Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gowin spotkał się z wydawcami. „Oczekujemy od Ministerstwa Finansów wycofania się z projektu podatku od reklam"

Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Gowin spotkał się z wydawcami. „Oczekujemy od Ministerstwa Finansów wycofania się z projektu podatku od reklam"
Gowin spotkał się z wydawcami. „Oczekujemy od Ministerstwa Finansów wycofania się z projektu podatku od reklam" Adam Jankowski
Minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin spotkał się dziś z przedstawicielami Izby Wydawców Prasy, aby rozmawiać z nimi o planowanym przez rząd podatku od mediów. - Oczekujemy ze strony Ministerstwa Finansów albo wycofania się z tego projektu, albo jego głębokiej rewizji – oświadczył wicepremier. Okazuje się, ze podatek od mediów to nie jedyny problem wydawców. Rządowa ustawa zawiera także zapisy dotyczące utworów puszczanych w stacjach radiowych.

- Dzisiaj rozpoczynam, nie jako prezes partii, ale jako minister odpowiedzialny za gospodarkę, konsultacje z przedsiębiorcami na temat podatku medialnego – zapowiedział Jarosław Gowin podczas środowej konferencji prasowej.

Potwierdził, że w tym celu spotka on-line z Izbą Wydawców Prasy.

Wicepremier oświadczył również, że w ciągu najbliższych dni przewidziane są spotkania z branżą e-commerce i branżą agencji reklamowych. - Najdalej w ciągu kilkunastu dni będzie jasne stanowisko resortu w tej sprawie – zapewnił. - Oczekujemy ze strony Ministerstwa Finansów albo wycofania się z tego projektu, albo jego głębokiej rewizji – dodał Gowin.

Terlecki: Jestem gorącym zwolennikiem tego projektu

O kwestę podatku od reklam pytany był w Polskim Radiu wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki. – Jestem gorącym zwolennikiem tego projektu. Oczywiście jest pytanie, na ile on jest już gotowy, na ile jest dopracowany i na ile jest realne jego przeprowadzenie – stwierdził szef kluby PiS.

Polityk stwierdził, że protesty przeciwko proponowanej ustawie dotyczą „pomysłu, żeby media, szczególnie media zagraniczne, wielkie koncerny medialne płaciły podatki w Polsce i płaciły te podatki sprawiedliwie, tak jak płacą polskie”. - Chodzi o to, żeby płaciły sprawiedliwie, że nie była to sytuacja, że ich dochody, zyski, przychody, jak to nazwiemy, były rażąco wyższe niż firm, które działają w Polsce i płacą normalnie podatki w Polsce – mówił Terlecki.

Podatek od mediów

Na początku lutego w wykazie prac legislacyjnych rządu wpisany został projekt ustawy zakładający pobieranie od mediów składki z tytułu reklamy internetowej i konwencjonalnej. Jak tłumaczy rząd połowa wpływów z nowego podatku trafi m.in. do NFZ.
Ponadto twierdzi, że chce w ten sposób opodatkować mi.in. międzynarodowych gigantów, jak Google, Facebook czy Apple. Media prywatne protestują i nazywają to haraczem.

W związku z tym w ubiegłym tygodniu część wydawców zainicjowała akcję „Media bez wyboru”.

Także w ubiegłym tygodniu Porozumienie Jarosława Gowina zadeklarowało, że nie poprze w głosowaniu ustawy wprowadzającej podatek od mediów w obecnym kształcie.

Rząd ingeruje w czas antenowy

Nadawcy radiowi o zasięgu zarówno ogólnopolskim, ponadregionalnym, jak i lokalnym są przeciw podniesieniu minimalnego udziału utworów polskojęzycznych z 33 proc. do 49 proc. w wystosowali do rządu w tej sprawie list do rządu - informują Wirtualne Media.

Bowiem zapisy dotyczące czasu antenowego zawarto jako przepisy przejściowe w projekcie Ministerstwa Finansów o podatku od wpływów reklamowych. Ponadto w ustawie czytamy, że nadal w stacjach radiowych powinno być minimum 60 proc. treści po polsku („z wyłączeniem programów tworzonych w całości w języku mniejszości narodowej lub etnicznej, lub w języku regionalnym”) w godzinach 5-24.

Zdaniem radiowców podwyższenie minimalnego udziału utworów polskojęzycznych z 33 proc. do 49 proc. będzie miało katastrofalne skutki dla polskiej radiofonii, a na zmianie straci też skarb państwa i sami krajowi artyści, którym „ta zmiana ma ponoć pomóc”.

Dodają, że na propozycji rządu zyskają przede wszystkim wielkie światowe koncerny internetowe – zwłaszcza platformy streamingowe typu Spotify, Tidal, Deezer, Google Play Music, Apple Music, Amazon Music Unlimited itp.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Gowin spotkał się z wydawcami. „Oczekujemy od Ministerstwa Finansów wycofania się z projektu podatku od reklam" - Portal i.pl

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24