Grupa Polskich Sklepów Passa

Artykuł sponsorowany
Do Grupy Passa konsekwentnie przyłączają się nowe sklepy
Do Grupy Passa konsekwentnie przyłączają się nowe sklepy Fot. Passa
Passa rozpoczęła działalność przed sześciu laty na Podkarpaciu, a następnie wkroczyła do Małopolski. Zaczynała od 25 sklepów, dziś w sieci jest ich 55. Będą też przyłączać się kolejne

Grupa Passa to firma z polskim kapitałem. Została założona z inicjatywy czterech właścicieli sieci niezależnych sklepów, które działają na rynku podkarpackim od lat 80. minionego wieku. Były to lokalne sieci sklepów: Orzech, Alta, Womar Food i Widamid.

- Grupa Passa powstała w odpowiedzi na niekorzystne zmiany, które zachodzą w branży FMCG (z ang. FMCG, fast-moving consumer goods, czyli artykuły spożywcze i środki czystości - produkty szybkozbywalne i sprzedawane przeważnie po niższych cenach - dop. JL), a także w wyniku niezgody na tak szybki i intensywny rozwój zachodnich dyskontów i sieci handlowych w naszym kraju, które coraz częściej wypierają polskich producentów i handel - tłumaczy Aleksandra Mikołajczyk, prezes Grupy Polskich Sklepów Passa. - Nasza Grupa jest swego rodzaju centralą zajmującą się całą sferą handlową, negocjacjami, know-how i marketingiem. Wspólnym mianownikiem naszych sklepów jest szyld, wizualizacja zewnętrzna, a zwłaszcza spójna polityka zakupowa i promocyjna.

Podstawowym celem powołania do życia Grupy Polskich Sklepów Passa było głównie zwiększenie siły nabywczej wchodzących w jej skład sklepów. Wszak duży może więcej i teraz po kilku latach efekty tej polityki są widoczne.

- Działając razem, zyskaliśmy przewagę konkurencyjną, która pozwala negocjować atrakcyjne warunki handlowe z największymi producentami i dystrybutorami. Natomiast właściciele sklepów mogą bardziej skupić się na rozwoju swych placówek, bo negocjacje handlowe i marketing wzięła na siebie centrala sieci - wyjaśnia prezes Mikołajczyk.

Aby mieć większą swobodę w działaniu, Grupa Passa nie jest przywiązana na stałe do żadnej hurtowni. - Obecnie mamy ponad 300 umów z dystrybutorami i hurtowniami, co daje nam pełną wiedzę na temat najniższych dostępnych cen - dodaje pani prezes.

W 2014 roku rozwijająca się sieć wprowadziła na półki swoich sklepów pierwsze artykuły pod marką własną: Twoje Produkty Passa. Dziś jest ich już blisko 30.

- Nasi klienci dobrze odebrali ofertę marki własnej, dlatego co roku powiększamy jej portfolio i zaplanowane są kolejne produkty, które już pojawią się w naszych sklepach. Dobrych efektów spodziewamy się po połączeniu sklepów zintegrowanym systemem informatycznym, a także uruchomieniu własnego magazynu centralnego - planuje Aleksandra Mikołajczyk.

To pozwoli na jeszcze większe, czyli tańsze zakupy od producentów.

- Nasi partnerzy przystępujący do Passy otrzymują bardzo dobre warunki handlowe, dzięki czemu mają najpotężniejsze narzędzie handlowe, które pozwala wygrywać z lokalną konkurencją hipermarketów i dyskontów - mówi prezes Aleksandra Mikołajczyk. - Wszystkie sklepy zaopatrują się w tych samych cenach, a ceny najlepiej sprzedających się produktów są stale porównywane z konkurencją i utrzymywane na atrakcyjnym poziomie. Naszym partnerom zapewniamy wsparcie doradcy klienta, szkolenia, doradztwo, dostęp do lokalnych produktów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24