reklama

Hiszpanie nie dotrzymali terminu. Będą płacić kary

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
- Czujemy się przez tę firmę oszukani - tak ostro rzecznik prezydenta Rzeszowa ocenił opóźnienia w budowie systemu sterowania ruchem.

Przedstawiciele hiszpańskiej firmy ACISA wczoraj tłumaczyli się w ratuszu. Zostali wezwani do złożenia wyjaśnień w związku z przeciągającą się budową elektronicznego systemu sterowania ruchem. Wart 80 mln zł kontrakt mieli zakończyć w sierpniu. Ponieważ prace przeciągnęły się m.in. ze względu na kłopoty z uzyskaniem pozwoleń z Zakładu Energetycznego, miasto zgodziło się przedłużyć termin do 15 grudnia. Urzędnicy jednak zapowiedzieli, że jeśli do tego dnia roboty nie zostaną zakończone, zaczną naliczać firmie potężne kary umowne. Wczoraj Hiszpanie spowiadali się w ratuszu z powodów opóźnień.

- Sielanki nie było, padło sporo żołnierskich słów, bo czujemy się przez tę firmę oszukani - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Z raportu przedstawionego władzom miasta wynika, że system budowany przez Hiszpanów jest gotowy w 95 procentach. ACISA przekonuje, że do jego uruchomienia brakuje tylko przysłowiowej kropki nad "i".

- Ta kropka jest najważniejsza. To oprogramowanie komputerowe i łączność radiowa, które pozwolą w prawidłowy sposób sterować elektroniką. Z kolei bez łączności nie da się skomunikować ze sobą autobusów, sygnalizatorów świetlnych, przystanków, tablic informacyjnych i centrów sterowania ruchem - tłumaczy Maciej Chłodnicki.

ACISA wyjaśnia, że prace się przeciągają, bo rzeszowski system jest unikatowy na skalę Europy i część rozwiązań trzeba projektować od podstaw. Hiszpanie przekonywali wczoraj, że mogliby uruchomić go natychmiast, ale w obecnej sytuacji działałby na pół gwizdka.

- Doszły jeszcze problemy z lokalizacją nadajników na os. Staromieście i ul. Warszawskiej. Pierwotnie firma miała od mieszkańców zgodę na ich ustawienie. Jednak w jednym z budynków dwa mieszkania zmieniły właścicieli, a nowi zgłosili sprzeciw i uniemożliwili postawienie masztów. W tej sytuacji ACISA szuka na nie nowego miejsca - dodaje Chłodnicki.

Z deklaracji Hiszpanów wynika, że przebudowa wszystkich skrzyżowań wchodzących w skład nowego systemu jest zakończona i drogi są gotowe do odbioru. W elektronikę - czyli nowe kasowniki, nadajniki, monitoring i tablice informacyjne, wyposażono wszystkie nowe autobusy. Pętle indukcyjne zatopione w asfalcie przy zmodernizowanych krzyżówkach kontrolują już natężenie ruchu. System ma być gotowy najpóźniej w marcu.

W przyszłym tygodniu ACISA ma natomiast przesłać do ratusza pisemne wyjaśnienia przyczyny opóźnień. Na tej podstawie miasto i PARP, czyli instytucja przyznająca dofinansowanie do projektu ,podejmą decyzję, jakie konsekwencje wyciągnąć od firmy za niedotrzymanie warunków umowy.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
asd
W dniu 18.12.2014 o 22:24, Antonina napisał:

Przy skrzyżowaniu ul. Paderewskiego z ulicą Rejtana maszt stoi tam sobie bezpośrednio przy chodniku dla pieszych. Nie chciałabym stać albo przechodzić obok niego w czasie burzy...

ten system ma zabezpieczenia przed piorunami wirc nie piszcze takich bzdur

B
Bene_dykta
W dniu 19.12.2014 o 10:33, pasażer napisał:

KIEDY MIESZKAŃCY DOSTAN KOŃCU OBIECANE 50TYS BEZPŁATNYCH KART ELEKTRONICZNYCH KTÓRE BĘDĄ SŁUŻYĆ JAKO BILETY???? miało to nastąpić już w październiku a mamy grudzień i tematu "umarł"

Jak hiszpanie poradzą sobie z unikalnym systemem.

