Hispano Suiza buduje nowy silnik lotniczy i zwiększy zatrudnienie

Bartosz Gubernat b.gubernat@nowiny24.pl
Hispano Suiza buduje nowy silnik lotniczy i zwiększy zatrudnienieRyszard Łęgiewicz, prezes zakładu Hispano Suiza w Sędziszowie Młp.
Hispano Suiza buduje nowy silnik lotniczy i zwiększy zatrudnienieRyszard Łęgiewicz, prezes zakładu Hispano Suiza w Sędziszowie Młp. Archiwum
Hispano Suiza - firma z Sędziszowa Młp. (podkarpackie), produkująca części silników do samolotów, przymierza się do nowego lotniczego silnika i planuje zwiększyć zatrudnienie.

Hispano Suiza to jeden z największych zakładów zrzeszonych w stowarzyszeniu Dolina Lotnicza.

Zatrudnia 520 osób, zajmuje się produkcją części silników do samolotów. Grupa Safran, do której należy Hispano Suiza, pracuje właśnie nad nowym modelem silnika. Ma on zastąpić jeden z najpopularniejszych obecnie silników CFM 56 napędzający pasażerskie samoloty Airbus 320 i Boeing 737.

Jego produkcja trwa od ponad 20 lat, Hispano Suiza produkuje dla niego 1500 modułów przekładni napędów agregatów rocznie.

- Chociaż jest bardzo chwalony przez linie lotnicze, przyszedł czas na nową generację. Użytkownicy samolotów zaczynają się rozglądać za oszczędnościami. Nasza nowa jednostka pozwoli obniżyć zużycie paliwa o 15 procent - przekonuje Ryszard Łęgiewicz, prezes zakładu w Sędziszowie.

Podczas prac koncepcyjnych nowy silnik roboczo nazywał się Leap X. Dziś już wiadomo, że dla Airbusa Neo będzie nosił nazwę Leap A, a dla Boeinga 737 Max - Leap B. Do seryjnej produkcji ma trafić w latach 2016-2017.

- Dla naszego zakładu udział w budowie tego silnika oznacza gwarancję stabilnej pracy. Zakładam, że przez najbliższe pięć lat będziemy regularnie się rozwijać i zwiększać zatrudnienie o ok. 15 procent - zapewnia Łęgiewicz.

Grupa Safran ma być wyłącznym producentem silnika dla Boeinga, a w przypadku Airbusa dostarczać ok. 65 procent tych jednostek. Pozostałe 35 proc. zamówień dla Airbusa chce przejąć amerykański Pratt & Whitnety, którego częścią jest rzeszowskie WSK PZL. Zakład na Lisiej Górze także będzie produkować elementy do silnika PW1000 GTF - jednostki konkurencyjnej dla Leap-ów.
 

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wa cek

Ale bzdury  w tym art. piszą!

w
wa cek

Jeszce jedna rzecz, nasciągali na Podkarpackie firm z branży lotniczej, do Jasionki jest dużo ofert pracy dla mechaników lotniczych i innych specjalistów, zaraz się okaże, że w stolicy inowacji braknie kady, Podkarpackie nie da rady! 

G
Greg11

Bzdury to ty piszesz - Pratt & Whitney również produkuje kompletne silniki lotnicze, a do tego jest konkurentem GE a nie jego dostawcą.

O
Otek

Rysiu jaki przystojniak :P

:-)

Panie Gubernat bzdury Pan piszesz!! Doucz się Pan bo zalatuje amatorszczyzną.
Silniki do Airbus'a i Boeinga produkują RR i GE a ich dostawcami są m.in. Safran, PW.
O ile się nie mylę, aktualnie nie ma na świecie firmy, która samodzielnie produkowałaby kompletne silniki lotnicze.

Dodaj ogłoszenie