"Góral" z Krosna

JANEK FOL
Urodzony 21. I . 1977 r. w Krośnie. Absolwent Politechniki Krakowskiej (wydział mechaniczny). Najważniejsze sukcesy: 1998 r. - mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, rok wcześniej pierwszy wicemistrz. Stan cywilny - kawaler.
Urodzony 21. I . 1977 r. w Krośnie. Absolwent Politechniki Krakowskiej (wydział mechaniczny). Najważniejsze sukcesy: 1998 r. - mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, rok wcześniej pierwszy wicemistrz. Stan cywilny - kawaler. JANEK FOL
Rozmowa z JAROSŁAWEM HEBZDĄ, czołowym zawodnikiem samochodowych wyścigów górskich: - Po dwóch latach przerwy, w tym sezonie wróciłeś na wyścigowe trasy. Skąd ta długa absencja?

- Miałem problemy z zebraniem budżetu na starty. Prócz tego kończyłem studia i chciałem się solidnie przygotować do obrony pracy magisterskiej. To wszystko spowodowało, że praktycznie przez dwa sezony byłem niewidoczny na trasach wyścigów górskich. W ubiegłym roku co prawda wystartowałem w dwóch eliminacjach rajdowych samochodowych mistrzostw Polski oplem astrą, ale te starty były raczej przypadkowe.

- Powrót w wielkim stylu. Przed ostatnimi zawodami na Górze św. Anny liderujesz w klasyfikacji grupy N. . Jakie masz plany na przyszły sezon?

- Na razie skupiam się na wywalczeniu tytułu mistrza Polski. Moja przewaga nad Januszem Janią, najgroźniejszym rywalem, wynosi tylko 5 pkt. Z moich wyliczeń wynika, że wystarczy. Jeżeli z dwóch pozostałych wyścigów zwyciężę w jednym, to mam zapewniony tytuł mistrza Polski grupy N. Wszystko wskazuje na to, że wystartuję również w oficjalnym zakończeniu sezonu sportu samochodowego w Polsce, czyli w Warszawskiej Barbórce. Przyszłoroczne plany będą uzależnione od mojego występu podczas w ostatnich zawodach na Górze św. Anny.

- Powiedz więcej o samochodzie, na którym startujesz.

- Jest to mitsubishi lancer EVO 6 przygotowany przez Pawła Dytkę, tegorocznego mistrza Polski w klasyfikacji generalnej GSMP. Samochód ma napęd na 4 koła, dysponuje mocą 285 KM. W ubiegłym sezonie tym samochodem Paweł Dytko wywalczył tytuł wicemistrza Polski. Na każde zawody przyjeżdża ze mną ekipa Dytko Rent, która zajmuje się serwisowaniem auta. Jej profesjonalizm i pełne zaangażowanie spowodowały, że mój powrót na wyścigowe trasy przebiegał bez zakłóceń. Mój wynik to w dużym stopniu również zasługa całej ekipy.

- Które trasy z tegorocznego sezonu najbardziej Ci odpowiadają?

- Załuż i Góra Św. Anny. Te trasy znam, ścigałem się na nich wcześniej.

- Udział w eliminacjach mistrzostw Europy w wyścigach górskich to dość drogie przedsięwzięcie. Skąd weźmiesz na to pieniądze?

- Tegoroczne moje starty były wspierane przez firmę Delphi (producent części samochodowych) i firmę Iwopol (sieć stacji benzynowych). Sądzę, że nadal bądą moimi sponsorami.

- Z ilu eliminacji składa się cykl mistrzostw Europy?

- Z 10. Odbywają się one w Hiszpanii, Włoszech, Szwajcarii, Francji. Ponieważ Paweł Dytko również zamierza wystartować w tym cyklu, to koszt wyjazdu na taką imprezę będzie nieco niższy. Ale moje ewentualne starty w mistrzostwach Europy traktuję jako plany, które są uzależnione od sponsorów.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3