p
pasażer

KIEDY MIESZKAŃCY DOSTAN KOŃCU OBIECANE 50TYS BEZPŁATNYCH KART ELEKTRONICZNYCH KTÓRE BĘDĄ SŁUŻYĆ JAKO BILETY???? miało to nastąpić już w październiku a mamy grudzień i tematu "umarł"

B
Bene_dykta
W dniu 18.12.2014 o 23:35, Tadek napisał:

:)Bzdury piszą - a miasto im wierzy że były problemy z PGE - krótka wyliczanka:wiedzieli gdzie potrzebują zasilanie, moce symboliczne 1F, przy retransmiterach trochę więcej,opcja A,przyłącz na majątku PGE do lipca można było zawrzeć umowę U2P (zaprojektuj i wybuduj - przyłącz), warunki przyłączeniowe wydają w ciągu 14 dni, potem ZUDP tez 14 dni , potem zgłoszenie 30 dni i do roboty jeden przył na 1 dzień dla 3 ludzi. fizycznych + obsługa (kier.bud. + geodezja) - Ci w nawiasie mogą obskoczyć 4-5 ekip fizycznych; czyli prąd mamy w ciągu 2 -3 miesięcy od daty w której wiedzieliśmy gdzie chcemy mieć zasilanie :mellow: :)opcja Bto samo tylko że przyłącz na majątku inwestora (tj, MZD czy tam Urząd Miasta) robimy bez zgłoszenia na podstawie art. 29A prawa budowlanego - realizacja do 45 dni od wystąpienia o warunki do PGE. :blink: :)co do pętli indukcyjnych to mam nadzieje, że MZD jakość zalania ich sprawdzi (choć zalali to zwykłą smołą nawet w deszczu) po zimie gwarantowane naprawy i DZIURY, jakość tych pętli też super LgY w nie których miejscach g (gumę) ma uszkodzoną, było widać jak spece to robią, ;)co do masztów i konstrukcji w kilku miejscach już widać RDZE :mellow:na koniec oznakowanie poziome przebudowanych skrzyżowań znaki P rozlazły się ze znakami F :o

Pracuję w wykonawstwie. Nawypisywałeś dużo teoretycznych bzdur, które nijak mają się do rzeczywistości. Projekty (53 szt.) zostały zatwierdzone w marcu br., Wykonawcy dostali je w kwietniu. Proponowali psie pieniądze za wykonanie instalacji, więc my nie zabieraliśmy się za nie. Na pewno ktoś się skusił i prace ruszyły w maju/czerwcu. W zależności od tego jak duża firma takie było ich tempo. Wyliczanki typu "jeden przył na 1 dzień dla 3 ludzi. fizycznych + obsługa" świadczą o tym, że nie powinieneś wypowiadać się na tematy, w których nie masz praktycznej wiedzy.

x
xxx

Nie tylko moim zdaniem , Tadeo , Kosteckoboxero oraz Podkulskomilicjanto powinni siedziec w jednej celi na Zalezu .

T
Tadek

:)Bzdury piszą - a miasto im wierzy że były problemy z PGE - krótka wyliczanka:

wiedzieli gdzie potrzebują zasilanie, moce symboliczne 1F, przy retransmiterach trochę więcej,

opcja A,

przyłącz na majątku PGE do lipca można było zawrzeć umowę U2P (zaprojektuj i wybuduj - przyłącz), warunki przyłączeniowe wydają w ciągu 14 dni, potem ZUDP tez 14 dni , potem zgłoszenie 30 dni i do roboty jeden przył na 1 dzień dla 3 ludzi. fizycznych + obsługa (kier.bud. + geodezja) - Ci w nawiasie mogą obskoczyć 4-5 ekip fizycznych; czyli prąd mamy w ciągu 2 -3 miesięcy od daty w której wiedzieliśmy gdzie chcemy mieć zasilanie :mellow: :)

opcja B

to samo tylko że przyłącz na majątku inwestora (tj, MZD czy tam Urząd Miasta) robimy bez zgłoszenia na podstawie art. 29A prawa budowlanego - realizacja do 45 dni od wystąpienia o warunki do PGE. :blink: :)

co do pętli indukcyjnych to mam nadzieje, że MZD jakość zalania ich sprawdzi (choć zalali to zwykłą smołą nawet w deszczu) po zimie gwarantowane naprawy i DZIURY, jakość tych pętli też super LgY w nie których miejscach g (gumę) ma uszkodzoną, było widać jak spece to robią, ;)

co do masztów i konstrukcji w kilku miejscach już widać RDZE :mellow:

na koniec oznakowanie poziome przebudowanych skrzyżowań znaki P rozlazły się ze znakami F :o

 

 

 

Z
Zimny Dran

No oczywiście w Polsce nie ma nikogo kto mógłby zrealizować taki projekt, ile miejsc pracy utworzyliśmy hiszpanom? Nie szanujecie samych siebie i macie to co macie.

