odcinków, a następnie, wykorzystując umiejętność obliczania pola prostokąta, wyznaczyć wymiary działki.

Egzamin gimnazjalny został przeprowadzony od 10 do 12 kwietnia. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do niego w tym terminie, pisali 3, 4 i 5 czerwca.

Egzamin gimnazjalny składał się z trzech części. W części pierwszej – humanistycznej – gimnazjaliści rozwiązywali zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego (w dwóch odrębnych arkuszach), a w części drugiej – matematyczno-przyrodniczej – zadania z przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii oraz z matematyki (również w dwóch odrębnych arkuszach).

W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali zadania z wybranego języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność analizy i interpretacji tekstów kultury. Większości gimnazjalistów nie przysporzyło również problemów zadanie z historii sprawdzające umiejętność analizy i interpretacji źródła kartograficznego.

Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania i interpretowania informacji przedstawionych za pomocą wykresu funkcji, a z biologii − umiejętnością planowania i przeprowadzania doświadczeń.

Egzamin gimnazjalny 2019 w Szkole Podstawowej nr 14 w Przemy...

Gimnazjaliści przystępujący do egzaminu z języka angielskiego, rosyjskiego oraz hiszpańskiego na poziomie podstawowym najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem zadań z zakresu rozumienia ze słuchu. Dla zdających język niemiecki najłatwiejsze okazały się zadania sprawdzające znajomość środków językowych. W przypadku języka francuskiego i włoskiego zdający uzyskali porównywalne wyniki we wszystkich obszarach (rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych, znajomość funkcji językowych, znajomość środków językowych).

Egzamin wskazał również umiejętności, które gimnazjaliści opanowali słabiej.
W części humanistycznej z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej, a z historii – zadanie dotyczące chronologii historycznej.

Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie „na dowodzenie”, którego rozwiązanie wymagało znajomości własności stycznej do okręgu, cech przystawania trójkątów, a także samodzielnej analizy problemu i przedstawienia argumentacji matematycznej. Natomiast z chemii – zadanie wymagające prostych obliczeń związanych z zastosowaniem prawa stałości składu.

W trzeciej części egzaminu na poziomie podstawowym uczniom przystępującym do egzaminu z języka angielskiego i rosyjskiego największą trudność sprawiły zadania sprawdzające znajomość środków językowych. W przypadku egzaminu z języka niemieckiego najtrudniejsze dla gimnazjalistów okazały się zadania sprawdzające znajomość funkcji językowych.

Oto średnie, procentowe wyniki zdających z Podkarpacia:

  • Część humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie - 60
  • Część humanistyczna z zakresu języka polskiego - 65
  • Część matematyczno-przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodniczych - 50
  • Część matematyczno-przyrodnicza z zakresu matematyki - 44
  • Język angielski – poziom podstawowy - 66
  • Język niemiecki – poziom podstawowy - 49
  • Język rosyjski – poziom podstawowy - 43
  • Język francuski – poziom podstawowy - 54
  • Język hiszpański – poziom podstawowy - 78
  • Język włoski – poziom podstawowy - 73.

Sprawdzian ósmoklasistów przeprowadzony był po raz pierwszy. Trwał od 15 do 17 kwietnia.

Każdy ósmoklasista przystąpił do pisemnego egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych: języka polskiego, matematyki oraz języka obcego nowożytnego.

Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki uczniowie wykazali się sprawnością rachunkową – umiejętnością wykonywania prostych obliczeń oraz wykorzystania tych umiejętności w sytuacjach praktycznych.

Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi znajdowanie w tekście określonych informacji w tekstach pisanych.

Dla uczniów, którzy przystąpili do egzaminu z języka niemieckiego, najłatwiejsze okazały się zadania zamknięte sprawdzające znajomość funkcji językowych.

Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie sprawdzające umiejętność wyszukiwania potrzebnych informacji w tekście nieliterackim.

Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym zdający musiał odczytać z rysunku zależności pomiędzy długościami odpowiednich odcinków, a następnie, wykorzystując umiejętność obliczania pola prostokąta, wyznaczyć wymiary działki.

Uczniom przystępującym do egzaminu z języka angielskiego największą trudność sprawiły zadania sprawdzające znajomość środków językowych. W przypadku języka niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było rozwiązanie zadania otwartego sprawdzającego znajomość funkcji językowych. Zarówno w języku angielskim, jak i niemieckim trudne było także zadanie sprawdzające tworzenie wypowiedzi pisemnej.

Oto średnie procentowe wyniki na Podkarpaciu:

  • Język polski - 64
  • Matematyka - 46
  • Język angielski – poziom podstawowy - 57
  • Język niemiecki – poziom podstawowy - 43
  • Język rosyjski – poziom podstawowy - 62
  • Język francuski – poziom podstawowy - 41
  • Język hiszpański – poziom podstawowy - 72
  • Język włoski – poziom podstawowy - 63

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mat
2019-06-15T07:33:26 02:00, gość:

Patrząc na to, że egz.gimnazjalny był w tym roku na poziomie matury, a 8klasisty dużo łatwiejszy, a dzieci osiągnęły podobne średnie wartości, widać, że dzieci z gimnazjów są lepiej przygotowane, jest to kolejny dowód na nieudaną reformę minister Zalewskiej.

Chyba sobie jaja robisz. Matma w gimnazjum była na poziomie żenującym.

G
Gość
2019-06-14T18:37:38 02:00, Jadwiga Szlanda:

HUJNIA SZPITAL POJEBÓW JAROSŁĄW LEŚNA 22 !!!!NIE TRAĆ ŻYCIA NA RZYGI GÓWNO!!!!!!!!!SZAFOT!!!NAJLEPSIJ ADORACJA REKOLEKCJE POWOŁANIOWE!!!!!!=SZCZĘŚCIE WIECZNE!!!!Jadwiga Szlanda Pokój i DObro!!!!

to jest właśnie elektorat PiS , zobaczcie jacy oni sąinteligentni,i twórczy

g
gość

Patrząc na to, że egz.gimnazjalny był w tym roku na poziomie matury, a 8klasisty dużo łatwiejszy, a dzieci osiągnęły podobne średnie wartości, widać, że dzieci z gimnazjów są lepiej przygotowane, jest to kolejny dowód na nieudaną reformę minister Zalewskiej.

M
Mateusz Ceglak

KURWY NIEWYJEBANE SZMATY!!!!SZPITAL POJEBÓW JAROSĄŁW LEŚNA 22!!NIE TRAĆ CZASU NA RZYGI GÓWNO!!!!!ANOREKTYKI!!!!!NAJLEPIEJ ADORACJA REKOLEKCJE POWOŁĄNIOWE!!!!!Mateusz Ceglak Pokój i DObro!!!!

J
Jadwiga Szlanda

HUJNIA SZPITAL POJEBÓW JAROSŁĄW LEŚNA 22 !!!!NIE TRAĆ ŻYCIA NA RZYGI GÓWNO!!!!!!!!!SZAFOT!!!NAJLEPSIJ ADORACJA REKOLEKCJE POWOŁANIOWE!!!!!!=SZCZĘŚCIE WIECZNE!!!!Jadwiga Szlanda Pokój i DObro!!!!

G
Gość

To właśnie rosna następcy wyborcy PIS nic nie umią nawet liczyć ale robote za dobra kase załatwią rodzice znajomi mama przez łóżko tato kogoś wydyma a córunia co tez da du-y i robić będzie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3