Grupa Passa to firma z polskim kapitałem. Została założona z inicjatywy czterech właścicieli sieci niezależnych sklepów, które działają na rynku podkarpackim od lat 80. minionego wieku. Były to lokalne sieci sklepów: Orzech, Alta, Womar Food i Widamid.
- Grupa Passa powstała w odpowiedzi na niekorzystne zmiany, które zachodzą w branży FMCG (z ang. FMCG, fast-moving consumer goods, czyli artykuły spożywcze i środki czystości - produkty szybkozbywalne i sprzedawane przeważnie po niższych cenach - dop. JL), a także w wyniku niezgody na tak szybki i intensywny rozwój zachodnich dyskontów i sieci handlowych w naszym kraju, które coraz częściej wypierają polskich producentów i handel - tłumaczy Aleksandra Mikołajczyk, prezes Grupy Polskich Sklepów Passa. - Nasza Grupa jest swego rodzaju centralą zajmującą się całą sferą handlową, negocjacjami, know-how i marketingiem. Wspólnym mianownikiem naszych sklepów jest szyld, wizualizacja zewnętrzna, a zwłaszcza spójna polityka zakupowa i promocyjna.
Podstawowym celem powołania do życia Grupy Polskich Sklepów Passa było głównie zwiększenie siły nabywczej wchodzących w jej skład sklepów. Wszak duży może więcej i teraz po kilku latach efekty tej polityki są widoczne.
- Działając razem, zyskaliśmy przewagę konkurencyjną, która pozwala negocjować atrakcyjne warunki handlowe z największymi producentami i dystrybutorami. Natomiast właściciele sklepów mogą bardziej skupić się na rozwoju swych placówek, bo negocjacje handlowe i marketing wzięła na siebie centrala sieci - wyjaśnia prezes Mikołajczyk.
Aby mieć większą swobodę w działaniu, Grupa Passa nie jest przywiązana na stałe do żadnej hurtowni. - Obecnie mamy ponad 300 umów z dystrybutorami i hurtowniami, co daje nam pełną wiedzę na temat najniższych dostępnych cen - dodaje pani prezes.
W 2014 roku rozwijająca się sieć wprowadziła na półki swoich sklepów pierwsze artykuły pod marką własną: Twoje Produkty Passa. Dziś jest ich już blisko 30.
- Nasi klienci dobrze odebrali ofertę marki własnej, dlatego co roku powiększamy jej portfolio i zaplanowane są kolejne produkty, które już pojawią się w naszych sklepach. Dobrych efektów spodziewamy się po połączeniu sklepów zintegrowanym systemem informatycznym, a także uruchomieniu własnego magazynu centralnego - planuje Aleksandra Mikołajczyk.
To pozwoli na jeszcze większe, czyli tańsze zakupy od producentów.
- Nasi partnerzy przystępujący do Passy otrzymują bardzo dobre warunki handlowe, dzięki czemu mają najpotężniejsze narzędzie handlowe, które pozwala wygrywać z lokalną konkurencją hipermarketów i dyskontów - mówi prezes Aleksandra Mikołajczyk. - Wszystkie sklepy zaopatrują się w tych samych cenach, a ceny najlepiej sprzedających się produktów są stale porównywane z konkurencją i utrzymywane na atrakcyjnym poziomie. Naszym partnerom zapewniamy wsparcie doradcy klienta, szkolenia, doradztwo, dostęp do lokalnych produktów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Dni Gąsowskiego w "TTBZ" są policzone?! TAKĄ niespodziankę zgotowała mu produkcja!
- Grabowski, Zawodnik i Nowosielski zmniejszyli sobie żołądki. Ekspertka ostrzega
- Maja Rutkowski ZROBIŁA TO z premedytacją, teraz się tłumaczy. Okropne, co ją spotkało
- Była pięknością ze "Złotopolskich". Dziś Gabryjelska nie przypomina siebie | ZDJĘCIA