A
Antonina
W dniu 18.12.2014 o 21:56, Tomasz napisał:

Te wielkie maszty stojące przy skrzyżowaniach to łapacze piorunów. Niech no piorun uderzy w kilka takich masztów a wtedy zobaczymy jak ten kosztowny system transportowy będzie ładnie działać...

Przy skrzyżowaniu ul. Paderewskiego z ulicą Rejtana maszt stoi tam sobie bezpośrednio przy chodniku dla pieszych. Nie chciałabym stać albo przechodzić obok niego w czasie burzy...

c
clonx
W dniu 18.12.2014 o 19:51, RzeszowskiTroll napisał:

"Czujemy się przez tę firmę oszukani - tak ostro rzecznik prezydenta Rzeszowa ocenił opóźnienia w budowie systemu sterowania ruchem." Szanowny panie rzeczniku spieszę wyjaśnić, że to Wy podpisaliście umowę z Hiszpanami i jak w każdej umowie zawarliście paragraf o karach za opóźnienie. Firma nie wywiązała się z terminu i jak przedstawiono nam w powyższym artykule, zgodnie z umową zapłaci wspomniane kary. Wszystko odbędzie się zatem zgodnie z ustaleniami podpisanymi przez obie strony i w świetle prawa. Ja się pytam, gdzie tu oszustwo?  :)

spiesze stwierdzic ze lubienie lub nielubienie ekipy Ferenca nie ma tu nic do rzeczy. zauwazam ze opozycja (w sensie PiS) czy lokalna czy ogolnopolska cieszy sie jak sie cos nie uda - tacy z nich "patrioci"

a
arek

Podobny  problem wystąpił z budową przez miasto łacznika do autostrady A 4 ile miasto dopłaciło do tej inwestycji warto sprawdzic.Nadzór nad realizacja tego projektu miała firma dobrze znana z offsetów miejskich która podobno miała realizowa drog do strefy Dworzysko i co drogi nie ma kasy tez.Z offsetem miejskim podobno za 30 mln zł znajomego było podobnie firma Intop z Tarnobrzega wykonała przebicie pod wiaduktem tarnobrzeskim tylko nie waidomo dla kogo czy dla inwestora czy dla miasta.Inwestycja była realizowana tzw spec ustawą (ZRID) ale faktur od inwetora  miasto do dziś nie ma bo podobno rozliczył sie ryczałem.Z budową przedszkola było podobnie tez miasto dopłaciło i to chyba ponad 1 mln zł.

T
Tomasz

Te wielkie maszty stojące przy skrzyżowaniach to łapacze piorunów. Niech no piorun uderzy w kilka takich masztów a wtedy zobaczymy jak ten kosztowny system transportowy będzie ładnie działać...

 

 

e
ech

Jeszcze kilka lat temu Rzeszów miał poważne problemy z hiszpańską firmą APIA, która projektowała system transportowy. Czyżby ACISA to ta sama firma, tylko pod inną nazwą? -_-'

G
Gość
W dniu 18.12.2014 o 19:59, Gość napisał:

Południowcy, jak ja kocham te kraje;) Sam mieszkam w Hiszpanii i to jest coś wspaniałego. Nam się nigdzie nie śpieszy, nie to co w Polsce, a zwlaszcza w duzych miastach;) Polecam luzniejsze podejscie do zycia, nie trabic na kierowcow wolniejszych, nie spieszyc sie, a dobrze na tym wyjdziecie, pozdrawiam!   :)

co drugi samochód zarysowany/wgnieciony ;)

r
rzeszowski
W dniu 18.12.2014 o 21:10, ja napisał:

A ja sie założę, że ani złotówki nie zapłacą, :lol:

Wygrałeś zakład!

j
ja

A ja sie założę, że ani złotówki nie zapłacą,

:lol:

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3